Forum Onderwerp - Ervaring met oranje ING-pas (Gesloten voor reacties)

Takkie 27.04.2009 13:55
Ik lees op het Franrijk forum dat de oranje ING pas het in sommige delen van Europa niet doet.
Heeft iemand ervaring met deze pas in Spanje? Ik betaalde met de blauwe postbankpas overal, behalve bj selfservice pompstations (maar daar werkte mijn Postbank card ook niet)
Dus heb ik een probleem als die oranje het helemaal niet doet!

Geplaatst door: erry 28.04.2009 10:57
Vorige week nog gebruikt in Barcelona,geen probleem,trouwens ook geen probleem in Frankrijk en Duitsland.

monique 28.04.2009 12:22
neem een telefoonnummer mee van de ing dat je kan bellen vanuit buitenland als hij het niet doet.

Geplaatst door: willem 28.04.2009 21:37
volgens mij is het gewoon een broodje aap, alles is het zelfde op de pas, alleen hij is oranje!

Geplaatst door: Carla 04.05.2009 13:51
Tot nu toe geen problemen gehad met de pas.

Geplaatst door: Tineke 04.05.2009 21:29
We zijn net terug uit Belgie. De oranje pas doet het niet bij de ING bank in Belgie. Ook niet bij de KBC? bank... Gelukkig had mijn man een andere pas bij zich. Hou er nu maar sterk rekening mee dat dit in spanje ook kan gebeuren.

Geplaatst door: bernadette 04.05.2009 23:23
Er is bij Kassa uitgebreid over dit onderwerp gesproken.
Geen broodje-aap-verhaal dus.

monique 06.05.2009 12:31
gekopieerd van de site van KASSA:
Wat is er aan de hand met het nieuwe ING-pasje met chip?
In een aantal landen kan het voorkomen dat de nieuwe pas met EMV-chip niet goed werkt. Bijvoorbeeld in Tanzania, Zanzibar, Nigeria, Egypte, Marokko, Guatemala, Paraguay, Syrië, India, Engeland, België, Frankrijk, Amerika en Canada.


Dat ligt niet zozeer aan de ING-pasjes, maar aan de invoering van de nieuwe chip. Wereldwijd komt er namelijk een nieuw systeem met chip voor alle bankpasjes. Het gaat dus om alle nieuwe pasjes van alle banken. ING loopt in ons land alleen wat voorop met de uitgifte van nieuwe pasjes dus vandaar dat die bank er nu uitspringt. (Het gaat om in totaal 8,5 miljoen ING-passen die worden vervangen tussen december 2008 en oktober 2009. (ING geeft pas credit cards met de EMV-chip uit na de zomer dus die spelen nu geen rol.)

Verklaring van ING
Roel Huisman, directeur Betalen bij ING Retail Nederland, heeft tekst en uitleg gegeven in de studio waar de problemen aan liggen.

- Volgens de Nederlandse Vereniging van Banken zou het eigenlijk niet mis kunnen gaan want als de chip niet gelezen kan worden, zou de magneetstrip, die ook nog op het pasje zit, het gewoon moeten overnemen. Wat gaat er dan mis bij het nieuwe ING-pasje?
Als de geldautomaat is aangepast aan de nieuwe chip-eisen en je gebruikt je nieuwe pasje in zo’n geldautomaat, is er geen `fall back-mogelijkheid` meer naar de magneetstrip. Dat is om het skimmen van pasjes uit te bannen.
(Helaas houden sommige landen zich hier in een paar gevallen nog niet aan en schakelt de aangepaste geldautomaat wel over op de magneetstrip terwijl dat dus eigenlijk niet meer mogelijk zou moeten zijn uit veiligheidsoverwegingen.)

Wat moet je doen als er zich toch problemen voordoen?
- Op de site van ING komt veel meer informatie te staan.
- Als het toch misgaat als je in het buitenland zit: bel de emergency-dienst van ING ,die kan zorgen voor contant geld via Western Union bijvoorbeeld.
- Neem ook andere betaalmiddelen mee als je naar het buitenland gaat zoals een creditcard.