Forum Onderwerp - van Bergur naar Barcelona (Gesloten voor reacties)

Wilma 22.02.2009 16:51
Hallo, Kan iemand mij vertellen of het te doen is om vanuit Begur naar Barcelona te reizen met de trein?Zo ja hoe lang doe je erover? En moet je net als in Italie ook nog maals je kaartje af stempelen voor je de trein in gaat? Alvast bedankt. Groet, Wilma.

Wilma 22.02.2009 17:04
het moet natuurlijk Begur zijn. Gr.Wilma.

Geplaatst door: ® kea 22.02.2009 17:13
In Begur is geen treinstation. Het dichtstbijzijnde station is Girona.
Je koopt een kaartje op het station en moet inderdaad nog een keertje stempelen.
Er is wel een busverbinding met de Safra rechtstreeks van Begur naar Barcelona. In het vakantieseizoen rijden er ook speciale bussen met dagtrip Barcelona. Ga informeren bij de plaatselijke VVV voor bustijden.

Tukker 22.02.2009 18:04
Wij zijn met de auto naar Blanes gereden. Bij het station heb je een ruime parkeerplaats en daar stap je op de stoptrein naar Barcelona. De trein rijdt helemaal langs de zee. Kost slechts 7.50 euro.
Doet er ongeveer 1 1/2 uur over. Je stapt onder de Ramblas uit.

Geplaatst door: Daniel 23.02.2009 17:30
Het station het meest dichtbij is Flaca, halverwege de weg naar Girona. De trein rijdt via Girona naar Barcelona. Prima airconditioned, maar ik zou toch voor de auto gaan. Stel op je navigatie de parkeergarage op Place de Cataluna en je zit meteen waar je moet zijn en kunt terug wanneer je wilt!

Elza 23.02.2009 22:00
Wij zijn 3 jaar geleden ook met de trein van Flaca naar Barcelona gegaan. Vanaf de camping is het denk ik 40 min rijden met de auto en dan nog ongeveer 1 a 1 1/2 uur met de trein. Wij hadden de 1 na laatste trein terug en die vertrok toen om 19.30 uur.
Vorige jaar (mei-vakantie) zaten we in Platja d'aro en toen zijn we met de auto naar Barcelona gereden (ongeveer 100 km). Wij hebben in de buurt van Camp Nau geparkeerd (gratis) en met de metro zijn we naar de stad gegaan. Er zijn genoeg parkeergarages in de stad en die staan goed aangegeven.

Wilma 04.03.2009 11:01
Bedankt voor jullie tips. Groetjes