Forum Onderwerp - GOUDEN TIP (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: IVAN 23.10.2008 23:51
OM GEEN LAST TE KRIJGEN VAN MIEREN OP JE CAMPING TAFEL ALS JE SMORGENS OPSTAAT VOOR ONTBIJT,
BUITEN IN HET ZONNETJE LEKKER VOOR JE CARAVAN ZET JE ONDER ELKE TAFELPOOT EEN KLEIN POTJE
HALF VOL MET WATER EN VOILA JE TAFEL ZAL MIER VRIJ ZIJN.
DIT IS VOOR DE GENE DIE HET NOG NIET WISTEN.
GROETJES VAN EEN BELGJE.
VEEL CARAVANPLEZIER

el campo 24.10.2008 10:05
Volgende keer wat groter schrijven, het is bijna niet te lezen zo klein!!

Geplaatst door: thea 29.10.2008 20:40
Heb je ook een gouden tip voor mieren in de caravan?

f 29.10.2008 22:35
Ik denk bakjes met water onder de uitdraai poten?????

sandra 29.11.2008 20:16
wat mieren wij zetten de tent op en strooien dan mieren poeder om de tent heen stinkt 1 dag maar dan 3 weken geen mieren in onze tent .en ik heb 2 kids die ook veel kruimelen met broood en zo dus,geen mieren.
gewoon mieren poeder kopen in spanje bij de supermarkt.wij zitten ook midden in de bossen en er zijn veel mieren.
succes met het strooien

Geplaatst door: Fendtje 30.11.2008 10:40
Mierenpoeder strooien, is dat nu wel zo'n goed idee? Was laatst op en camping waar velen voor mij dit ook al hadden gedaan. De plaats was al behoorlijk wit.

Het is natuurlijk wel gif en dat loop je zo de caravan of tent in, als het waait wordt het in het rond geblazen en het ergste, de peuters spelen er in.
Volgens mij zijn mieren vele malen minder schadelijk dan de mens:-)
Kortom denk eens na

sandra 30.11.2008 21:48
wij denken na je weet toch niet hoe wij de mieren poeder strooien.
dat gebeurd altijd onder de flappen van de tent dus niemand ziet de poeder en als wij gaan dan gaat er altijd water overheen dus ik laat het niet onbeheerd achter .en bovendien wij hebben ook zelf kinderen en het gebeurd wel veilig .dus denk na voor je iets schrijft

Belgskes 01.12.2008 11:26
wij stoppen een mierenlokdoos ergens onder de flappen van de tent.
Geen poeder voor ons. Wij betrouwen dat ook niet met kinderen die meer op de grond liggen-rollen-spelen dan dat ze recht staan.

Peper rechtstreeks in de mierennest strooien helpt ook wel hoor. Maar je mag gerust ferm kruiden. :-p
En 's morgens de overschot van het heet water van de koffie erover gieten. Als je dat iedere morgen doet schiet er van de nest niet veel meer over hoor.

Geplaatst door: Fendtje 01.12.2008 17:04
Blijven nadenken Sandra.
Je raadt hier eenieder aan om mierenpoeder te strooien. Je wijst niet op de risico's.
Maakt niet uit waar je het strooit ook in de tent blijft het niet gezond en een emmer water er overheen laat het gif niet plots verdwijnen

Volgens mij is strooien ook overbodig. Het is mijn ervaring dat veel campings in Spanje vol liggen met die troep.Bah dit is beslist geen gouden tip.

Jammer dat je gelijk in de verdediging gaat terwijl ik alleen maar aan -ook jouw - kinderen en het milieu denk.