Forum Onderwerp - Snelste, prettigste weg naar Sant Pere Pescador (Gesloten voor reacties)

Jolanda 04.02.2009 14:12
Hoi,

Ik zat hier ff het bericht te lezen over de tolwegen en de kosten ervan. Zit me ff af te vragen wat de snelste weg is vanuit Eindhoven (want met 3 kids op de achterbank is de factor tijd voor ons het interessantste).
Nu reden we andere jaren meestal in een keer door naar Frankijk (en kwamen dan in de regel 3 tot 4 uur te vroeg aan, plaats nog niet vrij gegeven). Maar dat is zo'n 300 km minder en wat vlakker.

- Wat is wijsheid, 4 uur meer in calculeren of toch gaan voor een tussenstop.
- Wat is de snelste route vanuit Eindhoven

Groetjes,
Jolanda

wagemakers 04.02.2009 15:17
wij reden vanuit den bosch altijd in 17 rij uren naar san pere pescador in spanje daar bij deden wij wel altijd een overnachting net voorbij lyon ongeveer naar welke camping gaan jullie

peter 04.02.2009 20:37
jolanda, lees nou eens je eigen vraag en doe dan een conclusie HET IS VAKANTIE!!! Als de kinderen een "probleem" zijn zoek dan de juiste oplossing maar zie het niet als een F1 race. Maar goed ik zal het wel verkeerd zien, een fijne en vooral save reis gewenst.

Geplaatst door: Rik 05.02.2009 00:29
Je moet ook even naar je eigen gevoel kijken.
Denken jullie dat jullie nog 4 uur langer in de auto kunnen zitten of toch niet?
Misschien is het een optie om op de heenweg toch een overnachting te boeken rond Lyon of Valence. Je hoeft de tweede dag dan niet heel ver meer en je komt uitgerust aan.
Wijzelf rijden met caravan en komen helemaal uit Noord-Groningen en rijden in 2 dagen, overnachten de eerste dag rond Tournus (80km boven Lyon) en komen dan de tweede dag in de middag aan.
Jullie rijden solo? en komen uit Eindhoven dus het zal te doen zijn in 1 dag, maar wil je toch iets rustiger rijden dan zou ik gewoon kiezen voor een overnachting rond Valence.

Jolanda 05.02.2009 08:17
We gaan naar L'Amfora.

We reden tot op heden altijd om 18.00 uur aan en dan 's nachts door. Dit nachtelijk rijden heeft een duidelijke reden (slapende kids hebben geen last van elkaar en gezien de stoornissen van een is dit erg wenselijk, dan hebben de andere twee nml wel een redelijk relaxte start van hun vakantie).
Maar goed die 300 km meer zijn dan ook km's in de ochtend-uren en wellicht het overwegen van de tussenstop waard. Is het advies dan om iets te reserveren of is op de bonnefooi half aug. wel te doen?

Gr. Jolanda

Geplaatst door: bernadette 05.02.2009 11:21
Dat ligt eraan, als je met eigen kampeermiddel gaat, dan kan je vast onderweg wel een camping vinden.
Als je voor een hotel of chambre d'hote gaat, dan zou ik zeker wat reserveren. Met 5 personen zou ik de gok niet wagen.
Kies dan iets waar en zwembad bij is. Kunnen de kinderen zich nog lekker uitleven!

Jolanda 24.02.2009 18:39
We zijn eruit. Rijden op zondag vroeg in de ochtend aan, hebben een hotel met zwembad geboekt na Valence.
Heb de route al gevonden, via een andere topic hier.
Groetjes,
Jolanda