Forum Onderwerp - Leven in de brouwerij (Gesloten voor reacties)

Belgskes 24.11.2008 16:08
Tiens, tiens, tiens... (om eens op zijn belgisch te openen ;-) )
Hoe komt het eigenlijk dat er op het frankrijk forum zo veel meer activiteit is dan op dit spanje forum?

En vooral... hoe kunnen we ook dit forum een beetje meer leven in blazen?
Ik ben alvast vrijwilliger om een bijdrage te leveren... Olé ;-)

sro'ke 24.11.2008 18:51
je zou haast denken dat niemand nog gaat kamperen in Spanje he!
Is idd een groot verschil met de andere forum - Frankrijk blijft de grote favoriet denk ik alhoewel.... Spanje, 't is zo prachtig en er valt nog zoveel te zien en te beleven!

marie 25.11.2008 09:44
In Belgie lijkt iedereen altijd naar spanje te gaan. maar we "lullen" niet zoveel zeker.

Belgskes 25.11.2008 09:44
Wij hebben heel lang getwijfeld of we naar Spanje zouden gaan of gewoon zoals elk jaar terug naar Frankrijk zouden trekken maar vorig jaar hebben we dan voor de eerste keer de stap gezet en 3 weken een camping in Spanje geboekt.
We waren helemaal verkocht. Het is zo goed meegevallen dat we zelfs al terug geboekt hadden voor volgend jaar nog voor we terug naar huis vertrokken waren.

Geplaatst door: Sandra 25.11.2008 21:44
Op zich een leuk initiatief Belgskes. Ik ben ook bekend met het Frankrijk-forum, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ben afgehaakt. De meeste berichten gingen niet eens meer over het prachtige land Frankrijk, maar leken af en toe meer weg te hebben van een voetbalwedstrijd tussen Belgie en Nederland. Heel erg jammer! Maar het zou zeker leuk zijn als mensen op dit (Spanje)forum iets meer van zich laten horen. Leuke anekdotes, wat eten we het liefst op de camping en dat sort zaken. Ik ben benieuwd naar de reacties op jouw oproep. Ik kom er zeker nog op terug ...

Belgskes 26.11.2008 09:37
Om heel eerlijk te zijn hebben wij ons hart verloren in Bretagne. Het landschap, de mensen en zeker ook het eten vinden we super daar.
Maar, aangezien we met een vouwwagen op reis gaan dagen we de Bretoense weergoden liever niet uit.
Dus na de aankoop van de vouwwagen begon de zoektocht naar een gelijkaardig alternatief.
En momenteel hebben we dit min of meer gevonden in Sant Pere Pescador.
De camping Las Palmeras is super goed meegevallen en ook in de omgeving vinden we het naar onze zin.

Yo! 26.11.2008 13:28
Ik heb mij deze vraag ook meerdere malen gesteld. Het is inderdaad dat het frankrijk forum zo druk wordt bezocht (althans gezien de reacties) en het Spanje forum, zeer beperkt. Nu moet ik wel de kantekening maken dat er op het Frankrijk forum veel onzin staat. Nogal veel onderwerpen zijn niet echt Frankrijk of kampeer gerelateerd.

Desondanks blijf ik het vreemd vinden dat 1. er zeer weinig vragen op dit forum worden gesteld en 2. de antwoorden ook zeer beperkt zijn.
Ook als naar de meningen over de campings kijkt zijn deze vaak beperkter.

Misschien moeten de Belgskes als opzetje elke week een nieuwe vraag op het forum zetten? Een schaap over de dam doet volgen. Toch?

Adios.

Belgskes 26.11.2008 14:05
"Een schaap over de dam doet volgen."... En ik ben hier dan het (zwarte) schaap blijkbaar.

Frans.M 26.11.2008 20:37
Wat ik vermoed is dat de spanjegangers over het algemeen jaar in jaar uit naar de zelfde camping gaan dus gaat men via het internet niet zoeken naar een alternatief.
De Frankrijkgangers daar in tegen zwerven over het algemeen het ene jaar daar naar de camping en het andere jaar naar een andere camping (en je heb er meer dan 12000).
Ik heb zelf ook een aantal jaren in Frankrijk door gebracht en heb via camping-frank.nl deze campings opgespoort.
Wij hebben zelf hele goede vrienden die al meer dan 20 jaar naar de zelfde camping in Spanje gaan en die willen niet anders.
Ze weten wat ze daar hebben en voelen zich daar thuis.

