Forum Onderwerp - Kleine campings (Gesloten voor reacties)

Petra 18.08.2008 13:12
Hallo, wij overwegen om volgend jaar misschien eens een keer naar Spanje te gaan voor de vakantie. Nu valt het mij op dat er vnl. grote campings zijn. Onze voorkeur gaat echter uit naar een camping van rond de 150 plaatsen. Zouden graag een zwembad zien op de camping en misschien wat pingpongtafels en bijv. een sportveld. Laatste jaren in Frankrijk op campings gestaan aan een rivier, dit i.v.m. met sportvissen. Bestaat dit ook in Spanje? De zee hoeft niet perse op loopafstand te liggen, een camping meer in het binnenland zouden wij ook al goed vinden. Hebben 2 jongens van volgend jaar 9 en 13 jaar, dus voor hen ook wat leeftijdsgenoten. Vraag ik nu te veel en kan ik beter in Frankrijk blijven of bestaan er in spanje ook soortgelijke campings. Tevens zouden wij graag een staanplaats zien van rond de 100m2. Ben benieuwd of iemand zo'n camping weet.

Bij voorbaat dank voor evt. suggesties

Geplaatst door: monique 18.08.2008 15:15
zoek eens in het forum op camping las palmeras, zelf nooit geweest maar mischien is 't wat je zoekt

wilmav 21.08.2008 22:24
Camping Neús in L'escala komt overeen met jullie wensen.

Geplaatst door: bernadette 22.08.2008 11:23
Op onderstaande site kan je een regio aanklikken. Dan krijg je een overzicht van campings. Bij ieder camping staat aangegeven hoeveel toerplaatsen en/of vaste plaatsen er zijn. Zo kan je makkelijk je keuze bepalen.
Wij zijn dit jaar Aragon geweest,is niet bij de zee, maar daar waren genoeg kleine campings.
Wij zijn toevallig op een grote camping terecht gekomen, maar in juli stond deze nog niet voor de helft vol. Lekker rustig dus. Zeker de campings in het binnenland hoef je in juli niet te reserveren.
Wij waren dit jaar voor het eerst in Spanje, wij zijn ook erge Frankrijkfans. Maar het is ons héél goed bevallen.
Succes met je zoektocht

http://www.eurocampings.net/nl/europa/spanje/

PetraHM 23.08.2008 21:58
Niet aan zee, maar in de Pyreneeen: Camping Noguera Pallaresa in Sort (Lleída). Aan een rivier, de Ríu Noguera Pallaresa dus. Hier worden veel wildwatercursussen gegeven. Ook wordt er veel geraft. Je jongste kind zal nog te jong zijn voor het bovenste traject (het Koninginnestuk), maar verder stroomaf is dit een hele leuke rivier om te raften. Omdat er veel Nederlandse kanobedrijven zitten, is de kans op NL jongeren redelijk groot. Camping ligt op loopafstand van het dorp. Ook verderop weet ik nog een leuke camping, deze is ws te rustig als je veel NL kinderen wilt. Toch geef ik hem: Llavorsí, camping Aigues Braves. In de buurt ligt het Parque Nacional de Sant Maurici, prachtig om te wandelen. Vanaf Espot kun je met Jeep-taxi's het park in. Over vissen kan ik je niets vertellen. Hopelijk heb je hier toch wat aan.

Geplaatst door: Petra 24.08.2008 22:53
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Heb de websites van een paar campings bekeken (campings van laatste reaktie hebben geen website), maar het valt nog niet mee. Valt mij wel op dat de campings een stuk duurder zijn dan in Frankrijk. Wij zoeken meestal campings met een max. van 35 euro per nacht, zie bij deze spaanse campings toch gauw richting 50 euro per nacht. Gelukkig hebben we nog een hele tijd om te beslissen, maar misschien zijn er meer mensen met leuke tips. Ik weet ook dat ik de franse sfeer niet kan vinden op een spaanse camping, dus ik moet zelf ook wel even een knopje omdraaien en misschien bevalt het wel supergoed. Misschien is een kleine camping rechtstreeks aan zee ook wel leuk voor de kinderen en dan gaat manlief maar zeevissen. Wacht nog even af. Maar alvast bedankt. Groet Petra

Geplaatst door: daphne 26.08.2008 09:55
Camping Las Palmeras in St Pere Pescador is een geweldige camping voor jullie. Ten opzichte van de omliggende campings is dit een kleine camping. www.campinglaspalmeras.com

Campings in Spanje zijn idd duurder dan in Frankrijk, maar ook dit jaar zijn we 10 dagen op een Spaanse camping en 9 dagen op een Franse camping geweest en het verschil is duidelijk te merken. In Spanje is alles veel beter geregeld op de camping, veel schoner, altijd schoon en fris sanitair en zeer vriendelijk personeel. Wij betalen daar graag iets meer voor.

