Forum Onderwerp - Sant Pere Pescador en windsurfen. (Gesloten voor reacties)

Belgskes 10.07.2008 15:46
Aangezien het onze eerste keer is dat we naar deze streek gaan toch eerst eventjes informeren naar de omstandigheden.
Ik ben niet van plan om een massa boards en zeilen mee te sleuren (de vouwwagen is toch nog altijd beperkt) dus moet ik een keuze maken. Ik vermoed dat ik mijn waveboards en zeilen best thuis laat.
Weet er iemand welke wind ik mag verwachten in de maand augustus?

monique 10.07.2008 19:14
Hoi,
Ik ga ook voor het eerst sinds jaren weer naar Sant Pere Pescador (La Ballena Alegre). Ik heb echter aan deze kust leren surfen. Toen was er s'ochtends altijd weinig wind, maar in de middag stond er toch altijd een behoorlijke wind. Dus voor gevorderde surfers. bij La Ballena is een surfschool, dus is er van alles te huur. Groetjes, Monique

Belgskes 14.07.2008 08:19
Dit weekend eens alles naast elkaar gelegd en bekeken en ik heb dus gekozen voor mijn vertrouwde 268 slalomboardje (een "oud beestje" maar nog altijd lekker snel :-p) en 3 zeilen: een 4.2 wavezeil voor als het eens extra waait en 2 slalom-race zeilen 5.7 en 6.5.
Bij nog minder wind ga ik voor de frisbee en de petanque :-p

marijke 21.07.2008 16:18
De wind komt om 13.oo uur opzetten de (kite) surfers zitten al allemaal klaar een mooi gezicht als alles de lucht in gaat. Om 17.00 uur gaat de wind meestal liggen dit gebeurt bijna elke dag daarom is dit ook een paradijs voor de surfers.

Belgskes 22.07.2008 12:51
Ideaal...
Kan ik 's morgens dochterlief leren surfen en in de namiddag zelf een paar lijntjes trekken :-D