Forum Onderwerp - LAS DUNAS leuk en/of lidl in de buurt (Gesloten voor reacties)

karin 20.01.2009 13:53
wij gaan dit jaar voor het eerst naar spanje. De kids willen graag naar zon/zee/strand. Toch heb ik mijn twijfels ben altijd Frankrijk gewend geweest. Is Las Dunas wel een gezellige camping (niet te grootschalig en met veel lawaai. Onze dochter van 14 verwacht er veel van, maar ik vind het eng om ze daar 'los'te laten.
Wat zijn jullie ervaringen?

Nog een heel andere vraag, Is er ook een Lidl in de buurt?
groetjes,

Karin

Monique 20.01.2009 16:48
Hoi,
Wij zijn vorig jaar op La Ballena Allegre geweest (naast Las Dunas). Beide campings zijn heel groot en er is heeeeel erg weing schaduw en heel veel wind. Neem dus een stevige parasol mee. Toiletgebouwen zijn mooier/schoner dan in Frankrijk. Disco is niet toegankelijk voor je dochter (vanaf 16 jaar) dus dat scheelt weer. Vorig jaar gaf die disco nog wel eens wat overlast, maar deze staat aan de rand van de camping.Teveel alcohol... maar daar heb je nog niet mee te maken. Ik heb in de omgeving een Lidl gezien, dus die moet je kunnen vinden. PRijzen zijn een stuk lager dan in Frankrijk. Succes, Monique

chantal 21.01.2009 12:05
Las Dunas is MEGA groot, fabriekachtig en zeker niet gemoedelijk (in mijn ogen) kliekjes vorming van mensen die er al jaren staan. OP het nieuwe gedeelte geen schaduw, kleine plekken en ver van alles vandaan. Grote disco die voor iedereen boven de 16 toegankelijk is. Geen camping voor ons.

La Ballena Allegra, net zo groot maar hier weet ik verder niets van af.

L 'Amfora vonden/vinden wij een TOP camping, ook met disco er op maar veel kleinschaliger.

Lidl in de buurt. (Ca. 10 min. met auto)

Succes

Geplaatst door: Caravanner2 21.01.2009 20:30
ANWB Campings van het jaar 2009: o.a. Las Dunas.
http://www.anwb.nl/kamperen/nieuws-en-tips/archief,/2009/januari/090114anwb_camping_jaar.html

Ik zou een 14 jarige liever op Las Dunas 'los' laten, dan op de Franse Costa's campings.
Op Las Dunas hebben we elke nacht goed geslapen (24.00 MOET het stil zijn), dan kan ik echt niet zeggen van de Franse Costa campings.
Franse Costa's: Lawaai soms tot 01.00 uur van camping zelf of naburige campings, weleens tot 03.00 uur lallende medekampeerders (beveiliging grijpt niet in), het verkeer+sirenes over de kustweg die tussen het strand en de camping loopt.

Geplaatst door: Manon 21.01.2009 20:47
Wat bedoel je precies met franse costa campings?
Wij hebben namelijk al heel wat keren gekampeerd in Frankrijk aan de middellandse zee, maar hebben ook altijd goede nachtrust gehad en gewoon rustige nachten.
Het lichteraan gewoon welke camping je hebt. Gewoon 100% onzin dat je zegt dat er op franse costa's campings veel lawaai is. Het is per camping anders. Ook in Spanje heb je camping waar het de hele nacht door druk kan zijn.

sandra 21.01.2009 22:27
hoi karin .
Ik snap dat je dochter nog niet naar de disco mag . maar waarom pak je niet een klein schalige camping waar ze op het teras een disco houden voor alle leeftijden .kijk op www.playabrava.com pal aan zee een kleinere camping veel jongeren tot ongeveer 15a 16 jaar en ze trekken samen op . dan heb je niet heel de vakantie het gezeur dat ze niet in de disco mag. ook voor jullie een rustige vakantie
vrienden van ons gaan er heen met 2 zoons 15 en 16 jaar en 2 meiden van 10 en 14 jaar die vinden het er heel gezellig .
spanje gaat echt maar zon mega camping probeer eerst een kleinere camping .
succes met je keuze sandra

Geplaatst door: Caravanner 22.01.2009 20:21
Op de campings in en om Grimaud, Serignan Plage hebben wij dit ervaren. Ik heb het dan niet over één nacht, maar meerdere nachten achter elkaar en lawaai van meerdere campings naast (tegenover) elkaar. Eén lawaai-nacht, daar zul je mij ook niet over horen.
Overdag bij Port Grimaud hoorde je de hele dag sirenes, ze zullen ook wel niet anders kunnen, want die ziekenauto's moeten langs de files.
Als je dat soort nachten thuis niet gewend bent, dan is dat heel hinderlijk. Dus voor mij geen 100% onzin.

Geplaatst door: mieke 23.01.2009 09:29
Ach, ik denk dat het niet veel uit maakt. Ik heb ervaring met zowel "franse costa's campings en spaanse costa's campings". Als je op las dunas de verkeerde plek treft heb je verschrikkelijk veel last vsn terugkerende discogangers. Als je goed staat heb je nergens last van. Overigens wel een leuke csmping hoor! Persoonlijk vindt ik l'Amfora in St.Pere Pescador meer geschikt voor een 14 jarige en ook la Ballena Alegre vindt ik leuker. Het zijn overigens alle drie grote campings waar je last van lawaai kunt hebben. Alleen het zwembad van las Dunas vindt ik wel heel erg klein voor zo'n grote mega camping.

chantal 23.01.2009 16:23
Het verschil tussen Las Dunas/La Ballena Alegra en L 'Amfora is al snel 600 plekken (zie ANWB boek) dit vind ik nogal een groot verschil gezien er gem. 3 a 4 personen op een plek zijn. (scheelt je al snel 2000 man)

L'amfora is niet een kleine camping maar zeker niet zo groot als bovengenoemde 2.

Voor is de keus weer gevallen op Amfora.

Geplaatst door: mieke 23.01.2009 17:40
Klopt. l'amfora is de kleinste van deze drie. Deze vindt ik geschikt voor alle leeftijden. Las Dunas en la Ballena Alegre voor de wat oudere pubers. La Ballena heeft een eigen discotheek (vanaf 15 jaar, hoewel er redelijk mee gesjoemeld wordt)de Moby Dick, en Las Dunas heeft de Fata. Die is overigens voor iedereen toegankelijk. Je hoeft niet perse op las Dunas te staan om binnen te komen.Voor de Moby op la Ballena moest je wel op de camping staan. Succes met je keuze! Of had je al geboekt? Oh ja, en de Lidl zit in l'escala.