Forum Onderwerp - zijn dit normale prijzen voor Spanje????? (Gesloten voor reacties)

Laura 08.01.2009 13:46
Na 2x teleurstellend weer gehad te hebben in Frankrijk, willen wij toch Spanje eens gaan proberen! Ik ben dus flink aan het spitten gegaan op internet op zoek naar een leuke camping aan het strand aan de costa Brava en costa Dorada....
Ik schrik echter enorm van de prijzen van al deze campings!!!! Ik ben gewend zo rond de 40 euro per nacht te betalen en ben best bereid voor een leuke camping zo'n 50 euro per nacht te betalen maar welke camping ik ook kies....ik kom altijd minimaal op 6o euro uit!!!!!!!!! (2 volw. 3 kinderen 9-14 en een hond)
Het verbaast mij enorm dat iedereen deze prijzen maar normaal schijnt te vinden!!!
Dit terwijl de plekken schrikbarend klein schijnen te zijn. Op deze manier is kamperen toch niet leuk meer?? Je wil op de plek van bestemming tenslotte ook nog een beetje kunnen leven.....
Heeft iemand voor mij nog tips voor een leuke betaalbare camping, liefst aan het strand???
Alvast bedankt!!

Willy 08.01.2009 18:51
Kijk eens op de site van park playa bara aan de costa dorada ,zeer mooie camping wel druk in het hoogseizoen en de hond mag gratis op de camping.
Goetjes

Yo! 08.01.2009 19:42
Hoi Laura,

Prijzen in Spanje liggen inderdaad stukken hoger. De kwaliteit, onderhoud en mogelijkheden zijn op de meeste campings dan ook groter/beter dan de gemiddelde Franse camping. Ook wij zetten elk jaar opnieuw vraagtekens bij de prijzen maar blijven toch terug komen. We gaan voortaan wel langzamer richting Spanje en terug naar huis. Op die manier beginnen we zeer relaxed aan onze vakantie en pikken we een paar goedkope Franse campings mee. Zo hebben we ook al aardig wat campings bezocht tijdens onze overnachting van en naar Spanje.

Caravanner 08.01.2009 20:18
Maar ik vind eten, drinken, restaurants, ijs daar veel goedkoper.
Dat misschien de extra campingkosten iets compenseren.
Zoals de vorige schrijver al aan gaf: de kwaliteit van de camping (vooral sanitair!) is veel hoger.

Voorbeeld grote campingplekken: Las Dunas in San Pere Pescador heft plaatsen van 100m2, prijs is ook hoog

wil 08.01.2009 21:55
Alles bij elkaar ben je in Spanje goedkoper uit.
Eten, drinken, ( dagelijkse boodschappen) en dergelijk zijn stukken goedkoper in Spanje.
Je moet inderdaad verder rijden dus meer tol en brandstof, maar bij 3 weken haal je er alles ruim uit. Zijn altijd € 1000,- in spanje minder kwijt bij 3 wkn dan in Frankrijk.

3 weken frankrijk met alles d'r op en d'r aan koste ons gauw zo'n € 6000,- terwijl we de aatste jaren in Spanje niet meer dan € 4500/5000,- kwijt zijn.
uiteraard met eigen caravan en geen stacaravan gehuurd. Anders kost het stukken meer
ik vind het dus best betaalbaar in Spanje, en tenslotte gaan wij ook voor het goedkoopste.

WilmaV 08.01.2009 22:03
Wablieft ???
E 4500 tot E 5000 ???
Wij zijn met zijn 4en :3x prijs volw. en 1x tarief kind: + extra bijzettent+ electra+ grootste plaats + auto ongeveer E 800,- kwijt voor 21 nachten.
Wij staan op een camping die ook in het hoogseizoen korting geven voor een langer verblijf. Afgelopen zomer kregen we bv. meer dan E 100,- korting op ons verblijf. (dit krijg je op de uiteindelijke eindafrekening te zien, want ze hebben het niet bij de prijzen op hun website vermeld staan)
Deze zomer gaan we zelfs 4 volledige weken.... voor hetzelfde geld dat we dit jaar in eerste instantie kwijt dachten te zijn voor onze gereserveerde 3 weken.

wil 08.01.2009 22:25
Ja makkelijk rekensommetje toch.
€ 1100/1200,- camping geld. Brandstof plus tol € 1000,- ( reken ik ook mee rijden in spanje meestal 1000 km) € 50 tot € 60,- p/dag aan eten,drinken,terrasje pikken,zwem/pretpark.
dagje barcelona ( het e.e.a. bezoeken ) Weekmarkten bezoeken het e.e.a. kopen .
Op heen en terug weg wil je ook het e.e.a. eten ( ook al nemen we ook het e.e.a. mee om onderweg te eten/picknicken.

