Forum Onderwerp - fietsen St Pere Pescador (Gesloten voor reacties)

Cecile 24.06.2008 20:33
We gaan dit jaar naar Las Palmeras in St. Pere Pescador. We twijfelen er over om de fietsen wel of niet mee te nemen.
Ik heb begrepen dat je veilig naar het dorp kan fietsen. Maar is dit de moeite waard? Wat zijn de voorzieningen?
Is het ook mogelijk om rustig langs andere campings te fietsen of is er iets anders leuks om heen te gaan?

Geplaatst door: tineke 24.06.2008 23:35
Het is in die omgeving redelijk vlak...volgens mij kan je met de fiets makkelijk langs de kustroute rijden. Er zijn veel 'binnendoor"weggetjes.
Vanuit Pere Pescador ook mogelijk om op de fiets naar Rosas te gaan.

Geplaatst door: bel 25.06.2008 10:54
wij gaan al een aantal jaar naar sant pere pescador en je kunt daar best redelijk fietsen onze fietsen gaan altijd mee.je moet er geen fietspaden zoals in nederland verwachten de meeste paden zijn niet geasfalteerd er staan zelfs groene bordjes die bedoelt zijn voor wandelaars of fietsers die je kunt volgen.
wij fietsen meestal langs het strand en al de andere campings naar léscala dat is erg leuk om te doen.of we gaan de andere kant op naar het natuurpark ook zeker de moeite waard daar zitten flamingo's (dit jaar niet gezien maar vorig jaar heel veel)dit jaar zaten er erg veel ooievaars ook erg mooi ook zijn we er slangen en hagedissen tegen gekomen.in het dorp zit ook een goede supermarkt daar kun je ook zo naar toe op de fiets kortom wij vinden het altijd de moeite waard om nze fietsen mee te nemen.
fijne vakantie.

janny 26.06.2008 21:35
zeker de fietsen meenemen wij zijn net terug en hebben heel wat gefietst als het geen strandweer is prachtige omgeving en op de fiets zie je veel meer dan met de auto en de benzine is toch al duur genoeg heel veel plezier

wilmav 26.06.2008 23:23
Helaas gebeuren er iedere zomer wel erg veel ongelukken met fietsers. Doordat er geen fietspaden zijn, moet je dus langs de normale weg rijden. Buiten de bebouwde kom wordt er erg hard gereden, dus ieder jaar hebben we tot nu toe een aantal ongelukken van dichtbij zien gebeuren.
Kinderen zou ik echt niet buiten de camping of buiten een natuurgebied laten fietsen.
Fietshelmen zijn zeker aan te raden, mocht je je toch langs de drukke wegen willen begeven.