Forum Onderwerp - supermarkten in omgeving sant pere pescador. (Gesloten voor reacties)

saskia 03.04.2009 09:16

hallo allemaal.

Wij gaan naar spanje voor de eerste keer.
nu is mijn vrag of er in de buurt van camping Las dunas grote supermarkten zijn
en dan bedoel ik niet de campingsupermarkt. We zullen ook regelmatig op de camping onze boodschappen gaan doen, maar om groot in te slaan doen we dat liever in de dorpen of steden er omheen. ( scheelt vaak toch een hoop )
Er zullen er vast wel zijn maar waar ????

Alvast bedankt.

jansen 03.04.2009 16:31
In Empuria Brava,ongeveer 5km van san pere pescador heb je een Lidl,Aldi,en een Intermarche. Ze liggen allemaal bij elkaar. Je hebt ook een supermarkt in sant pere pescador, maar ik weet dat de meeste gasten naar Empuria gingen voor de grote boodschappen.

Car2 03.04.2009 22:30
@Saskia, je treft het, want de supermarkt van deze camping is echt niet veel duurder.
Alleen typische NL-producten (pindakaas etc), die zijn daar wel veel duurder dan in NL. Maar de spaanse producten niet.
Tip uit eten: ga naar de Bodega, kies allemaal verschillende tapazhapjes, jammie jammie heerlijk. Vanaf de camping rechtsaf, paar km doorrijden en dan zie je de Bodega aan de rechterkant. Het tapazgedeelte zit aan de achterkant. Soms staan de gasten in de rij te wachten op een tafeltje.

saskia 03.04.2009 23:24
hallo Carl,

Bedankt voor deze tip ( ook van de tapas, )
Dat nederlandse produkten daar veel duurder zijn snap ik wel, dat was in italie het zelfde.
Heb jij toevalig ook op deze camping gestaan ??? nog meer tips en of opmerkingen misschien ??

Car2 05.04.2009 11:50
@Saskia.
Ja we zijn er meerdere keren geweest. In de jaren 90 een aantal jaren achtereen en in 2007.
Dit jaar gaan we weer, onze oudste is nu 20 en gaat nog daarom ;-) nog mee.
Hebben jullie eigen caravan/tent of hebben jullie iets gehuurd ivm evt. tips.

sro'ke 05.04.2009 14:54
er staan veel boeren ergens op een plaats en die verkopen eigengekweekte groeten en fruit, heel goedkoop en echt heel erg lekker...
moet je zeker doen!
Ga ook naar de plaatselijke bakken in het dorp, heel lekker brood....
En, zeker grote winkels genoeg, er is er een net buiten het dorp, richting Emporia Brava, kan je ook goedkoop tanken

saskia 05.04.2009 20:41
Hallo Carl,

wij komen met eigen vouwwagen en staan in veld i
Erg veel zin in samen genieten met ons gezinnetje.
Ben benieuwd, nog nooist in Spanje geweest laatste 3 jaar naar Italie, ook een geweldig mooi land.


Car2 05.04.2009 21:44
Wij rijden 4 of 5 juli, caravan, zone H. Zone i is ook schaduwrijk volgens mij.
Mocht je meer schaduw willen hebben, dan kun je in de souvenierswinkel op de camping "gaatjesdoek" kopen, ze hebben hier ook allerlei campingass. De wind gaat door het doek en geeft toch schaduw. Grote stukken voor 6-7 euro's.
In 2007 waaide onze luifel steeds los, daarna vervangen door het gaatjesdoek. We stonden toen op B.

Spanje anders dan Italië, Frankrijk, Oostenrijk etc. Geen land kun je vergelijken.
Wij vinden de Spanjaarden heel vriendelijk. San Marti, vlakbij de camping is een leuk piepklein dorpje, hier kun je ook lekker eten.
Dan heb je nog de opgravingen Empuries..., uit de Romeinse tijd.
Het strand is geweldig bij Las Dunas, elke ochtend heel vroeg, wordt het zand gefilterd om de rotzooi (peuken, glas etc) te verwijderen. Het strand is dan altijd schoon.
Het kan wel hard waaien, soms ga je weer naar huis zonder een drup regen te hebben gehad.

Belgskes 07.04.2009 16:16
En in Figueres is er een super grote carrefour en een Decathlon winkel voor goedkoop (en degelijk) sport- en spelmateriaal.
Beiden zijn trouwens net aan het rondpunt bij het binnen rijden van Figueres komende van Empuriabrava. Je hoeft dus niet eens de hele stad te doorkruisen.