Forum Onderwerp - waar gaan we eten in Spanje (Gesloten voor reacties)

san 01.12.2008 19:25
wat je eet lijkt me boeiend maar waar je gaat eten, wil ik ook wel eens weten...!!

ze zeggen altijd dat je moet proberen te gaan eten bij de echte spanjaarden, waar kan je die vinden.... niks commercieel dus... snap je!?

iemand tips

we verblijven in sant pere pescador

Belgskes 02.12.2008 09:52
De tapasbar Mas Gusó (annex bodega) is wel heel lekker en niet duur. Er is een restaurant ook maar daar hebben we nog niet gegeten. (iets voor volgende vakantie)

Maar zo'n typisch spaans restaurantje wil ik ook wel vinden. Ik hou dit topic dus zeker en vast in het oog... :-)

chantal 03.12.2008 16:58
Ook wij hebben daar gegeten, Mas Guso is heerlijk en inderdaad niet duur. Maar een klein stukje verder op diezelfde weg heb je de ruines, daar boven zijn ook 3 restaurantjes waar je heeeerlijk eten kunt voor niet te veel geld. En als je dan nog verder over die weg gaat kom je in escala en daar is een erg ongezellig ogend restaurant op de hoek aan de boulevard, voornamelijk wit aan de buitenkant en gaat de hoek om waar we echt GEWELDIG lekkere vis gegeten hebben.

Wij dit jaar weer naar St. Pere en bezoeken zeker deze restaurantjes weer.

Jammie.....

Belgskes 05.12.2008 10:06
Daar gaan we volgend jaar zeker naar op zoek gaan.
Je weet toevallig de naam van het restaurantje in l'escala niet meer? Het is meestal in van dit soort restootjes dat de lekkerste spaanse keuken geserveerd wordt

Yo! 09.12.2008 19:28
Aangezien wij volgend jaar daar ook in de buurt op vakantie zijn, gaan we deze uiteraard ook een bezoekje brengen.

chantal 10.12.2008 08:58
Nee sorry weet de naam van het restaurantje niet meer. Het ligt aan het begin van de boulevard, tengen over het strand bij de verhuur van jet ski's etc. Het restaurant heeft 2 ingangen 1 in de steeg waar je dus de ingang aan de ene kant hebt en een souvenir winkel aan de andere kant en de andere ingang is aan de boulevard. Ze gebuiken een soort zeildoek voor de wind op het terras (deze zijn wit vandaar het ongezellig ogende uiterlijk) het restaurant binnen loopt dus ook in een hoek en je kan zowel binnen als buiten eten. Wij hebben daar de vistafel voor 2 personen gegeten (dit was wel een van de duurdere gerechten) maar het was SUPER!! Zijn daar kindvriendelijk en naar gasten toe erg hartelijk. We zijn later in de vakantie nogmaals geweest en werden herkend en heel hartelijk ontvangen.

Als ik er achter kan komen hoe het heet laat ik het weten.

sandra 04.01.2009 11:54
wij verblijven in pals en eten soms in het dorp pals of in estartit bij de chinees. of in het restaurant bij de rotonde wij noemen het het knoflook huisje door hun lekkere knofloos saus.ook kun je lekker eten in peretalada daar heb je 3 restaurantjes heerlijk eten en gezellig op een binnen plein en niet duur.
of we eten gewoon op de camping en dan koken we zelf bbq of grillen op de scottel braai.
maar friet gaat er ook wel in. wij verheugen ons alweer op de vakantiewe gaan naar playa brava in platja de plas.

WilmaV 06.01.2009 22:00
Een echte aanrader is Roc Fort in Rosas.
De Spanjaarden zelf gaan daar ook veelvuldig naartoe.
Je vind er niet alleen toeristenmenu's (vanaf E 8,- voor 3 gangen), maar juist het á la carte is hier typisch Spaans en waanzinnig goed bereid.
Ook al zitten wij de laatste paar jaren een behoorlijk stuk van Rosas verwijderd (km of 80), we proberen toch altijd minimaal 1 keer daar te gaan eten.
Tot vorig jaar zat de zaak aan de 'hoofdstraat' aan de boulevard, maar ze zijn verhuisd en zitten nu in een zijstraat daar om de hoek. De straat die aan de zijkant van de Citadel loopt.

wil 07.01.2009 21:31
Drie jaar op rij hebben wij in Empurio Brava regelmatig gegeten bij een platselijke kebab/shoarma tent vrij vooraan op de winkel boulevard het is van een duitse eigenaar Staat ook altijd duitse muziek op of een duitse radio zender. IK weet de naam niet meer, maar voor insiders hij zit tegenover Willi's snackbar ( enigste snackbar in Empurio Brava waar je NL producten kunt krijgen) wij vinden deze zo geweldig hebben kennissen aangeraden en inderdaad ook zij gingen daar regelmatig eten of halen en mond op mond reclame werkte heel goed.
In 2007 zaten we in Blanes en zijn speciaal 80 km gereden naar Empuro Brava om daar te gaan eten. Ja verklaren jullie mij maar voor gek...... maar echt zo'n lekkere kebab eeet je werkelijk nergens anders. Regelmatig hebben we het nog wel eens over op bijvoorbeel verjaardagen o.i.d. en als we iemand spreken die ook daar is geweest bevestgen ze allemaal ons verhaal.
Een kameraad van mijn zoon, was afgelopen jaar naar Empuria geweest en vertelde zonde dat hij ons verhaal kende aan mijn zoon dat hij daar zo ongelooflijk lekker had gegeten, en toen mijn zoon aan hem vroeg waar ? en hij vertelde waar.. toen vertelde mijn zoon hem dat dit nu was waarover hij ooit gesproken had over lekker eten in Spanje.
Dus.............
Als je een keer lekker wil eten en je ben daar in de buurt.
EET SMAKELIJK !!!!