Maak de rekening maar op. Kost een vakantie toch gauw zoiets. Ik spreek plaatsgenoten die ook naar spanje gaan ( ook op dezelfde camping waar wij staa/stonden) en sommige gaan het bedrag wat ik noem nog veel en veel voorbij.
Ja het is nou éénmaal vakantie toch ?????

Yo! 10.01.2009 11:28
Wil,

Je komt inderdaad op een dergelijke kostenpost uit. Veel mensen bekijken alleen de kosten van het verblijf. Maar vergeet zoals jij aangeeft niet de kosten van brandstof (welke tot aan de Spanje aanzienlijk zijn) tolkosten, kosten verblijf. Je gaat altijd wel iets extra's doen onder het mom van "ach tis toch vakantie". Allemaal alvast een fijne vakantie toegewenst.

srok'e 10.01.2009 22:49
leuk bericht!!!

onze vakantie kostte ons in aug 2008 - gezin met 3 kids, tol, benzine, municipals onderweg toch, een paar uistappen in Spanje zoals Barcelona, Gerona, Rosas, ... een dikke 3000€ gekost! en dit voor 3.5 weken weg van huis! veel zon en leven buiten... in onze eigen caravan, en iedereen gelukkig

dick 10.01.2009 23:45
Als vuistregel houdt ik altijd 1000Euro per week aan voor vakantie. We eten makkelijk en goedkoop, waar we niet veel aan uit geven. Dit jaar wilde ik eens kijken in Italie, kust van Toscane. Voor ons gezin 3 kids, 2volwassenen prijzen van tenminste E70 tot E90 per nacht voor eigenlijk niets bijzonders. Spanje hoogstens E 55 en veel mooiere stranden (niet alleen dat). ZFrankrijk vinden we extreem duur geworden met eten en drinken. Kortom het wordt wel weer Spanje, als ik nog werk heb van de zomer tenminste.

Geplaatst door: m kleiberg 11.01.2009 12:29
toch is er een camping aan zee , costa brava voor nog geen 20 euro maand ..alleen geen zwembad ,geen animatie voor kinderen.de rest heb je alles douce winkel ,bar ,,gewoon een plek aan zee ...tja is wat je wil.


WilmaV 11.01.2009 17:19
Waarom de boodschappen meerekenen ?
Thuis moet je toch ook eten ?
We hebben inderdaad wel brandstof nodig om er te komen; in een periode van 4 weken vakantie hebben we in totaal ongeveer 7x een volle tank nodig.
Dat is 3 tanks meer dan dat we gebruiken als we thuis zijn.
De meerkosten zijn voor mij dus 3 volle tanks en het tolgeld.
De boodschappen zijn over het algemeen goedkoper in Spanje en uit eten gaan is al helemaal stukken goedkoper.
Als we thuis zijn en het is mooi weer: dan betaal ik me scheel aan entreegelden voor het zwembad; die kosten heb ik in Spanje weer niet.
Is het thuis juist slecht weer: dan gaan de kids regelmatig naar de bioscoop met vriendinnen.

