Forum Onderwerp - leuke, niet te grote camping in noord spanje (Gesloten voor reacties)

t 09.12.2008 16:04
Wij(2 volw. en 2 kind.10 en 13 jr.) willen voor het eerst eens naar noord-spanje met onze tent.Wij kamperen altijd in frankrijk,maar nu wel eens wat anders.
We hebben alveel campings bekeken, en meningen gelezen op deze site, maar we komen er niet goed uit. Het lijkt ons allemaal erg druk daar, en we hebben het idee dat er alleen maar mobil-homes staan.
Onze vraag is wie weet er voor ons gezin een leuke, rustige camping(animatie mag, maar geen disco tot snachts 2.00 uur), Liefst met voetbalveld, en een zwembad met glijbanen. En...als het kan ook nog dicht bij het stand en dan ook nog een hoog tent gehalte!
Ik weet het het is veel gevraagd maar wie weet heeft iemand goede tips!!
alvast bedankt!!

PN 09.12.2008 16:53
Hallo, wij hebben dezelfde wensen! Ik heb al eerder een vraag gesteld op dit forum, ik kreeg als tip: Camping Stel of Playa Bara.Het schijnt dat het onder Barcelona vaak beter weer is dan noordelijker, dus rijden wij liever iets verder. Dit zijn hele mooie campings, maar wij vinden de prijzen ontzettend hoog, voor 20 nachten 1800 euro! Meestal betalen wij in Frankrijk de helft, dus wordt het voor ons toch Frankrijk??? Wij zijn er nog niet uit. Wat ons ook een leuke kleinschalige camping lijkt is camping Neus ( en ook normale prijs) dit ligt wel weer noordelijker. Ik ben wel nieuwsgierig waar jullie uiteindelijk voor kiezen! Succes...
Groeten

Geplaatst door: Karin 09.12.2008 18:01
In het noordelijk deel van Spanje is het ook super weer hoor. Dat ligt altijd nog zuidelijker dan waar dan ook in Frankrijk. Dus u hoeft echt niet verder te rijden nog diepe Spanje in!!
Wij zijn dit jaar op camping Las palmeras in Sant pere pescador geweest. Dit is een hele leuke en gezellig camping en niet zo massaal. Wij hebben hier echt genoten (was voor ons ook eerste keer Spanje). Camping ligt direct aan het strand, heeft een mooi zwembad en er is wel wat animatie. Niet heel veel animatie, maar wel leuke toernooien of iets dergelijks.
Wij gaan volgend zomer naar camping Playa brava, dit moet ook een hele leuke camping zijn met nog veel kampeerplekken. Hier kan ik verder niets over zeggen, omdat wij daar dus nog niet geweest zijn.
In ieder geval Las Palmeras is echt een aanrader.

sandra 09.12.2008 18:49
hallo
wij vinden camping playa brava geweldig aan het strand er is disco maar dan tot 24.00 uur echt niet later op het achterste veld hoor je ook geen disco geluiden. een fijne camping met veel kids in jullie leeftijd kijk eens op playabrava.com . gr sandra

Lut 09.12.2008 19:57
Als je een camping zoekt waar vooral tenten staan dan moet je naar Camping Cala L Levado aan de costa brava in Tossa de Mar. De natuur is er gewoon prachtig ,je zit in de bergen van de costa brava en haar ruwe kust dat zo mooi is als op een postkaartje maar... de camping is een terassencamping met heel wat hoogte verschillen.Je moet van trapjes houden en er niet tegenop zien om te dalen en te klimmen.De tenten staan op prachtige terassen met veel schaduw wat wel heel belangrijk is want het kan er goed heet zijn in de zomer.De camping heeft alle luxe met prachtig santitair en mooi zwembad ( zonder glijbaan) en 4 prive strandjes waar je kan snorkelen naar mooie visjes.Het dorpje tossa de mar is een levendig dorpje waar je alles kan vinden met gezellige marktjes en goed om uit te gaan eten.Als je een glijbaan zoek in spanje ,wel die zijn heel schaars op camping in spanje.Spanje is wel druk daar kan je niet onderuit.Het is dan ook een prachtig vakantieland met vaak heel mooi weer.

sro'ke 10.12.2008 20:01
Wij stonden op caming La Gaviotta, direct aan zee, en echt heel super goed meegevallen!
Wij hebben camping Las palmeras bezocht en we vonden deze heel druk en allen massal op elkaar geplaatst, ook is het nog wel een stukje stappen tot aan 't strand, zeker met kleine kinderen, het dragen van een boot, en ander soort strandspullen! ..
Ook dat kip aan 't spit met frieten' gedoe vonden we er teveel aan voor een eventuele vakantie daar! ..
Geef mij maar de gemoedelijke gezellige spaanse camping waar wij 3 weken verbleven, zelf de kids vonden het super, er was geen glijbaan en niet zoveel spectaculaire avonturen te beleven en ze praten er nog over na!
een minpuntje: het is best een prijzige camping.. (persoonlijke mening)

Nu, gelukkig heeft elk een verschillende mening, als het maar voor idereen een geslaagde vakantie mag zijn en dat is het belangrijkste toch!


sandra 26.12.2008 18:58
wij gaan naar camping playa brava in pals aan het strand van 6 aug tot 27 aug 09 en zijn met 4 pers 820,oo euro kwijt dat vind ik niet veel voor 21 nachter en aan het strand.wij gaan ook met de tent. succes met zoeken sandra

Claudia 05.01.2009 10:03
Sandra,
Wij gingen afgelopen zomer ook in augustus en zijn toen op het achterste veld(N) gaan staan omdat er verder(bijna)nergens plaats was.
Twee weken later echter stonden we echt helemaal alleen.
Toch iets minder, helemaal toen ook "ons"sanitairgebouw werd afgesloten.
Wat ook tegenviel was dat de animatie half augustus al stopte, tot groot verdriet van de kinderen.
Maargoed we hebben ons prima vermaakt en ook niet veel betaald, maar als ik jou was zou ik zeker niet op veld N gaan staan.