Forum Onderwerp - honden op het strand (Gesloten voor reacties)

nikki 05.01.2009 23:43
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar estartit en nemen de hond weer mee.
Weet iemand of er daar ergens honden op het strand mogen komen.
Tot 2007 mocht dit in taragona wel en in 2008 niet meer.

willy 06.01.2009 11:08
Normaal gezien mogen er in gans Spanje geen honden op het strand ,maar sommige gemeenten laten dit oogluikend toe buiten het seisoen

Lut 24.01.2009 20:36
In Tarragona is het inderdaad geen probleem om met je hond op het strand te gaan maar in Estartit is het heel anders.Je kan enkel met honden op het strand als de camping waar je verblijft aan een strand grenst, ze hebben dan eigenlijk een stuk prive strand en mogen dan GEEN honden weigeren.Wij hebben ook honden en zoeken daarom een camping uit die aan het strand ligt zodat je vroeg in de ochtend of bij het ondetgaan van de zon op het strand kan gaan ravotten of zwemmen met je hond zonder er ook maar iemand over zeurt.Het beste wat je kan doen is in Estartit aan de bewakers/redders van het strand of bij de info in de stad gaan vragen of er soms een stuk strand is waar je met de hond op mag,vaak is dit net buiten het drukste gedeelte of op een onbewaakt stuk strand.Meer en meer laten de steden dit toe of hebben ze een stuk waar de hond wel mag komen.Vele mensen zagen wel eens dat je met de hond daar niet mag komen zonder ze eigenlijk weten dat het wel mag,het is niet proper zeggen ze dan terwijl hun eigen kind plast op het zand of zelf poept en ze het snel het zand begraven.En wij ruimen steeds elk hondendrolletje netjes op.

sro'ke 30.01.2009 13:36
Beste,
Waar wij verbleven in 2008, waren de honden even belangrijke toeristen als wijzelf! Er was zelf een hondedouche aanwezig voor 't baasje en zijn 4-voeter!!
Enne, s morgens gingen er veel baasjes met hun 4-voeter naar het strand.. idem 's avonds, overdag zal je dat iets minder...

succes ermee!

Willy 30.01.2009 16:05
En waar mag dit dan wel wezen ? Ietsje meer uitleg graag
Groetjes

sro'ke 30.01.2009 16:26
dat is op de camping La Gaviota....

ps, trouwens een supercamping, niks speciaals maar een prachtige ligging!

nikki 08.02.2009 22:28
Wij hebben gereserveerd voor emporda maar ik denk dat ik maar moet annuleren
en voor la gaviota moet gaan.Als daar de honden zo welkom zijn.

sro'ke 08.02.2009 23:03
dat zou ik zeker doen, neem het van me aan....

het zal je niet spijten!!
en als ik een tip mag geven, boek nr 211, ik moet helaas mijn optie op dit nummer opzeggen wegens omstandigheden! Het is onze lievelingsplaats....

Bert Engelberg 12.02.2009 17:47
Wij hebben zelf ook 3 honden. 2 teckels en een witte herder.
Best lastig op het strand, hangt een beetje van af waar je bent.
Vorig jaar waren wij bijvoorbeeld in Polen aan een meer, prachtige camping. Geen enkel probleem met de honden. Ik hoorde dat hij zich als EK camping probeert te gaan manifesteren zelf voor de Nederlander in het Ek2012 voetbal.
Ben beniewd. http://www.ekcampingpolen.nl/
Adios!

narda 23.03.2009 16:32
wij zijn de afgelopen winter 4 maanden naar spanje geweest vlak bij benidorm,WIJ hebben het reuze naar onze zin gehad,maar de hond helaas NIET.wij hebben een colden die gek is op water dus ook de zee,onze camping lag aan het strand,dus jullie begrijpen dat was iedere dag een gevecht om haar van de zee weg te houden.dit wisten wij echt niet,ik bedoel dat de honden buiten het seisoen ook niet op stille stranden niet mochten.ook wilde wij met een bus Nee dus ,mocht niet,ook de trein was verboden terein voor de hond,dit vonden wij wel een gemis,nu moesten wij overal met de auto naar toe.
dat was wel jammer.
zijn er meer mensen die dit hebben ervaren.achteraf hoorden wij dat de honden gemuilkorft moesten zijn,dan mag het wel
is dit waar
bedankt voor het antwoord
narda

nikki 09.09.2009 22:23
We hebben een heerlijke vakantie gehad met de hond in estartit.
Dichtbij de camping mocht de hond wel op het strand,meerdere mensen van de camping gingen hier naar toe.met of zonder hond.Voor ons was deze plek perfect veel rustiger als het strand bij het stadje zelf.