Job 26.08.2008 20:08
Petra Inderdaad Las Palmeras in St. Pere Pescador, absolute topcamping!!!!!

Voldoet volledig aan jou vereisten. Denk alleen dat het nu al moeilijk zal zijn een goede plaats te reserveren voor volgend jaar omdat deze camping aan het einde van het seizoen al weer volgeboekt is voor het volgende seizoen. Wat overblijft voor de gasten die nog niet eerder zijn geweeest zijn de wat mindere plaatsen kwa ligging en grootte.

Mireille 30.08.2008 22:15
de campings zijn wat duurder dan in Frankrijk, maar het sanitair is zoveel schoner, en de prijzen van de horeca zijn zoveel lager, dat het absoluut de moeite waard is. Wij komen net van Las Palmeras, en hebben een topvakantie gehad. 2 martini, 1 grote bier en 1 cola voor slechts 7,20 euro, in frankrijk betaal je daarvoor minstens het dubbele!

Petra 03.09.2008 11:52
Hallo, bedankt voor de tips. Las Palmeras ziet er idd. goed uit. Dubben toch nog steeds over de hogere prijzen, daar je ook langer moet reizen, dus meer tol en benzine, maar goed, dat even terzijde. Hoe zit het met uitstapjes in de omgeving. Wij mogen graag uitstapjes maken naar bijv. grotten, kastelen, leuke marktjes cq. dorpjes en stadjes. En is het te doen om naar Barcelona te reizen en hoe gaat dat het beste, met trein of auto? Ben benieuwd naar nieuwe reakties.

ivonne 03.09.2008 13:22
Tja,

ik ben geen costa liefhebber, houdt dat in gedachten. Maar we zijn wel vaak aan de costa brava geweest. Kastelen,grotten, dan moet je wel verder reizen, echte kastelen zoals je in Frankrijk ziet zijn er nauwelijks, wel bv besalu is goed te doen, is een hernieuwd toeristisch middeleeuws plaatsje. Je moet er van houden, wel leuk om even door te lopen.
Barcelona vanuit sant pere pescador is voor ons geen probleem, maar is wel een stuk rijden, kost je toch wel bijna 2 uur voordat je er echt loopt. Meer van Banjoles kan een leuke afwisseling zijn, de pyreneen, ook even rijden voor de mooie stukken, zijn prachtig. Grotten ken ik er niet. Er zijn prachtige baaien en baaitjes, een bezoek aan de 2 dorpjes bij de punt van Begur is de moeite waard ( parkeer problemen!). Dorpjes om te bezoeken, ach je overal toeristenwinkels met dezelfde t shirts, als je dat leuk vindt zijn die er zat.

mirjam(2) 04.09.2008 22:44
Hoi
Wij hadden dezelfde vragen vorig jaar. Ik denk idd dat je een "knop" moet omzetten. Je kunt Spanje niet vergelijken met Frankrijk. Wij vonden allerlei oude stadjes ( Pals en er zijn er een aantal ) erg mooi. Verder hebben we veel van GAudi gezien. Het museum , het huis. Kijk eens in een eenvoudig reisgidsje of deze bezienswaardigheden je aan spreken.. Je hebt er prachtige baaitjes, waar je mooi kan snorkelen.
Ga eens naar L'Escala, daar is een mooie baai met een oud gebouw ( nu hostel ) waar je v.a 13.00 fantastisch kunt lunchen. Barcelona zijn we vanaf ons campingadres niet geweest, is wel een prachtige stad.
De campings zijn duurder, maar het leven wel goedkoper.Ik heb trouwens ook een leuk overnachtingsadresje voor je,via een mooie route ( brug millau )
www.lesechaloux.com
succes met kiezen!

mirjam(2) 04.09.2008 22:47
nog even dit voor Barcelona,
er wordt ook wel geadviseerd om naar Girona te rijden en daar de trein te nemen naar Barcelona, openbaar vervoer is volgens mij goedkoop