Forum Onderwerp - Wat is een mooie stad in het zuiden van Frankrijk (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Johan 18.02.2009 22:59
Wij gaan dit jaar weer naar dezelfde camping als vorig jaar en het jaar daarvoor, omdat de camping erg goed bevalt! Nu willen wij niet bijna 3 weken weer helemaal hetzelfde hebben en hebben dus weer besloten om een stad te bezoeken voor 3 dagen en daar in de buurt op een leuke, nette (eenvoudige) camping te staan.
Weten jullie een leuke stad in het zuiden van Frankrijk waar je 2/3 dagen kunt vermaken. Zomer 2008 hebben wij Avignon bezocht en dit was ons erg goed bevallen. We zoeken nu weer zoiets (misschien Nice, cannes, lourdes, Aix de Provence of wat anders?!). Wat raden jullie aan en waar kun je je 2 volle dagen vermaken? Graag tips. Het maakt overigens niet uit waar in Frankrijk, als het maar in het zuiden is.
Alvast bedankt!

Geplaatst door: bernadette 19.02.2009 13:36
Wij zijn in Lourdes en Carcasonne geweest. In beide plaatsen kan je best 2 dagen doorbrengen.
Campings zijn er genoeg in de omgeving.

WilmaV 19.02.2009 19:57
Montpellier, Narbonne, Nimes ?

wil 19.02.2009 20:43
Kan je dit niet beter vragen op het frankrijk-forum

Geplaatst door: Joyce 19.02.2009 20:47
Ik zou zeggen, rij wat verder en ga naar Barcelona, prima stad om wat langer te verblijven.

Geplaatst door: Johan 20.02.2009 12:23
We willen alvast iets op weg zijn en in Zuid-Frankrijk zijn genoeg mooie steden.
Ik heb al geprobeerd om het te plaatsen op het Frankrijk forum, maar de site geeft steeds een foutmelding aan.
Misschien wil iemand anders het proberen voor mij?
Anders hoor ik hier graag nog tips.

dick 21.02.2009 18:34
Als stad kan ik Nice/Cannes aanbevelen. Als kleinere steden de hoek van Hyeres, Giens Lavandou etc.

PetraHM 24.02.2009 12:50
Nice en Cannes liggen wel behoorlijk uit de route als je op weg bent naar of van Spanje.

Geplaatst door: Johan 25.02.2009 18:43
Nice en Cannes liggen wel beetje uit de route, maar valt opzich wel mee. Is overigens ook geen probleem.
Wij vinden Lourdes mee uit de route liggen.
Weet iemand nog iets over de stad Aix de Provence?

Geplaatst door: gw 25.02.2009 19:26
Avignon is heel leuk, hebben wij eem stop gemaakt onderweg naar Spanje

eric 26.02.2009 16:23
Bezoek de Luberon ligt op weg naar Spanje afrit Cavallion. Op een afstand van 15 km heb je Apt, Menerbes, Gordes, Lourmarin, Opède enz. zeer mooi streek. Je kiest een camping in Apt of Lourmarin en je kan 3 dagen de mooiste dorpen van de Provence bezoeken. De Mont Ventoux ligt op 50 km.

dick 27.02.2009 17:21
Aix en Provence heeft mij niet kunnen bekoren; gewoon een grote tamelijke nieuwe stad. Maar Avignon en Orange zijn een bezoek meer dan waard. De Pauselijke binnenstad/kasteel van Avignon zijn prachtig. De Erepoort in Orange en zeker de Arena van Nimes zijn preachtige monumenten van de Romeinen.

Tukker 27.02.2009 17:34
Arles, de woonplaats van Vincent van Gogh is ook een stad die beslist de moeite waard is. Kun je combineren met een bezoek aan Nimes en ook met een bezoek aan Aigues Mortes.
Als je een camping bezoekt bv in Sommieres (Gard) kun je van daaruit makkelijk naar deze steden toe.

Geplaatst door: Rita 10.03.2009 14:54
Aix de provence is zeker een aanrader.
Hele mooie stad en daar kun je wel 2 dagen vermaken.
Ook liggen er 2 mooie campings bij deze stad. Vanaf deze camping gaat er openbaar vervoer naar de stad, dus de je hoeft niet met de auto een plaatsje te zoeken in de stad. Wij hebben genoten van deze stad.
Vorige bericht van Tukker, lijkt mij ook een goed idee om een keer te doen. Arles, Nimes moeten namelijk ook prachtig zijn.

Germi 11.03.2009 09:15
Mocht je in de buurt van Arles zijn en het regent (of niet), dan zou ik zeker naar Les Baux de Provence gaan. In een steengroeve is de zgn. Cathedrale d'images waar een voorstelling met meer dan levensgrote lichtbeelden en muziek wordt gegeven, dit jaar over Picasso. Wij hebben vorig jaar die over Van Gogh gezien. Adembenemend mooi!