Forum Onderwerp - voor de eerste maal de Costa Bravo gezien (Gesloten voor reacties)

San 13.08.2008 13:31
Ik heb iets met Spanje, met Barcelona.. Mss is het de combinatie van een metropool met meer dan 5 miljoen inwoners en een heerlijk strand aan de Middelandse zee! De Ramblas, de brede centrale boulevard hebben echt mijn hart gestolen. Wat een Catalaans bolwerk, een rijk stuk Spanje!

De Catalanen hebben hun eigen taal en zijn een trots volk -zeker als je de geschiedenis kent...

We hebben vele werken van Antoni Gaudi kunnen bezichtigen. Zijn bekendste werk is toch wel de Sagrada Familia, een immens kathedraal waar na bijna 100 jaar nog steeds aan wordt gebouwd, nu hebben ze nog 30 jaar werk...
We bezochte de beroemde stranden van L'Estartit, goudgeel, zand en met een uitzicht prachtig....
We bezochten de oude stad Girona - je vergeet er de wereld als je daar langs de oude smalle straatjes loopt...
We bezochten de prachtige baai van Rosas, alsook bekend om zijn prachtige stranden..(toeristisch wel)
Kortom, mijn cultuurhonger werd meerdere keren gestild..
Wij verbleven in Sant Pere Pescador, een klein oud vissersdorpje, echt schitterende stranden en een groot paradijs voor kleine en grotere kids! (af en toe aangename wind in de namiddag)

Op de camping was alles voorzien, de camping lag direct aan het strand maar op het terrein was zelf ook veel te beleven! De camping was niet groot en er heerste een leuke warme sfeer!

We hadden een superzwembad en de kids waren dan ook met geen stokken eruit te krijgen, zelf onze Baptiste zat van s morgens tot s avonds in 't zwembad, heerlijk was dat!
We zijn meerdere keren gaan snorkelen in L'Escala, echt prachtig maar wel heel koud water...
Kortom, in Spanje kan je lekker keuvelen, genieten van zon/zee en strand, de vele visrestaurantjes waar je heerlijk kunt eten, en natuurlijk de geschiedenis en de cultuur

Kortom, 't is ook leven als God in Spanje, zeker weten!




dick 14.08.2008 23:30
Als echte francofiel was ik uitermate sceptisch toen mijn ega en kids eens naar de costabrava wilden. Maar goed, toch geweest en het gebied heeft inmiddels mijn hart gestolen. Prachtige ruige kusten, langeafstanwandelpaden, fantastische kanovaarten langs de kust door spelonken en grotten, idyllische baaitjes superveilig voor de kinderen, eten voor 8 euro; alleen ja er zijn eigenlijk te veel mensen die dit door krijgen.

San 15.08.2008 12:08
bedankt voor uw reactie... heel herkenbaar!!!!

iedereen vraagt, en naar waar trekken jullie... ik stilletjes... Spanje dit jaar maar we trekken eerst een paar dagen doorheen Frankrijk... 'k had een eigen mening over Spanje...

Maarre... t is gewoon prachtig...

En ja, vele Nederlanders hebben de weg gevonden naar daar! Alleen de Belgen iets minder.. wij waren in de echte minderheid

Groetjes,
San

Isabelle 17.08.2008 23:23
Leuk en positief verhaal!
Maarre.... eten voor € 8 ...???? Wij vonden het eerlijk gezegd best prijzig... De 'cappuccino' die ze tegenover onze camping verkochten a € 3.25!! was niets meer dan slechte koffie met slagroom.. De prijzen vielen ons eerlijk gezegd tegen, maar ik denk ook dat we volgende keer toch meer Spanje in moeten en niet zg. naar Spanje gaan, en dan slechts 75 km over de grens...

Geplaatst door: Amanda 17.08.2008 23:30
Wij hebben ook zeker niet voor 8 euro gegeten. Wij waren per persoon meestal rond de 12 euro (alleen eten) kwijt, dan hadden wij wel goed eten! Het drinken is wel redelijk goedkoop. Een cola: €1.50 Een koffie: €1.75 Bier: €2.10
Spanje is verder mooi en een zeer leuk vakantieland.