Forum Onderwerp - Begur (Gesloten voor reacties)

John Peters vn Ton 02.02.2009 15:05
Hoi,
Komend jaar zijn we van plan om naa Begur te gaan. Ons oog is gevallen op camping Begur. Ik lees op het internet dat er vele leuke kleine baaitjes zijn en dat trekt ons erg aan. Is er iemand die hier misschien iets meer over kan vertellen (tips voor leuke baaitjes). Iemand bekend met deze camping (lees wisselende verhalen). iemand die misschien in de direkte omgeving een betere camping weet. We houden van een niet al te grote redelijk rustige camping.
We horen het graag.
Bij voorbaat dank.
Groetjes,
John

Geplaatst door: monique 02.02.2009 22:01
wij bezoeke ook graag de baaien bij begur zoals sa tuna maar wij gaan ook wel eens naar een 'gewoon'strand , bij de baaien is vaak weinig parkeerplaats dus moet je er vroeg bij zijn, wij gaan dus naar een camping in platja de pals en vandaar is het niet zo ver naar begur met de auto,en er is ook een groot strand, we gaan dit jaar voor het eerst naar camping interpals is niet zo een grote en hopelijk ook wat rustige camping.
er zijn nog 2 of 3 campings in platja de pals maar deze zijn groter en we hebben nooit eerder voor interpals gekozen omdat dit een terassencamping is en we daar met onze caravan niet op konden (max 6.5 meter) nu we geen caravan meer hebben is dat dus geen probleem meer.
mischien is dit ook wat voor jullie, vanuit platja de pals is het ook goed aan te rijden naar b.v estartit

dick 02.02.2009 23:45
Zoek eens (met Google maps) op dit adres http://maps.google.nl/maps?near=platja+de+pals&q=google&f=p&btnG=Zoeken+in+Maps

Ik ben er nooit op geweest (wel naar gekeken) maar de camping El Maset ligt op korte wandelafstand (redelijk vlak) dicht bij de prachtige baai Sa Riera. En camping Tamariu dicht bij de baai van Tamariu. Beide campings zijn rustig, niet typisch nederlands. Er staan wel nederlandse rustzoekers. Niet direct geschikt voor opgroeiende pubers, maar weer wel voor wandelaars en strandliefhebbers. In inderdaad in die hoek liggen veel prachtige kleine baaien (komen wij ook veel). In het hoogseizoen met de auto er voor 10.00 uur zijn want anders is er gewoon geen parkeerplek. Camping Interpals ligt wel dicht bij deze stranden maar best wel lastig te bereiken. Overigens ligt vlak bij Interpals weer een grote naturistenstrand in een prachtige baai. Sa Punta is niet direct lekker bewegwijzerd en over Begur is ook weer een eindje rijden. Ook heel mooi zijn de baaien van Callela de Palafrugell en de baaien bij La Fosca. Tussen Callela en La Fosca kan je prachtig wandelen; daar is camping Benelux een aanrader. Zeer rustige omgeving; camping wel wat drukker en veel jeugd in hoogseizoen. Mocht je die kant uitgaan ga dan eens eten bij 1 van de vele eetboerderijen waar een bordje restaurant bij staat.

dick 02.02.2009 23:58

John 03.02.2009 14:15
Bedankt Dick goede info. Ik ga even zoeken. We zijn er nog niet over uit. We zouden graag naar Begur wegens de mooie stranden. We zijn echter met twee gezinnen en hebben beiden een kind van 2, dus voor 10.00 bij het strand is echt geen optie. Weet je misschien een leuke camping zonder al te veel feestvierende jeugd in de omgeving daar die aan het strand ligt en dat we eventueel makkelijk een dagje richting Begur kunnen gaan?

Dick 03.02.2009 20:42
http://www.campings.net/Espana/Catalunya/Girona/

Deze link geeft alle campings langs de kust. Camping Begur lijkt me prima voor jullie. Overigens zijn er ook strandjes waar je prima de hele dag probleemloos kan parkeren zoals Castell Plage bij LaFosca.

dick 03.02.2009 22:12
Overigens bedenk ik net dat camping MobyDick voor jullie waarschijnlijk ook leuk is.

http://www.campingmobydick.com/mobydick.php?lang=en

Geplaatst door: Daniel 05.02.2009 11:28
Wij gaan dit jaar voor het 5e jaar naar Camping Begur. Onze kinderen zijn nu 4 en 9. Wij vinden het er heerlijk en bij de stranden hebben we nog nooit parkeerproblemen gehad. Zwembad stelt niet veel voor en een klein ondiep pierebadje hebben we wel eens gemist. Waar je ook rekening mee moet houden is dat de zaterdagen en zondagen vanwege de Spanjaarden zelf erg druk zijn, zowel op de caming als aan de stranden. Ze komen massaal over voor 1 nacht met een tentje vanuit Girona en Barcelona. El Maset bij Sa Riera lijkt me niks, is erg stijl en met kinderen denk ik niet handig. Sa Riera zelf is ons favoriete strand!

Wat een andere optie is is http://www.campinglasiesta.com. Ik ken het zelf niet maar vrienden van ons zijn hier een paar jaar achter elkaar geweest. Vanaf hier is het 800m lopen naar de (ons te kleine) stranden van Calella de Palafrugell.

Succes!

dick 08.02.2009 21:26
Wij hebben ook heel wat uurtjes doorgebracht op Sa Rierra. Lopend vanaf camping Interpals, op 't strand rechts over de rotsen en via de trap op 't naaktstrand over de rotsen (hele klim) naar Sa Rierra. Heerlijk strand, vooral dat kleine strandje rechts.

Thea 12.02.2009 22:59
Hoi,
Wij zijn afgelopen zomer op camping Begur wezen kijken omdat we van plan waren er dit jaar naar toe te gaan. De camping vonden wij erg mooi. Ruime plaatsen, volop schaduw en een rustige, gemoedelijke sfeer met verschillende nationaliteiten. Nadat we voor onszelf besloten hadden hier naar toe te gaan, zijn we naar het dichtstbijzijnde baaitje gereden (ca. 2 km). Maar dat viel tegen.... nergens een parkeerplekje te vinden. Dan maar naar de volgende baai... Jammer dan, ook hier konden wij onze auto niet kwijt. We hebben alle baaitjes in en rond Begur bezocht, maar konden helaas nergens een plekje vinden. Na zeker twee uur rondgereden te hebben zijn we tenslotte bij onze camping op strand gaan zitten in Estartit. Voor ons helaas geen camping Begur.
Wij waren er vanaf 10 augustus en het was een doordeweekse dag.

sandra 04.03.2009 13:33
hallo john
wij zijn met onze kinderen van 2 en 7 maanden naar camping playa brava gegaan en dit is ons zeer goed bevallen . een aangenaam zwembad en zeer schoon en kindvriendelijk sanitair een echte aanrader.de camping is in playa de pals en op nog geen 15 minuten rijden van begur wij gaan daar ook altijd zwemmen in de baaitjes .
de camping zit aan het srand een heerlijke camping. kijk eens op www.playabrava.com succes met zoeken groetjes sandra