Forum Onderwerp - In 1 dag naar Spanje (sant pere pescador)? (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Jan 04.04.2009 13:50
Wij gaan dit jaar naar Spanje voor het eerst (Sant Pere Pescador).
Wij hebben een accomodatie gehuurd op een camping en gaan met 4 kinderen erheen.
Normaal gesproken gingen wij altijd naar Zuid-Frankrijk en reden dat dan in 1 dag vanuit Ridderkerk (Rotterdam).
Wij rijden met een klein aanhangwagentje. Ook vertrekken wij altijd op zondagmorgen(05.00uur). Is het te doen om in 1 keer te rijden met aanhangwagentje naar de costa brava? Of is het misschien toch handig om een overnachting te boeken en het laatste stuk op maandag af te maken? Weten jullie dan een leuk overnachtingshotel of iets dergelijks om te overnachten?

Geplaatst door: bernadette 04.04.2009 14:33
Als je door kan rijden, kan alles. Maar of het ook veilig is? Je moet toch net weer een eindje verder. En aan het eind van de dag ben je gewoon moe.
Ik moet er niet aan denken!
Ik zou lekker ergens overnachten. Kan je zondag op je gemak de laatse kilometers doen.
Kijk eens op de volgende site. Genoeg mogelijkheden om iets te zoeken voor een overnachting.
http://www.camping-frankrijk.nl/overnachtenonderweg.asp

Joke 04.04.2009 17:53
Ik zou het echt niet doen, het is toch bijna 1500 km. Bovendien kunnen er vreselijke files staan voor de Frans-Spaanse grens. Wij kiezen altijd voor een overnachting in een B & B hotel (www.hotel-bb.com): Niet duur, eigen badkamer, automaten voor koffie, snacks etc op de gang.

WilmaV 04.04.2009 21:07
Wij rijden met een vouwwagen en overnachten normaal gesproken altijd in Nimes. Daar nemen we 2 kamers in het Formule 1 hotel. Er kunnen 3 personen op een kamer slapen, wij zijn echter met 2 volwassenen en 2 kinderen en vandaar dus 2 kamers.

Vorig jaar, was het echter zo rustig op de weg, dat we al om 17.30u bij Nimes waren. We waren fit en het was erg rustig op de weg, dus hebben we besloten om de laatste paar honderd kilometers door te rijden.
We reden om 20.45u de camping op.

Voor jullie is het dan helemaal wel te doen; vanuit Rotterdam is het toch weer een stuk korter dan vanuit Noord Drenthe.

Car2 04.04.2009 22:15
Terugreis zou wel kunnen, maar de heenreis zou ik toch kiezen voor een overnachting met
4 kinderen in de auto.

monique 04.04.2009 23:46
wilma hoe doe je dat dan? je hebt toch geboekt neem ik aan, kun je dan ineens een dag eerder aankomen?

wij overnachten altijd een keer , wel zo relaxed , we stoppen meestal rond etenstijd ( nederlandse) en zoeken een camping zodat de kids nog even kunnen spelen en of zwemmen voor we lekker een restaurantje opzoeken ( meestal op de camping)

ed 04.04.2009 23:57
hoi jan,

neem toch een overnachting.
je hebt toch vakantie.
overnacht lekker bij orange.
kan je gewoon bespreken.
je kan nog ff lekker orange in om te eten en daarna lekker douchen,
slapen en 's morgens fit weer op voor de laatste 400 km.

Geplaatst door: Jan 05.04.2009 01:00
Bedankt voor de reacties, meer is altijd welkom.
Wij willen eigenlijk niets reserveren. Wij vertrekken zondag 13 Juli rond 05.00uur richting Spanje en kijken wel hoe ver we komen.
Misschien gaan wij dus wel overnachten, maar willen eigenlijk niets van te voren reserveren of is dat noodzakelijk een overnachtingshotel reserveren in het hoogseizoen? Overnachtingscampings zijn er namelijk altijd genoeg en daar hoef je niet te reserveren hoor ik van mensen, maar hoe zit dat met overnachtingshotels? Kunnen jullie mij een paar mooie overnactingsplaatsen mee geven? Als er dan 1 vol zit kan ik eventueel zo naar de andere toe.

Car2 05.04.2009 10:33
Oei, dat is wel het feest-weekend (maandag 14 juli) van de fransen. Dus een lang weekend voor hun.
Misschien gaan ze massaal vanaf vrijdagmiddag/zaterdag een weekendje weg.

monique 05.04.2009 11:37
het is zondag 12 juli en niet 13 juli en dus is de 14e op dinsdag

Geplaatst door: Jan 05.04.2009 13:51
Jaa klopt wij vertrekken zondag 12 Juli en willen dan 13 Juli aankomen ALS wij dus overnachten onderweg.

Car2 05.04.2009 13:55
@monique: Je hebt gelijk wat betreft de dagen in juli. Ben benieuwd of Jan zijn aankomstdagen wel goed heeft gereserveerd.

Wat betreft het andere: wij komen ook weleens een dag te vroeg aan, soms is de plaats vrij en soms moeten we dan voor 1 nachtje even op dezelfde op een andere buurplek overnachten. Wij zijn met de caravan, dus dan ben je wat flexibeler.

Geplaatst door: Jan 05.04.2009 14:11
Wij hebben gereserveerd voor zondag 12 Juli, maar komen dus waarschijnlijk maandag 13 Juli begin van de middag aan.
Even nog een goede overnachtingsplek vinden rond Valence of iets verder.

sro'ke 05.04.2009 14:51
in één dag? No way...
Dit is niet verantwoord, neem het van me aan...

