Forum Onderwerp - Wat eten we vandaag? (op de camping) (Gesloten voor reacties)

Belgskes 01.12.2008 10:36
Om eventjes op de vraag van Sandra terug te komen in een voorgaand topic:
"koffie en pannekoeken wat eten we nog meer op de camping?????????
laat even weten wat jullie eten".

Ik moet er nog eventjes aan werken om het "perfect" te maken maar bij ons staat paella wel altijd op de menukaart. Met perfect bedoel ik dat ik ten eerste de temperatuur iets beter moet kunnen regelen en ten tweede moet ik alternatieven zoeken voor de vis die toch iets teveel vliegen aantrekt...

Belgskes 01.12.2008 11:41
en hup, nog een kleine bijdrage. (het slechte weer werkt dus duidelijk in op mijn verlangen naar de zomervakantie :-p )

Alhoewel dat de vers afgebakken croissants, pistolets en stokbroden op de camping zeker niet slecht zijn verkiezen we toch om zoveel mogelijk naar een lokaal bakkerijtje te gaan. Het brood is er nóg beter en ook een groter gamma om uit te kiezen...

sro'ke 01.12.2008 19:21
ik lust paella niet zo.. of ' zou moeten zijn dat als ik hem zelf maak, hij veel beter zou zijn!

Ik ben niet goed uitgerust op onze camping vakantie... ik gebruik mijn stomer, heb een vuurtje maar t loopt niet gemakkelijk

we overwegen dan ook om zo een grote bbq, grill, enz.. te komen, je kan zo een toren ermee maken maar de kostrpijs is niet mals he

Geplaatst door: Sandra 01.12.2008 21:42
Ikzelf ben niet weg van de welbekende gamba's, maar mijn man kan niet zonder. Aanmaken met olie, knoflook en honing, dan even op de bbq. Moet helemaal geweldig zijn. Wij hebben het geluk dat wij geen last van vliegen hebben gehad, wij konden dus volop vis grillen. Lekker met een salade, stokbroodje en natuurlijk een wijntje (rosé mag ook).

Belgskes 02.12.2008 09:49
wij maken de paella zo goed als altijd zelf. We hebben hem al een paar keer op restaurant gegeten en hij was meestal bijna niet te vreten... Verkeerde restaurants gevonden zeker?

En als een klein beetje hobbykok probeer ik zelfs op de camping optimaal uitgerust te zijn in de "keuken".
Wij hebben zo'n cadac gasbbq-gril (zonder de skottel) aangekocht en daarop wordt het meest gekookt/gegrild. Ook de paellapan past erop maar daar moet ik nog eens op denken hoe ik de warmteverdeling beter kan maken. Op sommige plaatsen brandt het aan en andere mogen iets meer hebben.
Maar ik heb nog tijd tot volgende zomer hé...

Geplaatst door: Rianne 12.01.2009 10:25
Omdat de vis in Spanje beduidend goedkoper is en wij dit heel lekker vinden, eten wij heel veel vis tijdens de vakantie: zalm (lekker gekruid met groene kruiden/olijfolie in alu) op de skottel (die dus schoon blijft), zalmforel (buikje gevuld met viskruiden, knoflookpoeder en roomkaas in alu, ook op de skottel), een grote vis (ken alleen de spaanse benaming, hier niet te verkrijgen) op de skottel, heel kleine visjes (niet groter dan 1 1/2 vinger), gekruid door de bloem in de olie frituren en dat met sla en evt. stokbrood of frietjes. En natuurlijk komt er ook wel eens vlees op tafel en verder gaan we wat meer uit eten.....

san 05.03.2009 20:42
wat dacht je van een stukje zalm van de scottel heerlijk. wij scottelen 3weken koken bakken grillen heerlijk wat wil je nog meer?

Yo! 25.03.2009 12:20
Op Spanje zoveel mogelijk vis. Uiteraard veel salade en stokbrood.
Snel en makkelijk te bereiden pasta's. Barbeque is ook een favoriet maaltje van ons. En heel veel Aïoli.

Car2 26.03.2009 12:48
at Yo: heb je ook een Spaanse vistip voor mij. Heb in Spanje nog nooit vis gekocht.
In NL eten we thuis meestal zalm of kabeljauw. En gerookte vis, behalve gerookte makreel

Belgskes 27.03.2009 10:39
toch altijd zeer verwonderlijk vind ik dat de zalm steeds goed scoort ook in regio's waar de zalm eigenlijk geen "inheemse" vis is.
Het is inderdaad een heerlijk stukje vis daar ga ik zeker niet over in discussie.
De zalm is echter een atlantische vis en men zou haast denken dat in het middellandse zeegebied de lokale vissoorten populairder zouden zijn.
Ik probeer toch zoveel mogelijk de lokale specialiteiten "aan te snijden".

