Forum Onderwerp - Cala Gogo of Internacional de Calongne met pubers (Gesloten voor reacties)

Bernard 23.01.2009 10:37
Omdat de meeste campings al vol zitten en we nu toch wel willen reserveren schijnen deze campings nog wel plek te hebben. We twijfelen heel erg. We gaan voor het eerst naar Spanje, welke is leuker voor pubers. We gaan met twee gezinnen, 4 puber meiden en 1 puber zoon. Wie heeft tips voor ons. We reizen met een caravan. We weten het gewoon niet meer. We willen wel aan zee staan.

Geplaatst door: dick 23.01.2009 11:14
Als je aan zee wilt staan, ga dan naar de overkant van de weg naar camping Treumal; deze ligt echt aan zee. Verder heb ik beide campings bezocht en beide campings voldoen niet aan onze ideeën over kamperen. Volg het advies van WilmaV op je eerdere verzoeken.
Hier heb je een handige link om te zoeken.
http://www.campings.net/Espana/Catalunya/Girona/

dick 23.01.2009 14:55
Nog 1 keer serieus. Treumal heeft geen echt zwembad. De campings aan de overkant wel. Van die twee is International de Calonge de mooiste. Maar ik zet mijn vraagtekens bij de pubers in het hoogseizoen. Je zit daar in de drukte, langs een zeer drukke weg en Playa 'd Aro als dichtstbijzijnde stadje is gauw 2 a 3 km verder.
Maar als je een stuk rustiger wilt zitten kan ik camping Benelux nabij Palamos aanbevelen; veel nederlandse jeugd overigens. Ook voor jullie doel geschikt is La Siesta in Callela de Palafrugell. Iets dichter bij je reisdoel zijn de Europacamping en Camping Costa Brava in Calonge zelf. Beiden vlak aan strand, in het dorp, in de buurt van uitgaangsgelegenheden van Palamos (rustiger). Of Camping Pinell in Playa 'd Aro zelf. Vlak bij strand en de uitgaangsgelegenheden van Playa 'd Aro. Goede camping niet typisch nederlands. Succes.

Bernard 23.01.2009 15:19
Dick,

Er mag best een beetje drukte zijn op de camping. De kids hoeven niet perse de camping af. De kids zijn 14,16 en 17. Het moet juist geen stille camping zijn. Iedere avond muziek vinden wij geen probleem. En volgens de verschillende forums zijn er voldoende leeftijdgenoten te vinden op deze camping. Alleen wij willen niet boven op de berg staan, dus ik probeer de camping daarover te mailen of we wel een bepaalde zone kunnen reserveren.

dick 23.01.2009 22:20
Neem dan het deel tussen het zwembad en de ingang. Ook links van het zwembad, gezien vanuit de ingang is goed. Groote plaatsen en schaduw. Sector F, Z en J en de eerste straat van G.

Bernard 23.01.2009 22:45
Hallo Dick,

Dat willen we ook proberen. Heb inmidddels contact gezocht met de nederlandse contactpersoon maar helaas was hij niet thuis. Hopelijk belt hij terug. Wil zo proberen een plaats te reserveren in de buurt van zwembad en sportfaciliteiten. Ik heb ook al wel contact gehad met de camping zelf, maar ze willen niet echt een toezegging doen of je ook een bepaalde sector kan reserveren. We hebben geen zin om daar straks aan te komen en een plek te krijgen boven op de berg. Dus ik moet het nog even afwachten.

Bernard 24.01.2009 16:39
Hallo Dick,

We hebben inmiddels geboekt op Internacional de Calonge. Via de ned. contactpersoon hebben we de sectoren opgegeven waar we eventueel willen staan. We hebben ook 2 plekken naast elkaar gevraagd. We hebben er nu wel vertrouwen in dat het goed komt.

dick 24.01.2009 20:23
Bernard, klinkt goed. Dat deel van de camping is inderdaad mooi. Wij staan zelf ook vaak in die regio maar dan op een hele rustige camping met veel wandelmogelijkheden. Het is een kwestie van smaak en kiezen. Maar met je keuze tussen de twee die je noem, heb je zonder meer de mooiste en eigenlijk ook op een hele mooie plek. Veel plezier en goede vakantie.

marcel 24.01.2009 23:46
Hallo Dick,
Krijg de indruk dat jij de omgeving goed kent. Wij zoeken een gemoedelijke camping waar onze jongens 9-9-7 zich goed alleen kunnen redden. Gezellig bij het voetbalveld en pingpongtafel kunnen staan met vriendjes zonder dat we mee moeten. Liefst loopafstand van zee. Heb je nog een idee?

dick 26.01.2009 15:55
Op trefwoord gemoedelijk en leeftijden en voetbalveld en strand zou ik zeggen camping International Palamos of camping Palamos. Wil je heel rustig staan met veel speelkameraadjes is camping Benelux een aanrader. Benelux ligt op ca 1000 meter, de andere twee op ca 400 meter lopen van strand. Ook voor de kinderen leuk is camping Playa Brava in Pals. Rustig, betrouwbaar en direct aan een ruim strand met flinke golfslag.

WilmaV 26.01.2009 18:50
@Marcel: ik zou voor Camping Palamos kiezen.
Omdat deze camping niet megagroot of megadruk is, kunnnen kids zich heerlijk alleen over de camping begeven.
Er zijn 2 zwembaden die verspreid liggen op het terrein. Bij beiden kun je kinderen die kunnen zwemmen rustig alleen laten gaan.
Bovendien zullen ze al snel met andere kinderen optrekken.
Achteraan op de camping is een sportveld (vlakbij het nieuwste zwembad). Op de één of andere manier staat daar haast niemand, want veel kampeerders denken dat er achteraan alleen maar huisjes staan en dat daar geen kampeerplaatsen zijn.
De zee is prima te belopen, maar je kunt ook op een pendelbus stappen of met je auto er heen rijden.

sandra 28.01.2009 11:34
marcel. ook camping playa brava is een goede keuze voor jullie een middelgrote camping en zelfs aan het strand wij gaan met onze kinderen in de leeftijd van 8 en 6 jaar . een prima plek
kijk op www.camping playa brava .com