Forum Onderwerp - camping las dunas in sant pere pescador costa brava (Gesloten voor reacties)

Peeters berlinde 13.11.2008 13:54
wie kan mij inlichtingen verschaffen over deze camping, eventueel ook foto's over sanitaire voorzieningen en supermarkt, zijn er standplaatsen van 100 m2, openingsuren supermarkt, is het waar dat er konstant een schrale wind staat want ik zou in september 14 dagen naar deze camping willen gaan, eventueel iemand die al in september geweest is voor de temperaturen , hoe ver men van het dorp sant pere pescador zit en welke andere dorpjes er nog rondom in de korte nabijheid zijn, is het ook mogelijk om dagelijks een belgische krant te verkrijgen ook in september , kan er ook gevist worden aan het strand aangrenzend aan de camping , is deze afgesloten met een poort, of kan men steeds het strand op en af , wanneer men maar wilt ? Alvast bedankt.

Dorothy 14.11.2008 19:30
Las Dunas is een supermooie camping. Het sanitair is erg schoon en wordt ook de gehele dag en avond schoongemaakt. De staanplaatsen zijn ruim en afgebakend met een haagje. De supermarkt is 's morgens om 08.oo open en tussen de middag van 13.00 tot 16.00 gesloten. Tot hoelaat de supermarkt 's avonds open is weet ik niet, maar zeker tot 20.00 uur.
Het klopt dat het er vaak waait, maar ik heb dat ervaren als een heerlijk afkoelend briesje. Alhoewel je waarschijnlijk ook wel gezandstraald kan worden op het strand. Op de camping zelf heb je daar geen last van.
Het zwembad vindt ik klein t.o.v. zo'n grote camping, maar het strand maakt veel goed!
Sant Pere Pescador is ongeveer 5-8 minuutjes rijden van de camping. En LÉscala ongeveer 10 minuten rijden van de camping. Er wordt veel watersport beoefend aan het strand. Het strand wordt 's avonds na 23.30 uur afgesloten met een poort. Of er een Belgische krant verkrijgbaar is dat weet ik niet, wel Nederlandse.

C 14.11.2008 19:45
Vanaf de 3e week loopt Las Dunas al leeg, dus reserveren hoeft volgens mij niet.
Het sanitair is supersuper schoon, daar kan geen franse camping tegenop.
Hoe de wind in sept is, dat weet ik niet

C 14.11.2008 19:47
Vanaf 3e week AUG

Ik had aug vergeten te typen

Geplaatst door: ivan 15.11.2008 12:29
als je een deel terug bladerd namelijk rond periode 2007 staat veel info van mij en andere
over las dunas
mvg ivan

Belgskes 17.11.2008 16:36
Wij zaten vorig jaar de laatste 3 weken van augustus op camping Las Palmeras in Sant Pere Pescador en de wind hebben wij ook niet als hinderlijk ervaren. Integendeel zelfs, het was een aangename afkoeling en de tent bleef lekker aangenaam. En wel ideaal voor watersporten.
De wind komt trouwens maar op tegen een uur of 1 in de namiddag en tegen 's avonds is hij meestal terug gaan liggen.
Er is een supermarkt in Sant Pere zelf die het meeste in huis heeft. En verder is er in Figueres (een kleine 20 km van Sant Pere Pescador) een super grote Carrefour waar ze echt zo goed als alles hebben (en ook nog een Decathlon trouwens).

Zelf heb ik er niet gevist maar ik heb ze wel zien staan vissen op het strand. ( aas is te verkrijgen in de Decathlon te Figueres.)

Zeker moet je de bodega niet ver van Las Dunas opzoeken. (naam ontglipt mij nu eventjes maar ik post hem zeker nog wel)
Super lekkere wijn van het vat voor een leuk prijsje en ook de tapas die ze in de aanpalende bar serveren zijn delicieus... DOEN!!!

In de nabijheid van Sant Pere Pescador heb je L'escala, Empuriabrava, Roses...

Over de camping kan ik wel geen info verschaffen, wij zaten op een een andere.

Dit is toch al iets van info hé.

ook een belgske 17.11.2008 19:27
dan weet ik toch al iets meer, dankuwel van ook een belgske

brit 20.11.2008 11:32
volgens mij heet het tapas restaurant Mas Guso erg lekker en niet duur.

Belgskes 20.11.2008 11:38
Inderdaad. Mas Gusó heet die Bodega.
Ik had het net opgezocht.

Het leuke aan die bodega is dat je gewoon je eigen flessen (2-3-5 liter) kan gaan vullen. (en vooraf vooral degusteren ;-) )
En volgend jaar neem ik een voorraadje Cava mee van het huis. Lekker en zeer goede prijs.