Geplaatst door: Rianne 27.03.2009 12:25
@Car2: gewoon de vis kopen in Spanje, desnoods eens eentje tussen de middag maken om te kijken hoe die smaakt. In het algemeen kun je een vis die je per persoon op kunt eten, zo schoonmaken: kop eraf (of laten, meestal vragen ze dat zelf al) dan op buikzijde insnijden tot bijna staart, inhoud eruit (gaat heel makkelijk) en deze vullen met: kruiden, of roomkaas (bv Boursin) met zout+peper. Dan in alufolie en lekker op skottelbraai, in de koekepan, op grill enz. Makkelijker kan t toch niet?
Hele kleintjes kun je op dezelfde manier schoonmaken, wel meer werk natuurlijk, dan zout+peper, dan door de bloem en in koekepan met olie frituren. Lekker tussen de middag met sla en wijntje! Om je vingers af te likken hmmmm...
Ik heb de 1e keer in Spanje gewoon gevraagd of ze me de 1e vis even voor wilden doen om hem schoon te maken, geen probleem is ook zo snel gebeurd.
Succes

Car2 27.03.2009 22:23
Thx Rianne, ik ga er eens een paar proberen

fendtje 28.03.2009 17:49
Wat denk je van zalm, andere vis of een lekkere steak op een plankje canadees hout ( heb het even niet bij de hand)Plankjes gekocht bij de Jumbo

Zalm licht insmeren met olijfolie, kruiden Het plankje een kwartier in water en afdeppen en ook invetten met olijfolie.
Dan op de Cadac deksel erop en wacht op de geuren.
Het water loopt nu al mijn b.k uit :-)

Geplaatst door: ® marijke 29.03.2009 14:54
Hier een paar recepten van mij: Aardappelsalade, kook grote aardappels in de schil, ongeveer één per persoon. Zorg dat ze stevig zijn. Laat afkoelen tot lauw. Haal dan de schil eraf en snij in blokjes. Kook ondertussen een paar eieren. Doe het aardappelmengsel met de in vieren gesneden eieren in een schaal. Voeg toe in kleine stukjes gesneden augurken, ui, wat peper, bieslook( wat kruiden naar smaak) en mayonaise eventueel wat verdund met water of room. Roer het voorzichtig door elkaar, en klaar is je salade. lekker bij een goed stukje vlees of vis.

Hou je van bami maar vind je het te veel werk tijdens de vakantie? Zo doe ik het: Neem wat pakjes bami soep noedels mee, je kent ze wel die met de bijgevoegde zakjes kruiden. Snij een ui en wat groenten naar smaak (of net wat je in huis hebt) zoals champignon en paprika. En een stukje vlees, vis of garnalen. Kook een pan water, laat daarin de bami even mee koken (niet langer dan twee min) Laat uitlekken in een vergiet. Bak de ui en het fijngesneden vlees oid. en doe daarbij de kruiden bij de soepnoedels verpakt zaten. roerbak de rest van de groente (of laat weg) en roer op het laatst de gare bami mee. Roer als je het hebt door het eten nog wat ketjap (goeie).
Je kan hierbij een gebakken ei doen en de volgende rauwkost: plakjes komkommer, plakjes tomaat en een in dunne schijfjes gesneden ui. Voeg wat sambal toe, citroensap en die ketjap, roer door elkaar en voila!

Yo! 02.04.2009 09:42
at Car2. Zoals een ander hier al aangaf, nemen we gewoon verse vis. Vaak halen we die op de markt en weten niet precies wat het is. Het enige wat ik zeker weet wat ik altijd eet is inktvis, garnalen en mosselen. Verder bakken we de overige vis altijd op een tepanyaki (als ik het tenminste goed tik). Een gedeelte met alleen wat zeezout en een ander gedeelte met een soort van marinade welke we vanuit holland meenemen of ter plekke maken. Het is wel veelal "witvis" wat we eten. Zijn de makkelijkste vissoorten betreffende kids. Ik zou zeggen loop eens de markt op, of een grote supermarkt, die hebben ook een grote visafdeling. Neem een visje mee en probeer wat. Is het niks, dan smeer je toch lekker een stuk stokbrood met een heerlijke rauwe ham. Wat trouwens ook lekker is, is de vis wokken. Ik snij hierbij de visfilet in blokjes, samen met ui, zoete puntpaprika, groene paprika, kleine komkommer en op het laatst sla meewoken. De sla niet te lang want ander wordt het "snot". Als marinade gebruik ik, twee geplette magiblokjes, 4 tenen knoflook, tijdens het wokken zoete soja toevoegen (ik koop deze in de toko, is dikker als die van conimex en veel smaakvoller en zeker niet zout). Niet te scheutig anders smaakt het in z'n geheel naar sojasaus. En op het laatst, zeg maar tegelijk met het toevoegen van de sla, een paar druppels oestersaus. Heerlijk met stokbrood of rijst.