Forum Onderwerp - wat eten jullie onderweg in de auto??????? (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: ® sandra 26.02.2010 20:49
ja wij gaan voor een lekkere bak sla met veel vulling, of een tonijn salade,komkommer .en nog meer groen voer lekker fris en er zit vocht in,maar ook de gehaktballen gaan er goed in. ook is het heerlijk on een stokbroodje met franse kaas te eten heerlijk tijdens een stop.

Jolanda 27.02.2010 12:53
Dat is niet moeilijk. Wij stoppen onderweg altijd bij een bakker voor vers stokbrood en appelkoeken (heel lekker). En we beleggen het met wat wij uit de supermarkt bij ons hebben, kaas, pate, camenbert en soms een salade. We zetten dan verse thee en koffie. Voor de heenweg nemen wij ook niet veel mee omdat we altijd meteen onderweg tegen lunchtijd een dorp in rijden om franse lekkernijen te kopen....
Succes!

kaat 02.03.2010 17:09
Op de heenweg eten wij sultana appel peperkoekjes snoepjes we drinken erbij pakjes sap.
Voor de kids hebben we ook knijpdanoontje.
Bij een tussen stop smeer ik brood met beleg naar keuze en drinken koffie

op de terug weg zorg ik dat ik altijd een pak sultana overhoud en verder is het fruit en stokbrood met pasta vlees of boursin.

Als we een tussen camping aandoen heb ik meestal macaronie ...smorgens als we aanrijden een bak macraconiesaus met gehakt uit de diepvries genomen is ontdooid als we aankomen en dient onderweg als een grote koelellement.

Geplaatst door: Jorien 02.03.2010 17:17
Wij nemen een zak broodjes mee en de laatste dingetjes uit de koelkast (zoals melk, boter) en onderweg smeer ik de boordjes. Verder altijd wel wat koekjes bij ons en vaak een slaatje voor iedereen. En we hebben natuurlijk in de auto wat snoep en de koelbox staat erin, dus mochten we erg dorst krijgen kunnen we nog drinken pakken.
Verder hebben we standaard makkelijk voedsel mee, zoals blikken vlees, rijst, aardappel puree, etc. Mochten we niet overnachten waar in de buurt een mac donalds of iets dergelijks zit kan ik makkelijk/snel koken en iets klaarmaken. We proberen meestal te overnachten in Macon, dan eten we altijd iets bij de mac donalds, erg makkelijk voor mij. Terugweg overnachten wij in Bulgneville meestal en daar kun je wat snacks krijgen en dat kopen wij daar meestal dan ook en anders koken we ook iets makkelijks.

Geplaatst door: Sandra 02.03.2010 22:45
Onze vakantie begint bij ons in de auto met broodjes met gebakken ei en natuurlijk een bakje koffie. Daar kunnen we het behoorlijk lang op volhouden. Drinken hebben we wel in overvloed en standaard een fles water voor iedereen (ook 1 voor de hond). We snoepen niet veel (als we snoepen is het iets van chocola). Meestal hebben we bij tankstop wel de gedachte om iets lekkers te kopen, maar meestal hebben we geen trek. Vaak nemen onze dochter en ik wel een 'droog' stokbroodje. Als we dan bij ons overnachtingsadres aankomen, is het lekker douchen geblazen en dan op zoek naar een restaurant. Daar genieten we dan (meestal) van een heerlijke maaltijd met een heerlijk koud biertje.
Op de terugweg is het vaak een pak koekjes, meloen met ham en weer volop drinken.

Jack 14.03.2010 17:39
Gewoon Mc'Donalds, lekker makkelijk en niet duur.
Ook voor ontbijt...

lisette 25.03.2010 09:43
wij vertrekken om 2300 en rijden in een stuk door richting roses.aankomst richting 1600.Terug vertrek om uur of 8 en aankomst ergens midden in de nacht of als we overnachten rond de lunch.

Heen nemen we broodjes mee,eitjes,gehaktballetjes,mini-chorizo-worstjes,een pot pindakaas,een huzarenslaatje,komkommer,worteltjes,appel,banaan,druiven,kleine tomaatjes,kleine zakjes chips,een zakje zoute
nootjes,TUCjes en misschien een klein bakje yoghurt met bijv wat walnoten en honing ofzo,en zo'n 60 blikjes,pakjes en flesjes drinken(sap,water,afgekoelde thee,en wat energydrink) :)en we hebben een snoeptrommeltje. Grote stops zijn gepland rond Macon en Montpellier bij de grote gele M.We eten de hele reis kleine hoeveelheden,ons zoontje houd niet van zoet en daarom dus grote ladingen groente en fruit,ik bedoel geen kilo's per soort maar gewoon een beetje.Variatie.....

Op de terugweg halen we om 8 uur broodjes bij de winkel en beleg wat over is(mortadella en chorizo)misschien een eitje dat ik over heb en we nemen een chorizoworstje mee en er zit een fruitwinkel vlak om de hoek dus daar halen we ook nog t een en ander.Een doosje aardbeitjes,meloen,en bij de lunchstop eten we weer bij de gele M(gewoon een klein hapje) en rond een uur of 3 eten we dan een lekker fruithapje(ergens vlak onder dijon) dan is het nog zo'n 7 a 8 uur rijden en rijden we(liefst in 1x)door richting luxemburg.daar komen we rond etenstijd aan als het goed gaat en zal t een restaurantje worden(of kebab)en dan rijden we die laatste 4 uur nog door naar huis.Terug is dus meestal wat minder maar we rijden ook stuk harder door,scheelt gauw 3 uur op de reis :)

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 2 van 2