Forum Onderwerp - Met eigen caravan naar Spanje, waar ongeveer overnachten? (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Xanne 20.11.2008 17:49
Wij gaan zomer 2009 voor het eerst naar Spanje met eigen caravan. Wij komen uit de buurt van Den Helder (net iets eronder) en willen de reis in 2 dagen doen. Wij willen op zondagmorgen vertrekken (12 Juli) en dan maandag (13 Juli) aankomen. Weet iemand een goede overnachtingscamping? Normaal gingen wij naar de Ardech/Drome/Dordogne. Wij overnachten toen altijd rond beaune (en richting Dordogne bij Vierzon), maar willen nu dus wat verder komen (bij Lyon!?) Iemand een goede overnachtingscamping? Alvast bedankt.

Yo 20.11.2008 22:09
Hoi Xanne. Misschien moet je deze vraag ook eens stellen op Camping-Frankrijk.nl. Je kunt daar een lijst krijgen met alle campings onderweg op een beperkt aantal km van de snelweg. Wij overnachten altijd tot we geen zin hebben. Heb alle campings van Frankrijk op mijn TomTom staan. Reuze handig.

as 21.11.2008 15:35
zie topics nr 749, 742, 713, 644

jaco 02.12.2008 16:07
nou xanne dat licht geheel aan je zelf, namelijk je moet je eigen een paar vragen voorschotelen:
heb ik haast, of niet.
rij ik hard of zacht.
heb ik kinderen ja of nee.
ben ik moe of fit, hou ik het lang vol achter het stuur of niet.

als je deze vragen nu hebt beantwoord, ben je er misschien al achter gekomen dat dit voor iedereen verschillend is.
je bepaald dus zelf wanneer je stopt of niet,iedereen heeft een andere mening.
bepaal gewoon lekker je eigen route.

groeten


Geplaatst door: Henk 03.12.2008 12:52
Waarom heeft iedereen hier haast en is er niemand die gewoon het avontuur aan durft. Je plant een half jaar vooraf je vakantie al kapot. Durf eens gewoon zonder haast te vertrekkenen zie op welke leuke plekjes je uitkomt.

Belgskes 03.12.2008 15:45
dat is om die vervelende wintermaanden door te komen.
Zo kunnen we lekker maanden aan een stuk naar campings zoeken, websites bekijken,... kortom dromen van de vakantie...

En als we op reis gaan met ons 2 kleine kinderen dan hebben we liever dat dat allemaal al geregeld is vooraf. Gewoon inpakken en naar onze bestemming rijden zonder na 1200 km nog een camping te moeten zoeken...

Frans.M 03.12.2008 20:57
Wij deden het vroeger ook,na een jaar keihard werken zo snel mogelijk naar Spanje en genieten.
Maarrrrr de eerste dagen niet te genaken en stres en vaak ziekelijk.
De laatste jaren gewoon in 3 dagen, heer nooit meer stres of ziekelijk dus eigenlijk gelijk echte vakantie.
Een heerlijke relekse reis en je ziet onderweg ook eens wat anders.

Maar toch een fijne vakantie;

Frans

sro'ke 06.12.2008 13:48
vorige vakantie deden we in 3 dagen, en we reden overdag!
Allen een goede nachtrust en s morgens rond 9u aangezet! Reden op het gemak, met de caravan en 3 kids achteraan die konden TV kijken in de auto, elk een fles water aan de voeten en een zakje koekjes. Om de 3u zijn we gestopt, met zelf eens een grote pret vol waterspelletjes... zo konden de zich eens goed uitleven om dat terug volle moed in de auto te stappen, rond 16u deden we een eerste stop, op een leuke camping in Troyes, daar hebben we dan s avonds het centrum bezocht! Was dat echt mooi zeg, en echt genieten voor iedereen!
Een douche allen een een goede nachtrust
Volgende morgen terug met volle moed en gereden tot in Orange, daar hebben we de omgeving bezocht en ook heel erg mooi en ontspannend -was trouwens een camping met een zwembad, een municipal, niks op voorhand geboekt, op good luck gereden en een plaats gekregen..
De volgende dag dan vertrokken naar de eindbestemming, geen stress, geen lastige kids

Kwamen we rond 16u aan, de kids in t zwembad en wij even genieten van een koele pils en gelukkig dat we er veilig toegekomen waren!

