Forum Onderwerp - Veel vragen l 'amfora (Gesloten voor reacties)

Jolanda 26.01.2009 11:37
Hoi allemaal,


Maar ff een nieuw lijntje omdat ik zie dat ik mijn eerdere reactie eigenlijk verkeerd geplaatst heb.

We hebben L'Amfora geboekt. Voor het eerst naar Spanje (voorheen altijd Landes, Fr.)
Heb wel wat vragen omdat ik al googlend ook negatieve berichten (naast de positieve dan) tegenkom.
We gaan wat later in het seizoen (half augustus) en hebben voor een grote standplaats gereserveerd.

- Hoe privé is privé-sanitair?
- Mogen honden op het strand bij de camping? Voorwaarden? (ja, poep opruimen maar die bedoel ik niet)
- Wat is er precies te doen voor 13/14 jarigen?
- Wie heeft er ervaring met het wat latere seizoen?
- Shorts in zwembad toegestaan?.
- Ongedierte, wat en tips ter bestrijding?
- Veiligheid, kan een griet van 14 alleen over het terrein? (en dan bedoel ik niet meer om 23.00uur)
- Herrie/overlast? (en dan bedoel ik niet de muziek van de animatie/plaatselijke horeca, want dat stoort ons niet)
- Bijtentjes? Aangezien we met 3 kids gaan, die eigenlijk graag allemaal een eigen tentje willen is mijn vraag hoe reageren ze op een tweede bijtent? Mag dat?
- Zijn de paden goed verhard? Skeelers mee?
- Afstanden op het terrein, is een "campingfiets" aan te bevelen
- Ervaring met "de Hollandse clan"? Bedoel daarmee de pubers die 's avonds verzamelen (bij voetbalveld/tafeltennistafel o.i.d.)en samen een deel van de avond vertoeven. Onze kids geven de voorkeur aan een partijtje voetbal en op de een of andere wijze lukt dat gewoon op elke camping, maar ik lees dat er een hoog "ons-kent-ons" gehalte is waardoor dit iets lastiger kan zijn (is op zich geen probleem maar vraagt wellicht iets meer investeren en dat is prettig vooraf te weten).
- Overige tips (bepaalde zaken die handig zijn om vooraf mee te nemen?)



Groetjes,
Jolanda

chantal 27.01.2009 07:02
Hao Jolanda,
Ook wij vorig jaar na jaren Frankrijk voor het eerst naar Spanje, Amfora is het geworden. Met spanning zijn we er naar toe vetrokken omdat ook wij veel negatieve reactie tegen kwamen.

We waren blij verrast, een prachtige camping met super schoon sanitair. Het prive sanitair is echt prive, als je de plek hebt met eigen sanitait heb je het sanitair op je plek, als je prive sanitair habt met 4 plekken dan deel je het met je 3 andere buren.

Herrie overlast hebben wij niet echt hinder van, de animatie stopt rond 23.00/24.00 uur en dan is het ook stil op en keer een luidruchtige buur na.

Prachtig veldje om te voetballen en inderdaad groepen jongeren die bij elkaar en met elkaar van alles doen (en dan bedoel ik op de leuke manier)

Mijn dochter van 10 mocht vorig jaar ook al alleen de camping over, normaal ben ik erg voorzichtig maar vond dat er een fijne sfeer hing. (Wel heb ik begrepen dat het later in het seizoen wat minder werd)

Bijtentjes zijn geen probleem en de meeste paden zijn verhard. Als je dicht bij het zwembad staat dan is de afstand naar het strand wel even lopen maar voor ons geen probleem (ca. 5 min)

We hebben geen last gehad van ongedierte maar wel wat vliegen tijdens het koken buiten. Als tip zou ik spijker haringen mee nemen die hadden wij niet bij ons en het kan er flink stormen.

Over de honden weet ik niets, sorry!

O ja niet onbelangrijk voor onze heren, SHORTS mag daar.

Als je meer weten wil, of je wil wat foto's zien dan mail je me maar.

Wij gaan weer, veel plezier daar!

Gr. Chantal

Jolanda 30.01.2009 09:34
Hoi Chantal,
Bedankt voor je reactie.
Volgens onze bevestiging hebben we een plaats van 180m2 en als ikde plattegrond goed begrijp zitten we al behoorlijk richting voetbalveld.
- Zijn de paden "skeelerbaar verhard" (teer)?
- Kun je beschrijven waar de animatie uit bestaat (3 kids bij, 1 van 11, 2 van 14)?

Iemand anders wel info over hond op strand?

Groetjes,
Jolanda



chantal 01.02.2009 10:01
Hallo,

De meeste paden zijn verhard dus te doen met skeelers.

Animatie voor de ouderen is veel sporten, verder weet ik het niet zo goed voor de ouderen want mijn kinderen zijn 9 en 11. Er was ook gipsverven en zijde schilderen maar daar zijn jouw kinderen al te oude voor.

