Forum Onderwerp - met caravan over de col de Pourtalet (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: ® marc 03.08.2008 11:13
Ik ben van plan in september van Huesca (Spanje) naar Laruns (Frankrijk) te rijden over de Col de Pourtalet met mijn caravan. Als ik op de kaart kijk, moet dit niet een groot probleem zijn en mijn combinatie auto-caravan is redelijk sterk. Indien iemand mij deze route zou afraden, dan zou ik het bijzonder op prijs stellen mij dit te laten weten. Dank!

MvO 03.08.2008 19:42
Als je wilt weten hoe je combinatie presteert zou ik de gegevns eens invoeren op caravantrekker.nl dit geeft inzicht in de (on)mogelijkheden.
Zelf heb ik zowel de Somport en de Pourtalet alsook Tunnel de Bielsa al gereden. De Somport was geen probleem, de Pourtalet iets pittiger. Tunnel de Bielsa kent echter een paar stevige hellingen tot 13%. Maar met een goede combinatie, denk niet alleen motorvermogen maar vooral aan het koelsysteem alsook aan de gewichtsverhouding en de remmen, is het met beleid te doen.

*Gerrit* 03.08.2008 22:06
Met een goede combinatie van zuid naar noord is klimmen geen probleem want er is een Spaans wintersportoord vlak voor de pas.
De Franse afdaling is goed te doen, maar hobbelig en bochtig, nooit echt smal, maar denk vooral aan je remmen!
Veel plezier.

Geplaatst door: ® marc 04.08.2008 17:44
Ik dank jullie voor het uitgebreide en technisch onderbouwd antwoord. Ik rijd met een nieuwe Kia Sorento en een Fendt Bianco. Met deze combinatie moet dit zeker kunnen. Dank ook voor de tip goed de remmen in het oog te houden bij de afdaling. Vele kampeergroeten!