In het terugkeren deden we er één nacht minder over, we vetrokken op zondagmorgen en ik kan iedereen dit aanraden, we hebben veel afstand kunnen rijden, tot in Dijon. Scheelt veel als er geen vrachtvervoer is

Bovenstaande deden we op deze manier van aug, dit jaar. De jaren evoor deden we Frankrijk en was het soms een stress situatie, liever niet meer en dus... op t gemak
En denk eraan, waar je stopt, kan je plaatsen ontdekken die je anders nooi zou bezoeken

Geplaatst door: Ine 06.12.2008 14:09
Wij komen uit Utrecht en rijden het ook in 2 dagen met eigen caravan. Het is heel goed te doen. En wij vertrekken ook op zondagmorgen (06.00), je komt dan al heel ver. Wij komen meestal rond Lyon (17.00). De tweede dag hoeven we dan niet heel ver mee en komen wij rond 15.00uur op de camping aan. Zondag vertrekken is inderdaad ideaal, geen vrachtverkeer en dat is toch wel het grootste voordeel! Terug rijden wij op donderdag + vrijdag, dit zijn verder ook goede dagen om te rijden. Terug rijdt iedereen toch andere dagen, dus valt het mee met de drukte.

wil 23.12.2008 20:42
Vertrekken al jaren tussen 4.00 & 5.00 uur 's morgens omgeving Utrecht, en stoppen 's avonds meestal rond 19.00 / 20.00 uur in de omgeving van Montpellier via Lyon.
Dit jaar 2008 gereden via de brug van milau (over parijs) iets eerder vertrokken die nacht, en waren rond 18.00 uur ongeveer een kleine 100 km van de Spaanse grens.
Rijden in auto met caravan, stoppen netjes om de paar uurtjes om de benen te strekken, wat te eten en te drinken, maar gaan meestal na 15 minuten afwisselend 30 minuten weer rijden, rijd helemaal alléén mijn vrouw heeft wel een rijbewijs maar wil niet in buitenland met caravan rijden, omdat zij deze te groot vind ( 7 mtr ) en omdat de franse chauffeurs nou niet bepaald allemaal heer in het verkeer zijn.

Overigens kun je al jaren zeer veilig en vertrouwd op de AIRES langs de weg slapen, deze zijn al jaren beveiligd door de politie en de franse rijkswaterstaat ( patroulle ) die wisselend om het uur langskomen, camera bewakingen en speeltoesteelen vootr de kids, wasgelegenheden etc etc het zijn net kleine campings langs de snelwegen. Hier zijn de afgelopen jaren, en dan spreek ik ook over zeker 10 jaar al geen enkele inbraken en/of overvallen geweest. ( ik spreek dus niet over de kleine onbewaakte aires maar de beveiligde grote).

Frans.M 23.12.2008 23:34
Beste Wil,

Volgens mijn berekening rijd je dan gemiddeld 100 km per uur?????
Sorry hoor mijn vrienden deden dat ook maar reden zich wel total los en het ziekenhuis in.
Dus die reizen op die manier nooit meer.

Gr. Frans

Vrouw 24.12.2008 22:35
Rij ook met de caravan, heb nog nooit iets gemerkt van franse chauffeurs die zich misdragen. Wel dat we Nederland veel onbeschofte NL-automobilisten op onze eigen wegen hebben.
Fransen geven soms spontaan voorrang als ze bemerken dat het lastig is om snel te kunnen oversteken met de traagoptrekkende caravan.
Als je de hand uit het raam steekt, laten ze je er netjes tussen, deze manier hebben we hun de fransen geleerd.
Vorig jaar waren we misgereden, aardige fransman heeft ons weer naar de snelweg geloodst.

Yo! 25.12.2008 12:28
Ik heb afgelopen jaar alle campings van Frankrijk op mijn TomTom geplaatst. Ontzettend handig.
Je blijft net zo lang rijden tot je geen zin meer hebt of moe bent. Schakel op je TomTom de campings in rijdt zo naar de dichtsbijzijnde camping. Mocht deze vol zijn, dan neem je de volgende. Was voor ons bere handig. We hebben op deze manier op 4 campings overnacht en bij allen was het sanitair redelijk schoon tot heel schoon. Heb dit jaar mijn caravan in Spanje laten staan maar neem hem volgend jaar weer mee terug, gebruik de TomTom weer op deze manier. Campings liggen maximaal 10 km vanaf het punt waar je je op dat moment begeeft.

