Forum Onderwerp - De reis naar Spanje! (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Peter 12.06.2009 14:52
Wij willen dit jaar naar Spanje toe (hebben niet gereserveerd). Wij willen naar Sant Pere Pescador.
Nu lezen wij op het forum van frankrijk dat ze over 1100/1200km soms 2 of zelfs 3 dagen doen met caravan/vouwwagen.
Wij wonen in de buurt van Arnhem en voor ons is het 1400km rijden naar Spanje.
Wij willen zondags gaan vertrekken rond 04.00uur en de rit in 1 dag doen en dan in de avond aankomen.
Dit moet toch te doen zijn? Of raden jullie aan om toch ergens te overnachten?
We gaan voor de rit in ieder geval geen 3 dagen doen, want dat vinden wij persoonlijk belachelijk, dan ben je onderhand een hele week aan het reizen voor de heen en terugweg.
En waar ongeveer overnachten, graag tips? Wij zoeken dan voor die zondag een mooie overnachtingscamping waar je eventueel wat afhaal snacks kunt halen of een restaurantje is voor een redelijke prijs.

Bert 12.06.2009 15:17
Beste Pim, wij rijden 1600 km. naar Spanje, het liefst rijden wij ook in één keer door. Maar vergeet niet dat je op het laatst toch vermoeid raakt. Zelf rijd ik het stuk alleen, maar dit met 1 overnachting. Onze overnachting op een CAMPING ligt ongeveer op de helft van de reis.
Probeer het maar, maar plan thuis alvast een paar campings mocht het je tegenvallen. In iedergeval een plezierige vakantie toegewenst.

nikki 12.06.2009 15:34
De eerste paar keer reden wij in 1 keer,ging wel maar wel vermoeiend.
Nu rijden we s"nachts en gaan rond 15.00 op een camping staan de volgende dag
fris weer rijden en dan meestal nog maar z"n 400 kilometer

HdR 12.06.2009 16:52
Beste Peter,

Mijn mening; je bent volledig onverantwoord bezig. Als je met caravan in Frankrijk 110 km per uur kan rijden op de peage, maak je een echt gemiddelde van tussen de 70 en 80 km per uur exclusief eventuele files; inclusief korte stops en tanken. Kan je zelf uitrekenen waar je dan kan overnachten. Gebruik je verstand en reken met een maximum afstand van 800km per dag; uitgaande van gebruik van de peage en pista. Of ik er zelf ervaring mee heb; ja, ik heb nu zo'n 35 jaar ervaring met het rijden met caravans in heel veel landen. Ik hoop dat je een goede reis hebt zonder ongelukken.
Groet, Hans

monique 12.06.2009 17:20
met caravan is (zeker de eerste keer ) 750 km wel het matje vinden wij, als je om een uur of 4 's nacht vertrekt kun je lekker om 16 uur voor je caravan zitten met een drankje en de volgende morgen fris weer verder rijden. je vakantie begint toch bij de reis. ik weet niet of je met kinderen rijdt maar die vinden het ook heerijk om nog even te kunnen zwemmen of spelen in de middag na een lange reis.

Geplaatst door: Theo 12.06.2009 19:01
Peter, ik heb de reacties ook gelezen op het forum. Inderdaad een beetje overdreven sommige!
Wij zelf vertrekken ook altijd zondags (06.00uur) vanuit Zwolle en overnachten dan rond 17.00uur bij Lyon. Dit is voor ons 850km rijden. De tweede dag, op maandag, moeten we dan nog kleine 500km rijden en komen we in de middag aan op de camping (15.00uur). Vanaf de overnachtingscamping rijden wij 08.00uur weg.
In 1 dag lijkt ons dus teveel, maar in 1.5 is het makkelijk te halen.
Rond 06.00uur, misschien iets eerder als je helemaal in het noorden van het land woont, vinden wij een ideale tijd om weg te rijden, je hebt toch nog de goede nachtrust gehad, maar je begint wel vroeg aan de reis en lekker rustig nog. Overigens is het de gehele zondag lekker rustig op de weg.

Car2 12.06.2009 19:38
In één dag? Met iets achter de auto? Zonder reservering naar S.Pere Pescador?
Stel dat je dat doet. Kapot gesloopt kom je aan en stel dat dan de camping vol zit.
Kapot, gesloopt op zoektocht naar een alternatieve camping.
Heb je eindelijk eentje gevonden, waar je misschien 3 dagen mag staan. Dan begint het circus weer, zoeken.
Hopelijk ga je niet in de topweken (half juli tot half aug).

