Forum Onderwerp - Vliegen. (Gesloten voor reacties)

Belgskes 25.11.2008 10:36
Sta mij toe de spits af te bijten... ;-)

Bij het klaarmaken van een paella op de camping in Sant Pere Pescador hadden wij plots verschrikkelijk veel vliegen die op de vis afkwamen. Zoveel dat we zelfs er niet in geslaagd zijn om ervan te eten.

Zijn er nog mensen last hadden van vliegen in Sant Pere Pescador of was dat een toevallig fenomeen. We waren er zo mee verveeld dat we niet eens nog iets van vis durfden klaar te maken.

Geplaatst door: Tineke 25.11.2008 11:02
Klopt, wij hadden vis op de barbuque......binnen een mum zag het "zwart'van de vliegen..zaten ook in Pere pescador. Misschien alleen daar vliegen? De spaanse mensen die vis aan het bakken,roosteren waren deden dit in een klein kooktentje met wanden van gaas..waarschijnlijk ook voor de vliegen..bij vlees roosteren is er niets aan de hand.

Belgskes 25.11.2008 11:32
Jammer want het aanbod aan verse vis is toch vrij aantrekkelijk moet ik wel zeggen.

Jammer, jammer, jammer...

chantal 25.11.2008 13:10
ook wij in St Pere P, heerlijke maaltijden aan het klaar maken met de heerlijke verse vis, vliegen BAH een heleboel. Heb toen de citronella kaarsjes aangedaan werd wel minder maar verdween niet helemaal.

Mijn eetlust wel.

Dus de gouden tip is meer dan welkom.

Belgskes 25.11.2008 13:58
Vis staan klaarmaken in een tentje van gaas is toch verre van gezellig zou ik zeggen.

Yo! 27.11.2008 18:05
Over welke camping gaat dit onderwerp? Hebben jullie allen op dezelfde camping gestaan of gaat dit om meerdere campings. Wij gaan komend jaar nl. naar Las Palmeras.

dick 27.11.2008 21:36
Aan de hele Costa Brava en Durado komt het voor dat enkele dagen na heftige regen er heel veel vliegen zijn. Dat duurt maar een dag of twee tot hoogstens vier. Daarna zakt het weer af tot de gebruiklijke vrijwel niets situatie. Het heeft niets te maken met de plek of camping en kan je ook niet bestrijden. En zo erg is het nou ook weer niet.

Geplaatst door: bernadette 28.11.2008 17:25
Wij hebben dit jaar op een camping in de Pyreneeen gestaan. Ook daar waren héél veel vliegen. Niets aan te doen. De 1e dagen loop je de hele dag met de vliegenmepper te wapperen, maar dat heeft geen effect. Op den duur went het. En waar ze vandaan kwamen? Geen idee!
Het had dus helemaal niets te maken met eten klaarmaken. Ook als je rustig zat te lezen, dan vlogen ze om je hoofd.
We hebben dit ergens anders nog nooit zo erg meegemaakt.
En als we lekker aan het wandelen waren in de bergen, dan hadden we nergens last van.

Geplaatst door: Rianne 12.01.2009 10:29
Dit verschijnsel komt toch niet voor van juni t/m september? Ik heb het 2 x meegemaakt in september, waar ik zat heb ik zoveel mogelijk vliegen doodgemept en dat hielp voor de komende uren. Ik denk maar zo: als ik 10 vliegen neermep die me minstens 10 x 'bezoeken' heb ik 100 x minder last!

Geplaatst door: kampeerder 12.01.2009 23:30
Jaren op Las Dunas gestaan, nog nooit vliegen meegemaakt (maar ook geen vis op BBQ gehad).
Er zijn wel maneges bij Empuries, misschien dat vliegen hier wonen?

wil 13.01.2009 20:32
Hebben 2 jaar achter elkaar in Blanes gestaan,vliegen gezien ??
Kan het me niet herinneren, maar toen ik het hier thuis over had kwamen ze zeker op 10 vliegen in 3 weken 2007, en in 2008 kunnen de huisgenoten niet eens een vlieg herinneren wil niet zeggen dat ze er niet geweest zijn, maar dat wil wel wel alles zeggen over de aanwezigheid van vliegen.
2004,2005, en 2006 in Castello D'Empuries gestaan ( naast Empurio Brava ) en daar had je wel wat vliegen maar niet overdreen veel, wel veel muggen daar.

Nog even terug komen op Blanes, in 2007 veel mieren en zandvlooien ( niet of nauwelijks met het blote oog waarneembaar )gehad, en in 2008 totaal niets van dit op een paar muggen na.
Dus het zal wel aan het gedeelte van Spanje liggen.
Hoe verder Spanje in, hoe optimaler de omstandigheden, niet of nauwelijks wind, geen regen t.o.v. baai Rosas zoals boven in Spanje van toepassing is.