Gr. Frans

bibi 27.11.2008 13:19
Ook ik heb me dit afgevraagd en toen we 3 jaar terug voor het eerst naar spanje gingen heb ik het ook aan de mensen daar gevraagd van joh waarom reageren je niet op de site. Antwoord we zijn een beetje gek als iedereen het hoort dat het hier geweledig is dan hebben we volgend jaar zelf geen plaats om hier naar toe te kunnen gaan.
Wij gaan niet elk jaar naar de zelfde camping. We zien graag weer wat nieuws en nieuwe mensen. Dus ik reageer of plaats weleens een vraag hier.
Kijk er ook geregeld op. En zal dat voorlopig ook nog wel blijven doen.

Geplaatst door: Henk 28.11.2008 14:31
Ik denk dat het "type" mens dat het frankrijkforum frequenteert nogal afwijkend is. Sorry :-) maar een beetje geitenwollesokken stijl.Spelletjes, en vragen als "hoe houd ik mijn kinderen bezig".
Kortom tuttigheid ten top. Wil je dit, pas dan de onderwerpen hierop aan.

Dit heeft overigens niets met het prachtige land Frankrijk van doen.

nemo 17.04.2009 09:27
Kwaliteit gaat boven kwantiteit! Volg beide fora al enige maanden en er is een duidelijk verschil in toonzetting. Op de blauwe pagina's zijn de sneren en flauwiteiten niet van de lucht. Als ik dan kijk naar de vragen en antwoorden die hier gegeven worden, is er maar 1 conlusie mogelijk: het kán dus wel...

PN 18.04.2009 01:26
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Spanje (Costa Brava). Zijn erg benieuwd hoe het er op de Spaanse campings aan toe gaat. Misschien kunnen wij na de vakantie het spelletje "zoek de verschillen" toepassen tussen het forum Frankrijk en Spanje.....
Misschien geeft dit wat meer activiteit op het Spaanse forum
Ik nodig u allen uit om dit mee te spelen...................

Geplaatst door: tineke 19.04.2009 17:44
Ik sluit me helemaal aan bij nemo.... Op het Frankrijk forum stelt iemand een serieuse vraag mbt een Skandia tent...daar wordt met weinig respect voor de vragensteller gereageerd!! Schandalig is dat!!!daar is het formu toch niet voor!!
Dus ook al een verschil met de "Frankrijk" liefhebbers (gechargeerd) en de Spaanse vakantiegangers.
Antwoord op de vraag van : verschil tussen spanje en frankrijk? De campings in spanje vinden wij wat comfortabeler (uitgezonderd Franse zuidkust). Het eten in Spanje vinden wij veel smakelijker dan in Frankrijk. DFe spaanse mensen vinden vinden wij vriendelijk en praatgraag. Franse mensen ook wel maar zijn wat minder extrovert tegen toeristen.Het weer in Spanje lijkt wat stabieler.
De spaanse campings zijn verhoudingsgewijs goedkoper dan de franse campings.
Wat ook erg opvalt....als je van de franse tolweg af gaat zit er vaak een sjacharijnige fransman/vrouw achter het loket de tol in ontvangst te nemen. In spanje is onze ervaring dat zelfs bij de tolweg het raam van het loket open gaat en uitgebreid de tijd wordt genomen om iets uit te leggen met een lachend Adios wordt je dan uitgezwaaid!!!

sro'ke 19.04.2009 19:19
Ik hou van Frankrijk maar heb mijn hart verloren aan Spanje..
Wat zijn de spanjaarden vriendelijke mensen, en kinderen staan bovenaan bij hun! het eten is lekker, de drank iets duurder..
een camping is duurder in Spanje dan in Frankrijk maar tussen de echte spanjaarden kamperen is echt super, mochte wij vorig jaar ervaren!
En dan, de stranden, de dorpjes en steden, allemaal heel erg mooi!
Zelf de hoertjes op straat waren mooi aangekleed..

Kortom, dit jaar geen Spanje maar wel een camping op 70 km van de Spaanse grens..

Geplaatst door: Sandra 20.04.2009 10:08
Zoek de verschillen: ik weet dat ik me nu op glad ijs begeef, maar toch. Honden zijn in Frankrijk meer welkom dan in Spanje. Dikwijls meegemaakt dat onze hond in een Frans restaurant eerder drinken kreeg dan wij. In Spanje (Jaren geleden) zijn we zelfs een keer van het BUITENterras van een restaurant weggestuurd vanwege onze hond. Maar goed, we hebben nu een camping in Spanje gevonden die hondvriendelijk is, dus alles komt weer op z'n (honden)pootjes terecht!