Geplaatst door: Peter 12.06.2009 21:44
Wij willen dus wel gaan in de topweken.
Wij willen zondag 12 Juli vertrekken. In Sant pere Pescador zijn een aantal campings waar ze een deel van de kampeerplaatsen niet reserveren en 1 camping zelfs helemaal niet reserveren.
Gezien de reacties, willen wij gewoon zondags vertrekken rond 05.00uur uit de buurt van Haarlem en dan rond de 900km rijden. Wie weet een geschikte overnachtingscamping op 900km ongeveer vanaf Haarlem?
De volgende dag hoeven we dan niet zover meer te rijden en kunnen we rustig opzoek naar een leuke camping.
Alvast bedankt voor de reacties.

Car2 12.06.2009 23:23
Municipal camping in Macon, 870km
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=692014

Overnachten: verstandig besluit
Welke camping heeft jullie voorkeur in S.P.Pescadore?

wil 13.06.2009 07:36
Rijden vanaf omgeving Utrecht al jaren in één stuk door naar de omgeving Montepellair, Orange die omgevin ergens hebben dan meestal 1000 tot 1100 km erop zitten.
Vertrekken 's morgens rond een uurtje 4/5 en stoppen 's avonds rond 19.00 uur.
Overnachten dan heerlijk op een speciaal aangelegde parkeerplaats langs de snelweg, en vertrekken 's morgens weer voor de laatste km's naar de bestemming.
Heb vorig jaar een keer totaal anders gereden via Parijs, Clermont, brug milau, ik moet zeggen dat dit sneller reed dan via luxemburg lion.
Hebben toen voor het eerst in onze vakantie jaren ongeveer 80 km vanaf Milau een overnachtingscamping genomen, gewoonweg omdat we een baby van 5 maand bij ons hadden en mijn vrouw een keer op een camping wilde staan onderweg. We waren hier al rond 18.00 uur dus dat was minimaal een uur eerder stoppen dan ik gewend ben normaal en we waren veel verder dan normaal, echter de volgende ochtend kon je pas na 7.30 de camping verlaten, terwijl ik 's ochtends altijd alweer voor 7 uur de eerste km's erop heb zitten, dus nee echt niet geen camoings meer onderweg gewoon veilig langs de snelweg.

Geplaatst door: Peter 13.06.2009 10:08
Wij gaan via Luxemburg- Lyon- Orange. Ik denk dat rond Lyon overnachten een goede tip is. Dan heb je het grootste gedeelte van de reis al gehad.
Wij gaan trouwens niet via Parijs- Millau, wij vinden het via deze route veel drukker, vooral rond de steden. Na Clermont Ferrand is het wel rustiger op de weg, maar wij doen er juist veel langer over via Parijs- Millau.

Geplaatst door: Peter 13.06.2009 11:29
Car2, wij willen als eerst naar camping La Ballena Alegre 2 gaan. Van mijn collega gehoord dat dit een mooie camping moet zijn en ze hier niet reserveren, dus altijd wel een plaatsje.

Car2 13.06.2009 19:05
Peter, volgens mij is dit de camping:
http://www.ballena-alegre.es/costabrava/principal.php?lang=NL
En aan de linkerkant van de website staat de reserveringslink.
En het lijkt er op dat ze in die topweken hier en daar slechts nog een enkele dagen en open plekje hebben.
Ik vond het al vreemd, dat je schreef dat je daar niet kon reserveren, want wij hebben enkele jaren geleden ook geprobeerd (heel laat) te reserveren op deze camping, helaas toen vol. Las Dunas zat toen ook vol.
Las Dunas is ook een mooie camping, ligt ernaast, maar zit misschien ook al vol, in ieder geval wel de populaire (schaduw) zones.
Voordeel van deze camping, dat Las Dunas-campingjongeren gratis toegang hebben tot de discotheek, uitgezonderd themaavonden. Entree is normaal 15 euro?
Maar misschien ga je niet met pubers.

Geplaatst door: Peter 13.06.2009 19:27
Bedankt voor de tip Car2.
Ja wij gaan ook met pubers, hebben 4 kinderen van 8, 11, 15 en 17 jaar oud. Onze zoon van 17 jaar neemt ook nog een vriend mee. Ben blij dat wij nu sinds 2 jaar een caravan hebben en de kinderen al iets ouder zijn, want voorheen gingen wij altijd met tent en dat was met 4 jonge kinderen toch altijd wel lastig met opzetten.
Volgens een collega van mij reserveren ze op La ballena alegre 2 ook veel kampeerplekken niet en is er altijd wel plaats. Gaan altijd wel mensen weg.
We zullen zien waar we terecht komen, hoop dat er nog aantal leuke campings zijn, ik heb in ieder geval gehoord dat er veel campings zijn in Sant Pere Pescador.
Normaal reserveren wij altijd, maar nu zit alles al vol en willen dit jaar graag naar Spanje.

