Forum Onderwerp - Overwinteren in spanje (Gesloten voor reacties)

billy 09.09.2008 16:18
Hallo Forum leden,
Ik wil in oktober met de caravan overwinteren in het zuiden van spanje.
Wie kan mij de beste omgeving aanraden waar het in de winter het warmst is in Spanje
Bij voorbaat dank,
Vriendelijke groet Billy

ivonne 09.09.2008 18:37
costa del sol, cabo de gata costa blanca, heel simpel weg , maar ook de stukken ertussen.

Wat zoek je? Rond Almeria zijn heel erg veel kassen, vind ik iets minder costa blanca te veel Nederlands. Vandaar cabo de Gata.Maar zoek je plaatsjes, goedkoop, natuur, vermeldt dat voor een goed idee.

Daar komt bij dat je nagenoeg niet hoeft te reserveren. Er zal best een uitzondering zijn hoor. De leukste plekjes zijn vaak al jaren bezet, door dezelfde mensen die er elk jaar terugkomen. Neemt niet weg dat er ook elk jaar leuke plekjes vrijkomen. Sommige campings herbergen nagenoeg alleen Nederlanders, anderen allerlei nationaliteiten. Sommige campings hebben rond het weekend en/of feestdagen veel Spanjaarden op de camping, dat geeft toch een andere sfeer. Wil je rust en stilte houd daar dan rekening mee.

Wij reizen elk jaar meerdere malen naar Spanje, in de winter, en soms zomer ook helemaal naar het zuiden.Redelijk wat ervaring dus.