In de avond waren er shows etc.

Het is een fijne camping ook voor de oudere jeugd, disco op de camping.

Chantal

bart 05.02.2009 19:30
Ik heb bij meningen een aantal zeer negatieve reacties gelezen over camping
L'Amfora. Na het lezen van verschillende meningen ben ik tot de conclusie gekomen dat een ontevrede kampeerder de gehele familie heeft ingeschakeld om slechte meningingen door te geven.
Dat valt af te leiden uit de ervaringen die er veel op elkaar lijken.
Ook kan het zijn dat er door een persoon verschillende email adressen gebruikt zijn om zo veel mogelijk berichten door te geven.
Zelf ben ik niet niet op deze camping geweest maar heb ook geen negatieve berichten

chantal 09.02.2009 08:49
Als je gaat zoeken is er altijd wel iets negatiefs aan een camping, wij hebben Amfora als een super camping ervaren en de negatieve dingen die we hebben "gezien" had meer met de personen te maken dan te wijten aan de camping.

Hebben er weer zin in.

Jolanda als je wat foto's wilt zien mail me maar dan stuur ik ze.....

wil 13.02.2009 20:06
@bart....
Ik vind jou mening gebasseerd op niets, namelijk als je nooit op deze camping geweest ben kan je ook niet oordelen toch, dus ook niet over de meningen die geschreven zijn over een camping.
Wij zelf zijn een aantal jaren geleden ook wezen kijken op deze camping.
Het lijkt ons best wel een verzorgde camping, maar alleen wat ons tegen houd is het haagjes gevoel, en daarom zouden wij hier niet naar toegaan, ook St Perre Pescador spreek ons totaal niet aan, en zo mag gelukkig iedereen zijn of haar ideeën/ervaringen hebben over campingen, wij hebben ooit in Frankrijk op een camping gestaan, die je de grootste vijand nog niet toewenst, met ons waren er nog enige tientalle andere, maar daarin tegen waren er een meerderheid van mensen die het daar super vonden, maar dan zijn het meestal wel de vaste bezoekers die hier al jaren komen. Zo is het ook bij campings in Spanje zo, wat de één prachtig vind, vind de ander een grote ramp. En dat verschillende mensen het zelfde of aardig in de buurt komen van de zelfde negatieve ervaring hoeft niet persee te betekenen dat het allemaal vanuit de zelfde hoek komt. Zo vinden sommige L'amfore de grootste ramp allertijden, terwijl andere deze juist super vinden. Maar meestal vinden de vaste gasten die er al jaren en jaren komen het hier fantastisch omdat ze of niets anders gewend zijn, of je raak hun gevoelige plek. ( is toch hun camping ).
Dus ook de mensen met hun negatieve ervaringen meenemen in de meningen van andere en niet zo gauw oordelen over waar het vandaan komt.

bart 13.02.2009 21:38
Wil, mijn mening is hierop gebasseerd dat ik na het lezen van verschillende negatieve meningen tot de conclusie kwam dat deze uitdezelfde hoek komen.
Ik lees graag meningen van anderen vergelijk deze en geef mijn reactie.
Het doet er in deze niet toe of ik wel of niet op deze camping geweest ben.
Het ging over een vechtpartij op deze camping met
vervelende gevolgen.

Els 14.02.2009 17:40
Hoi Jolanda
Beetje laat met m'n reactie, maar wij hebben al jaren op LÁmfora een goede ervaring. Alleen niet in het hoog seizoen, omdat wij geen schoolgaande kinderen meer hebben. Wij hebben altijd de hond bijons en die wordt gewoon toegelaten op het strand.Ongedierte heb ik er nog nooit gezien. En herrie of overlast hebben wij er ook nog nooit meegemaakt.Een fiets is niet verkeerd omdat je op een behoorlijk afstand van de winkel kan komen te staan.
En het praatje van de tussen de heggen staan, dat is alleen maar op een bepaald gedeelte van de camping. Want bij het strand en het nieuwe gedeelte daar sta je niet tussen de heggen.
Het grootste gedeelte van de camping heeft verharde paden (geasfalteerd).
De camping heeft een uitgebreide camping winkel die zowel Spaanse als Nederlandse spullen verkoopt (stroopwafels en pindakaas)
Buiten de camping zit een bodega waar je heerlijke wijn etc kan halen.
Ik wens jullie veel plezier op de camping.

Jolanda 15.02.2009 18:39
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Je vakantie zul je zelf moeten maken ........... maar met de info kan ik wel wat, heb immers door jullie allemaal samen al mijn vragen beantwoord gekregen. Trouwens met wel meer dingen van het forum hier. Van Chantal mocht ik leuke foto's ontvangen, dus we hebben wel een beetje een beeld van waar we terecht komen (en niet alleen de brochurefoto's) en we hebben er zin in.

Groetjes,
Jolanda