PetraHM 21.04.2009 10:59
De meeste topics op dit Spanje-forum gaan over de Costa's. Daar ben ik niet bekend (alleen als kind van 6). Daarom valt er voor mij hier weinig uit te wisselen. Zodra er vragen komen over kleinere campings in de Pyreneeën, dan probeer ik daar antwoord op te geven.
In Frankrijk ben ik veel meer bekend, daarom kan ik daar ook vaak (hopelijk zinnige) antwoorden geven. Ach ja, en die zeur-topics, daar moet ik altijd hard om lachen. Soms jeuken mijn vingers over het toetsenbord om ook een een lullig antwoord te geven, maar meestal houd ik me in. Soms worden er ook zeer summiere en "luie" vragen gesteld, waarmee je weinig kunt. Dat levert vaak die zure reacties op. (in de trant van: "wie weet een leuke camping waar het dan en dan mooi weer is?" Ten eerste weet ik niet wat vragensteller leuk vindt en over het weer kun je al helemaal niets zinnigs zeggen....)

PetraHM 21.04.2009 13:57
De verschillen?
-In Frankrijk is meestal tussen 12:00 en 14:00 alles gesloten; in Spanje van 12:00 tot 16:00, soms 17:00.
-Het spectaculaire landschap van de Spaanse Pyreneeën wint het van de Franse.
-In Frankrijk vind je overal enorme, goed gesorteerde supermarkten; in Spanje (Bielsa/Sort) vind je achter een façade van t-shirts en toeristische prullaria een winkel die een beperkt assortiment voert, weinig verse groente heeft en (Bielsa) vrijwel alleen drank en tabak verkoopt.
-In Frankrijk betalen we tussen de 15 en 25 euro per nacht; in Spanje 28 tot 42 (4 pers/3 tenten)!
-In Frankrijk meer keuze aan campings (>11.000); in Spanje bestaan (bij mijn weten) geen "municipal-campings".

Ariek 23.04.2009 10:29
Het is waar. Het Frankrijkforum is drukbezocht en dit forum.....
Ik zou zeggen overtuig ons om vaker deze website te openen.

Dit jaar willen wij (gezin met puber) voor het eerst naar Spanje afreizen. Nieuwsgierig geworden door de foto's op internet van het Spaanse landschap gaan we de lange rit (1750 km) maar een keer ondernemen. Het is de bedoeling eerst enkele dagen lekker zwemmen en duiken in de Atlantische zee, omgeving Le Landes (France) en vervolgens doorreizen naar La Fresneda. We reserveren niet en kamperen echt nog spartaans in een tent zonder elektra.

We houden van wandelen en dingen bezoeken en kunnen onszelf verliezen in de natuur. Drukke toeristische dingen zijn niet aan ons besteedt.
Mcoht u advies hebben over vakantie houden in Spanje, dan horen wij dat graag.

Alvast dank!
Ariek

wil 23.04.2009 11:04
@@PetraHM,

Ik ben het toch niet op alle fronten met jou eens, de campings in Spanje zullen over het algemeen best wat duurder kunnen uitvallen, maar wat we tot nu toe in Spanje hebben betaald kom aardig overeen met wat we in frankrijk betaalde, natuurlijk zijn daar verschillen in, maar laten we daar niet over discuseren, maar over de openingstijden en het aanbod van winkels ben ik meer tevreden dan in frankrijk, namelijk in frankrijk sluiten de supermarkten meestal tussen 12.00 en 14.00 uur ook meegemaakt in Couhé dat deze tot 16.00 dicht was.
Maar in Spanje Omgeving EmpuriaBrava , Rosas nog nooit een gesloten supermarkt meegemaakt, en daar is het aanbod supermarkten veelvuldig.
Laatse jaren omgeving Blanes en Lorret D'Mar gestaan, nog meer aanbod van supermarkten en andere winkels, maar deze gaan 's morgens open en sluiten niet eerder dan 's avonds en dan geen supermarkt uitgezonderd.
Alleen in Blanes gaat 's middags de tabaczaak dicht tot 's avonds maar verder bijft daar alles gewoon open.
En het is in Spanje ook veeel en veel goedkoper om boodschappen te doen.

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2