Forum Onderwerp - Niet reserveren. (Gesloten voor reacties)

Arjan 17.06.2008 21:10
Hallo,

Wij zijn de laatste jaren naar Frankrijk op vakantie geweest en gingen altijd op de bonnefooi. Als we een camping hadden gevonden,gaven we aan hoe lang we dachten te blijven. Als we dan eerder weg gingen, betaalden wij uitsluitend de werkelijke staandagen en niet de geplande dagen.

Werkt dit in Spanje (kust Costa Brava) ook zo?

M.vr.gr
Arjan

Geplaatst door: tineke 18.06.2008 10:59
Wij reserveren wel altijd....maar we sreken ook wel redelijk veel mensen die op de bonnefooi naar spanje gaan. Vaak is er dan wel plaats maar voor een bepaalde periode. Ik denk dat een camping dan de niet gereserveerde periode benut en je hebt dan kans dat je na 1 week weg moet.?
Als je niet steeds op dezelfde plek wil blijven zou ik dat risico wel nemen.
groetjes Tineke

Geplaatst door: tineke 18.06.2008 11:00
En ja ...onze ervaring is dat je in Spanje aangeeft hoe lang je wel blijven en bij vetrek betaald.

wil 18.06.2008 20:40
Reserveren altijd 3 weken in Spanje, en op elke camping tot nu toe hoeven we nooit meer te betalen dan de daadwerkelijke dagen, dus gaan we bijvoorbeeld 4 dagen eerder weg betalen we deze laatste 4 dagen dus ook niet, dus alleen de dagen die we er daadwerkelijk staan, ondanks dat we voor langer reserveren.
Ik sprak een plaatsgenoot die vorig jaar op dezelfde camping als wij stonden, en die vertelde mij dat hij voor dit jaar 4 weken gereserveerd heeft, en dat hij dit gewoon uit voorzorg heeft gedaan, omdat hij naar alle waarschijnlijkheid toch ook na 3 weken vertrekt, maar als het weer en de omstandigheden het toelaten blijf hij nog een paar dagen extra, en anders voor hem ook geen probleem want hij hoef dan toch de gereserveerde dagen niet te betalen.
Ik ken inmiddels meerdere mensen die dit ook doen, gewoon omdat je in Spanje niet meer dan de daadwerkelijke dagen dat je er ben, hoeft te betalen.

En altijd pas betalen wanneer je weer naar huis gaat, en niet bij aankomst.

ivonne 20.06.2008 17:00
Pas wel op, ik ken een camping aan de costa Brava, waar je wel de gereserveerde dagen moet betalen. Dus niet absoluut op vertrouwen dat het niet hoeft. (wij kwamen zonder reservering, en moesten vertellen hoe lang we bleven, ik heb verteld dat niet zeker te weten maar uiterlijk die en die dag te vertrekken. Toen we een aantal dagen eerder vertrokken begonnen ze erover dat we gereserveerd hadden en de rest nog moesten betalen, nee dus. Is een hele discussie geweest, en dat vind ik niet fijn.Uiteindelijk kwam degene erbij die er was toen we aankwamen en werd het opgelost.


Kees 01.07.2008 15:07
Reserveren wel ieder jaar.

Maar het voordeel van bijna alle campings in Spanje is, dat je bij een eerder vertrek je nooit de gerserveerde dagen hoeft te betalen.

Dus alleen de gekampeerde dagen.

Ga je eerder weg, heb de camping pech !!!!!

******* is eigenlijk ook niet waar want ze bezetten gelijk de plaats weer **********

mulder 04.07.2008 10:04
hoe zit het dan met saguli daar moet je bij aan komst het bedrag betalen wie weet dit en wie gaat er nog meer heen

ivonne 04.07.2008 11:38
Ja Kees, ik vind dat je gelijk hebt. Maar dit soort discussies zijn ook al op het frankrijk forum gevoerd , daar kwam een cp eigenaar bij die vond dat dat zijn (extra) verdienste was en dat niemand daar iets mee te maken had.Is in zekere zin ook zo, alleen er zijn veel mensen die deze campings mijden als de beheerders communiceren dat je altijd moet betalen voor de gereserveerde dagen.

Voor mij is dit één van de belangrijkste redenen altijd op de bonnefooi te gaan. De camping kan tegenvallen, je kunt vertraging oplopen onderweg, noem maar op, en dan sta je minder dagen dan je wilde. Toch betalen maakt de vakantie flink stuk duurder.

Dus misschien heeft de eigenaar die geen betaling verlangt echt wel pech, maar ook geluk, want daar kom je nog eens terug.