Vrouw 25.12.2008 14:39
Hier zijn de bestanden voor de navigatie-systemen te verkrijgen:
http://www.archiescampings.eu

Geplaatst door: jan 02.01.2009 16:52
Lieve Xanne, doe het aub kalmpjes aan. Je hebt het gelezen, 1 nachtje extra overnachten en er gaat een wereld van ontspanning voor je open. Vanuit Nieuwediep is het echt een heel stuk rijden en dan ga je ook nog voor het eerst met eigen caravan.

wil 06.01.2009 20:22
Frans......

Zo rijden we al jaren, en zoals jij zelf ook weet rijden bijna alle caravans 100 km of harder. Nu krijg ik een enorme hoeveelheid commentaar dat dit niet zo is, maar ik word over het algemeen genomen door meer caravans ingehaald dan dat ik ze inhaal.
En op de aires die wij meestal gebruiken als overnachting, hoor ik nog wel andere mensen spreken, die nog meer km's in de zelfde tijd hebben gereden.
Dus........... wat is er mis aan om iedere bestuurder zijn/haar snelheid te gunnen, en ik heb bijvoorbeeld totaal geen moeite met zo'n lange afstand te rijden in één dag met de caravan, en ik kan het ook heel goed begrijpen als mensen niet meer dan 600-700 km per dag max kunnen rijden.

Geplaatst door: Linde 06.01.2009 21:48
Inderdaad Will, dat kan makkelijk. Wij rijden ook met caravan en vertrekken altijd op een zondagmorgen (05.00uur) vanuit Hilversum en komen dan rond 16.30/17.00uur aan in Lyon (20km boven Lyon, een overnachtingscamping). Dit gaat erg makkelijk en snel. De tweede dag maandag hoeven we dan niet heel ver meer naar Spanje en dat gaat dus verder prima!

Frans.M 06.01.2009 23:37
Beste Wil,
IK gun jou en een ieder een plezier in de afstanden en de snelheid die jullie rijden, maar ik ben 60 jaar en heb zeer vele mensen in puin zien staan en gesproken die dan op dat moment zeiden stom alles naar de kl..... allen maar om snel op mijn vakantie bestemming te zijn, inclusief ik zelf met mijn gezin en mijn familie en vrienden die het ook meer dan 20 jaar deden maar wel in puin door te weinig kilometer ervaring per jaar en vermoeitheid door een stres jaar van werken.
Laat ons niet vergelijken met de vrachtwagenrijders die hebben niets anders te maken met grote afstanden en zijn tevens verbonden aan regels van het aantal uren achter het stuur die jij en andere weggebruikers niet hebben.

Toch wens ik een ieder een fijne en veilige vakantie toe.

Frans

Geplaatst door: jan 07.01.2009 16:51
Wil, tussen kunnen en willen ligt ook nog een wereld van verschil. Veel mensen kunnen het wel maar willen niet meer dan 5 a 600 km rijden met caravan.

wil 07.01.2009 21:13
Ik ga mezelf ook geen pluimen in mijn re...t steken om op te scheppen, het ene jaar gaat het me ook makkelijke af dan de andere, ik heb gelukkig ook beroepshalve ervaring met tonnen km's per jaar en natuurlijk speel dat een rol mee. Maar we gaan heel relax en uitgerust van start, heb altijd behoorlijk veel flessen bronwater in de auto, dus drink veel voor onderweg. Maar zodra ik merk dat even wat minder geconcentreerd raakt, de eerste de beste gelegenheid stoppen, benen strekken wat eten indien mogelijk/zin in heb.
Ben nu bijna 25 jaar in het bezit van rijbewijs en heb nimmer een aanrijding eigenschuld gehad, wel door schuld andere en gelukkig dat nooit op vakantie. Heb in 2006 in één stuk van Spanje naar huis gereden, was echt toen ik 's nachts thuis kwam helemaal gebroken, maar niet onverantwoordelijk gereden.
In 2007 wilde ik dat weer doen, maar bij de grensovergang Hazeldonk ( belgië / nederland) heb ik 'm stil gezet, en ondanks dat het nog maar anderhalf uur sturen was niet dit risico genomen.
In 2008 's nachts voor het eerst in Frankrijk een Hotel onderweg genomen op de terug weg, om ongeveer 21.00 uur bij Nancy. "s morgens weer lekker uitgerust verder gegaan.
Dus wanneer ik merk dat het me teveel word stop ik dus echt z.s.m. en eem ik geen risico's meer.


Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2