Forum Onderwerp - camping international palamos (Gesloten voor reacties)

yvonne 20.01.2009 09:35
Kent iemand deze camping palamos goed en wat is het voor soort camping. Is deze geschikt voor tieners en kinderen? Kan iemand i.i.g. hier wat meer over vertellen?

dick 20.01.2009 19:22
Camping Palamos is een andere camping dan International Palamos. Ik ken ze beide redelijk goed, een paar keer opgeweest om kennissen te bezoeken. Beide campings liggen in La Fosca naast Palamos bij 1 van de mooiste zandbaaitjes van de Costa Brava. International Palamos is veilig voor kleine kinderen. Palamos wordt doorsneden door een doorgaande weg en is daardoor voor kleintjes minder veilig. Beide campings hebben een groot zwembad. Kampwinkel, dorpswinkeltjes etc zijn allemaal aanwezig. In het echte hoogseizoen eind juli/ begin augustis is het op beide campings erg druk maar toch nog wel een plekje te vinden. Begin tot half juli is er veel plaats, beetje saai zelfs. Voor tieners is er in die hoek niet echt veel te doen; er zijn geen disco's en het plaatsje biedt 's avonds weinig tot niets. In die hoek heb je ook nog de drukke en lawaaige camping Kings met nederlandse enclave en de iets achteraf in de bossen rustig gelegen camping Benelux.

WilmaV 20.01.2009 21:22
Hoi,
wij gaan nu alweer voor het 3e opéénvolgende jaar naar Camping Palamos.
Een teken dat het goed bevalt dus. Onze kids zijn straks 14 en 12 jaar, maar willen nergens anders meer naartoe. Er is voor hen genoeg te beleven in de zwembaden en juist omdat er eigenlijk geen animatie voor hen is, zijn alle kids op elkaar aangewezen qua vertier.
Je hebt dus echt een grote groep kinderen (v.a. een jaar of 10) die elkaar opzoekt en die regelmatig ook dingen afspreken (naar het zwembad, op het strand, 's avonds volleyballen etc)
De jongere kinderen vinden meestal vriendjes/vriendinnetjes in de buurt van hun eigen 'plaats'.
De oudere jeugd onderneemt nog meer zaken samen: uitgaan, BBQ, café/biljarten, strandbezoek, etc.
Het mooie vind ik dat binnen zo'n groep ook echt alle verschillende nationaliteiten met elkaar optrekken.
Ze 'tolken' voor elkaar en als ze er een keertje echt niet uitkomen gebruiken ze hun 'handen en voeten' om gebaren te maken.

Die 'drukke' weg heb je eigenlijk geen last van, want de kinderen blijven wel binnen de slagbomen en beschouwen die ook als 'einde' van de camping.
De receptie en een heel klein campinggedeelte (met óf hele kleine plaatsjes voor een trekkerstent óf seizoensplaatsen en maar een paar 'losse' plaatsen, die meestal mensen zonder kinderen aantrekken) liggen inderdaad aan de andere kant van de weg.
De oudere kinderen gaan wel eens zelfstandig de weg over om een ijsje oid te kopen, maar problemen zie ik hier niet in.
Er ligt een rotonde, waardoor de auto's flink af moeten remmen en ze kunnen er dus niet als idioten langsrazen. Bij het zebrapad hebben wij altijd nog de voorrang gekregen als voetganger en je ziet het verkeer goed aan komen rijden.

dick 22.01.2009 19:23
Hoi WilmaV: ik moet wel heel eerlijk zeggen dat het kleine stukje aan de andere kant van de weg werkelijk fantastisch mooie plaatsen heeft. En voor de rest kan ik het helemaal met je eens zijn.

yvonne 25.01.2009 15:14
bedankt voor jullie reacties, wij houden inderdaad niet van campings zoals Kings, zijn we vorig jaar langsgekomen, maar internacional Palamos veilig voor kleine kinderen, maar misschien ook leuk voor pubers, zoals naar het strand gaan met groepjes of pingpongtafels? De andere camping Palamos staat me in ieder geval wel aan. Misschien nog meer uitleg/reakties?!?