Forum Onderwerp - uitstappen - tips???? (Gesloten voor reacties)

Sanne 30.01.2009 13:33
Vanuit St' pere perscador:
Mss voor diegene die er in 2008 op vakantie zijn geweest..
Mss voor diegene die dit jaar op vakantie gaan en plannen maken..

welke uitstappen deed je buiten Girona, Barcellona, Rosas, Emporia Brava
Hebben jullie fietsen gehuurd?

Dick 31.01.2009 15:33
Vind dit wel een aardige vraag. De ervaring leert ons dat we niet veel verder komen dan de camping en het strand. Vrouw en kids gaan nog wel eens naar Barcelona, maar zelf (man) doe ik niet veel. In 2008 eind juli/begin augustus was de temperatuur overdag in de schaduw ca 36 C in de zon nog heter en 's nachts ca 27gr C. Dat zijn voor mij temeraturen waarbij ik niet verder kom dan het strand om in de schaduw van een beetje wind te genieten.
Maar als tip vind ik het gerenoveerde stadje Peratallada erg leuk en de keramiek van LaBisbal mag je ook zeker niet missen.

Sanne 01.02.2009 13:29
Weet je wat zo jammer is!

een kleine 60 lezers hebben dit bericht gelezen en één iemand heeft een reactie geplaatst!!!!

Hoe komt dat toch?

Geplaatst door: bernadette 02.02.2009 19:25
@Sanne,
ik ben een van die mensen die het bericht gelezen heeft, maar ik heb geen antwoord gegeven, om de doodeenvoudige reden dat ik dat niet kan.
Ik ben nooit in die buurt geweest!
Maar ik ben altijd wel nieuwsgierig wat mensen vragen en antwoorden.
Als het kan, zal ik altijd een antwoord geven.
En waarschijnlijk ben ik niet de enige, er zullen wel meer mensen zijn die daar nooit geweest zijn.


Anne 02.02.2009 21:15
Sanne,wij zijn afgelopen jaar naar St Pere Pescador geweest en gaan dit jaar weer.

Wij hebben geen fietsen gehuurd/meegenomen omdat we jongere kinderen hebben en ik fietsen met hen nog te gevaarlijk vind. De kuststrook is geheel vlak, dus fietsen kan gemakkelijk, echter er zijn weinig fietspaden in de omgeving.

Wat wij hebben gedaan buiten wat je al genoemd hebt is een bezoek aan Cadaqués, een mooi wit dorpje met een leuk kiezelstrand. Als je de kustweg neemt heb je een mooie trip met geweldig uitzicht over de zee.
Wij wilden graag naar het Dali museum in Figueras maar op een wat bewolkte dag rond een uur of twee staan daar zomaar 300 mensen in de rij voor de ingang. Dus sat gaan we dit jaar nog eens proberen, maar dan om negen uur 's-morgens.
Als je kinderen hebt dan is het aquapark bij Roses ook heel erg leuk. Niet goedkoop, 25 Euro pp en je mag geen eigen eten en drinken mee naar binnen nemen. Maar voor kinderen wel heel erg de moeite waard.
In Empuria Brava kan je een bootje huren en door de kanalen varen, willen wij dit jaar ook nog doen.
Verder is een tochtje naar Cap Creuz leuk om te doen, de weg ernaar toe is prachtig en je komt mooie verlaten strandjes tegen (wel een hele klim naar beneden!).
Barcelona noemde je zelf al, een prachtige stad waar je je zo een aantal dagen kunt vermaken. Wij vonden de reis erheen echter tegenvallen, je bent zo 1.45 uur onderweg.

Naar welke camping gaan jullie?

Alvast veel plezier, ook voor mezelf hoop ik dat er nog meer tips worden neergezet.

WilmaV 06.02.2009 18:51
een dag naar het meer van Banyoles is ook zeker een aanrader.
Een paar jaar geleden kon je er ook terecht in een soort jachthaventje met allerlei leuke voorzieningen.
Eén van de toppers vonden mijn kinderen de grote trampolines in het water.
Ik weet niet hoe het momenteel zit daar met de voorzieningen, maar door te googelen kun je daar vast wel meer informatie over krijgen.

Yo! 25.03.2009 12:22
Ik vroeg me of er niet meer mensen zijn die tips hebben betreffende dit toppic.
Het hoeft natuurlijk niet in de directe omgeving van St'pere pescador te zijn.
Tips voor bezichtigingen, dorpjes, baaitjes of andere bezienswaardigheden in de Costa Brava zijn ook van harte welkom.

Alvast bedankt.

WilmaV 25.03.2009 22:34
Cadaques is ook erg mooi voor een dagje uit.
Voor wie zin heeft in een paar dagen: vanuit Barcelona met de ferry naar Mallorca, Menorca of Ibiza varen

Binnenland: Tempe en omstreken, bij de stuwmeer

Geplaatst door: Anne 23.04.2009 23:38
Sanne, weet je wat zo jammer is? Dat er dus wel mensen zijn die de moeite nemen te reageren en dat jij hier niet meer komt kijken.

sro'ke 24.04.2009 17:22
Hallo..

Die trip met de boot lijkt me zo leuk om doen, waarom zijn we daar zelf niet opgekomen?
Maar is best prijzig of niet?
Ibiza of ander eilandje... super zeg!