Geplaatst door: job 22.06.2009 20:35
ja wij zitten op camping playa brava in pals .Een camping aan zee.
een schone camping en nog animatie . voor 46, euro per nacht 2volw en 2 kids 6 en 8 jaarhet is niet echt duur vind ik dan .
kijk eens op www.playabrava.com

Geplaatst door: Richard 22.06.2009 22:07
Ik wil toch even zeggen.
Wij waren afgelopen jaar in Vias plage, zuid- Frankrijk. In de grote supermarkten daar was eten en drinken absoluut niet duur!!
Overigens zijn wij in Vias plage zelf uiteten geweest (2keer). Wij hadden de eerste keer een menu (voorgerecht en hoofdgerecht) voor 14 euro P.P. Dit stelde dan niet heel veel voor. Je kreeg salade, frietjes en een stuk kip met sauce. De tweede keer hadden we gewoon een pizza genomen en die waren 8/9 euro p.p. Dit is in Spanje ook zo.
Als wij op vakantie gaan naar Spanje zijn wij duurder uit dan naar Frankrijk. Spanje is ook verder rijden, dus meer tol en benzinegeld. Daarbij komt kijken dat de campings in Spanje vaak duurder zijn. Levensonderhoud in Spanje vonden wij niet duur, maar in Zuid- Frankrijk vinden wij dat ook niet duur!
Italie is overigens wel erg duur, campings zijn daar enorm duur en levensonderhoud ook. Wij gingen daar uiteten en betaalde voor 1 pizza 15 euro, vind ik een hoop geld voor alleen een pizza, de pizza's waren wel heerlijk.

Geplaatst door: Richard 22.06.2009 22:10
Trouwens wij gaan vaak 2.5 week op vakantie met de caravan en staan altijd op luxe en mooie campings en zijn vaak rond de 2000/2500 euro kwijt inclusief alles (tol, brandstof, eten+drinken, verblijf). Wij gaan meestal 2 keer uiteten en maken ook weleens uitstapjes.

Mara 14.08.2009 23:27
Nou moet ik even reageren; de campings in Italië zijn niet allemaal zo duur! Wij zaten op een supercamping (Le Palme) aan het Gardameer en waren
€ 48,00 per nacht kwijt (4 x het volwassentarief). Uit eten was ook absoluut niet duur. Meestal waren we zo'n € 60,00 kwijt voor 4 personen. Een pizza (en dan ook echt een heerlijke) kostte gemiddeld zo'n € 8,00. En in de supermarkt was ik niet meer kwijt dan thuis. Zo kan het dus ook! Trouwens, wel elke dag'tussen de 30 en 35 graden. We twijfelen dus nog sterk tussen Italië en Frankrijk.

dick 15.08.2009 08:12
Dit jaar zijn we weer eens, na 5 jaar spanje, naar Frankriojk geweest en ik moet eerlijk zeggen Frankrijk is weer verrassend goedkoop. Een jaar of 5 terug vond ik Frankrijk ook erg duur, ook tov Spanje. Maar de prijzen van campings zijn zeker lager en kwalitatief vergelijkbaar waar we waren. De prijzen in de winkels zoals Intermarche zijn ook een stuk lager. Tot onze verrassing waren we zo'n 800 Euro goedkoper uit dan vorig jaar vergelijkbare periode spanje.

Mara 17.08.2009 21:12
Sorry, we twijfelen niet tussen Italië en Frankrijk, maar tussen Italië en Spanje!

Geplaatst door: Nienke 17.08.2009 21:21
Wij stonden op Bella Italia dit jaar. Wat een verschrikkelijke camping. Super duur, heel groot (opzich niet erg), maar er was totaal geen sfeer.
In de campingwinkel moest je gewoon niet wat gaan halen, want daar lagen de prijzen wel 3 keer hoger dan gewone supermarkt. En de gewone supermarkt in Italie is al duur.
Vorig jaar waren wij voor het eerst naar Spanje, wij vinden de sfeer in Spanje leuker en beter en levensonderhoud is veel en veel goedkoper dan Italie. Uiteten vonden wij ook erg duur in Italie en je kon echt alleenmaar pasta's of pizza's krijgen. Dit weet je natuurlijk wel van te voren, maar als ze dan voor een pizza 15 euro vragen vind ik echt overdreven (pizza's waren overigens wel heerlijk) en na 3 keer pizza gegeten te hebben kun je ook weer een tijdje geen pizza meer zien.
Voor ons staat Spanje op nummer 1, Frankrijk op nummer 2, Italie op nummer 3 en Kroatie op nummer 4.
Alle 4 de landen geweest en Spanje vonden wij het leukst en ook goedkoop.