Wij zijn vorig jaar vertrokken rond 9u 's morgens en doorgereden tot in Troyes, daar een municipal gevonden, lekker uitrusten, kids op 't speelplein, een goede nacht en dan weer vertrokken en gereden tot in Orange... daar een municipal gevonden met zwembad, superleuk voor de kids en alweer een goede nacht geslapen...
voordeel: troyes en orange bezocht, kids tevreden en wij tevreden!
Oke, 2 x overnacht maar wat maakt ons dat uit, we zijn op vakantie,..

Kan u verzekeren, het laatste stuk rijden is lastig, saaie baan, blijft maar duren en wij dus tevreden dat we niet zoveel meer moesten rijden!

Als de kids het lastig hebben in de auto stoppen we, t heeft geen zin om dat te negeren... dat werkt op iedereen zijn gemoed...

In het terugkeren vertrokken op een zondag en kunnen doorrijden tot in Dijon.. daar overnacht en de volgende ochtend vertrokken en goed thuisgekomen...

wat je ook beslist, het is niet verantwoord om het in een dag te rijden! Breng ook anderen niet in gevaar

Anne 05.04.2009 18:32
Jan, wij rijden ook naar St Pere Pescador vanuit de Randstad maar doen het in twee keer. Afgelopen jaar met een aanhangwagentje, dit jaar voor het eerst met onze nieuwe caravan. Wij rijden tot net voorbij Lyon waar we een hele fijne overnachtingscamping hebben met zwembad en leuk restaurantje. Wij vonden de laatste paar honderd kilometer trouwens erg tegenvallen, daar hebben we veel langer over gedaan dan verwacht.
Ik kan je helaas niet helpen aan een leuk hotel, maar als ik jullie was zou ik een lijstje maken van hotels langs de snelweg (zie Overnachten onderweg) en dan kijken hoever je komt. Gaat alles voorspoedig dan rijd je door, zo niet bel je onderweg alvast één van de hotels om te vragen of ze plaats hebben.
Alvast een hele fijne vakantie!

WilmaV 05.04.2009 20:05
Wij reserveren altijd bij het Formule1-hotel in Nimes-Est.
Toen wij dit jaar besloten door te rijden, konden wij kosteloos de kamer annuleren. Gewoon even een telefoontje naar het hotel. Je moet dan wel vóór een bepaalde tijd annuleren (ik geloof 16.00u 's middags).
We hebben een boekje met alle Formule1-hotels bij onze vakantiepaperassen en dat boekje gaat dus altijd mee in de auto.

Het was het afgelopen jaar geen probleem om eerder aan te komen; het was begin juli en dus was er nog plek genoeg op de camping.
Wij hoefden de extra nacht niet eens te betalen !
Belgische vrienden van ons waren 2 dagen eerder aangekomen en hadden de plaats naast hun al vrijgehouden :)

! Het is nogal een groot verschil of je met een aanhanger/vouwwagen achter je auto rijdt of met een caravan.
Met een aanhanger ben je veel sneller en het klimmen geeft geen enkel probleem.
Met een caravan erachter zouden wij het ook niet redden om in 1 dag helemaal naar Nimes te rijden, laat staan zelfs helemaal naar Palamos zoals vorig jaar.
Nimes is voor ons 1250 km. en Palamos ongeveer 1550 km.
Juist op zondagavond rijdt het ineens erg rustig, omdat de meeste caravanners dan gestopt zijn en er nog geen vrachtverkeer rijdt.
Ideale omstandigheden voor het laatste stuk in Zuid Frankrijk.
Files zijn er helemaal niet (zelfs niet bij de Spaanse grens)en ook dat feit scheelt je al snel een paar uren.

Geplaatst door: Rianne 05.04.2009 20:52
Wij rijden altijd in 2 dagen erheen (wij rijden wel met caravan). Wij vertrekken zondagmorgen uit de buurt van Amsterdam en overnachten dan rond Macon (net boven Lyon). Hier is een overnachtingscamping en veel overnachtingshotels. Op maandag rijden wij het laatste stuk naar Spanje (onze eindbestemming). Ook op maandag geen files en ook niet bij Spaanse grens, zondag+maandag ideale dagen om te rijden.
Ja je rijdt met aanhangwagentje, je zult dus wel wat sneller gaan, maar in 1 keer lijkt mij wat veel.
Succes met de reis.

Car2 05.04.2009 22:03
at Rianne: Als jullie verder trekken vanuit Macon, hoe laat komen jullie dan ongeveer aan in Pescador? Is 's ochends door Lyon niet filegevoeliger?
Wij hebben altijd het gevoel dat we eerst Lyon gehad moeten hebben, om een beetje op tijd aan te komen. De laatste honderden km zijn warmer en op één of andere manier duurt het langer.

Geplaatst door: Rianne 05.04.2009 22:54
Wij vertrekken vanuit Macon meestal rond half 8 en komen dan inderdaad dus 's morgens door Lyon op maandag morgen, maar dat is totaal geen probleem!
Je kunt eventueel om Lyon rijden, maar wij gaan gewoon met caravan door Lyon en hebben nooit problemen, overigens is het op maandag ook heel fijn rijden.
Wij komen meestal 15.30uur aan in Sant Pere Pescador.
Zondag vertrekken is sowieso echt ideaal, want je komt al zover die eerste dag en je kunt gewoon heel goed doorrijden. Het laatste stuk dan op maandag gaat dus ook altijd prima, nooit files rond spaanse grens, in Lyon is het wel even iets drukker, maar je kunt dus eventueel om Lyon, maar dat doen wij nooit, wij hebben namelijk nog nooit problemen in Lyon gehad.

monique 06.04.2009 08:29
je zou er ook voor kunnen kiezen om via parijs te rijden , op die manier heb je de eerste dag parijs al gehad en verder kom je geen erg filegevoelige steden zoals lyon tegen.
wij rijden parijs- limoges- toulouse

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2