Car2 13.06.2009 19:37
Peter, ik denk dat jullie kinderen het fantastisch naar hun zin zullen hebben.
Maar de costa-campingprijzen liegen er niet om en de mogelijke lege plaatsen voor een aantal weken zullen de minst "populaire" zijn.
Ik wil je niet ontmoedigen of pressen om toch te reserveren, maar bij Las Dunas kun je aangeven om op een wachtlijst te staan voor een mooiere plek. Misschien is zoiets ook mogelijk op Ballene.

daphne 14.06.2009 13:04
Peter, blijkbaar is de reis voor jullie het doel om op de eindbestemming te komen. Dan is de reis in 2 dagen of 1 1/2 dag voldoende. Maar voor degene die er langer over doen ervaren de reis ook als vakantie. Wij zijn ook van die types. Als we op de overnachtingscamping aankomen gaan we meestal in het dorp een hapje eten en genieten van de plek waar we zijn.
De terugreis doen we dan wel in 1 1/2 dag.
Wij ervaren deze manier van reizen als heel relaxt en van files raken we niet in de stress (zelfs niet van zwarte zaterdagen). Zeker als je niets hebt gereserveerd is dit een zeer prettige manier van reizen.

Tip: als je via Cl.Ferrand reist, kun je prima overnachten in Gannat-Municipal le Mont Libre.

Ps: het wil niet zeggen dat wij als slakken over de autobaan gaan. Wij houden wel van doorrijden (met caravan)

Geplaatst door: Marian 14.06.2009 13:49
Met de reis begint inderdaad de vakantie ook voor ons al.
Maar wij kunnen niet langer dan 3 weken vrij nemen en ik zit toch liever gewoon op de camping waar ik ook daadwerkelijk heb gereserveerd dan op meerdere overnachtingscampings.
Wij wonen helemaal in Groningen en rijden met een caravan in 2 dagen naar Spanje.
Wij vertrekken in ochtend vroeg vanuit Groningen rond 04.00/05.00uur en overnachten dan rond 16.00uur en dan hebben we al vaak dik 900km erop zitten. Wij vinden dat we ook absoluut niet lang verder in de auto zitten. Overnachten meestal optijd en vertrekken niet overdreven vroeg. Prima tijden om te rijden. De volgende ochtend moeten wij nog 500km rijden. Wij vertrekken rond 08.00/08.30uur van de overnachtingscamping en komen dan 15.00uur ongeveer aan op de camping aan de costa brava. Het ligt natuurlijk wel een beetje aan welke dag je gaat rijden. Op zaterdag is het natuurlijk veel drukker, dus is die afstand van 900km niet te halen in 1 dag. Maar u reist op zondag en dan is het heerlijk rustig op de weg en dan kom je ook gewoon al lekker ver.
Wij reizen dus in 2 dagen, maar het is absoluut geen race, wij doen het verder zoals u ziet redelijk rustig aan. Op zondag rijden wij dus dik 900km, lijkt erg veel, maar heel goed haalbaar als je kijkt naar de tijden die wij rijden. Wij rijden op een dag echt niet overdreven lang. In 2 dagen of 1.5 dag is het dus ook heel goed haalbaar vanuit elke hoek van Nederland om naar Spanje te gaan.

Geplaatst door: Sabine 15.06.2009 12:15
Wij wonen in de buurt van Vlissingen (zeeland) en rijden rond 07.00uur 's morgens weg en overnachten dan rond 16.00/17.00uur en hebben dan 700km afgelegd.
De volgende morgen gaan wij weer verder richting Spanje en vertrekken dan rond 08.00uur van de overnachtingscamping en komen dan in de middag aan op de camping in Spanje.
Wij overnachten meestal rond Lyon, meestal iets boven Lyon, hier zijn heel wat overnachtingscampings. Meestal vertrekken wij ook zondagsmorgen, omdat dit gewoonweg de fijnste dag is om te rijden naar het zuiden. Vanuit het zuiden naar het noorden maakt het verder niet echt heel veel uit welke dag je rijdt, alleen zaterdags blijft altijd druk.
Als wij dus eventueel die zondagmorgen eerder vertrekken dus bijvoorbeeld 04.00uur i.p.v. 07.00uur dan kunnen wij het misschien weleens redden in 1 dag naar Spanje te rijden (ook omdat wij dus in het zuiden van het land wonen). Maar in 1.5/2 dagen is een stuk fijner en rustiger, je komt dan ontspannen aan en je kunt alles rustig op gaan zetten.
Wij rijden ook met caravan.

Geplaatst door: Huub 20.06.2009 13:54
Wij hebben wel een keer de reis in 1 keer gedaan naar Spanje (zonder caravan). Wij wonen in de buurt van Alkmaar. Dit was voor ons al een erg lange dag in de auto zitten, vooral met zoveel kinderen achter in de auto.
Zelf hebben wij nu een caravan en nu doen wij het in 2 dagen.
In de morgen vertrekken en dan eind van de middag overnachten. Meestal net iets boven Lyon. Volgende ochtend weer verder en dan kom je in de middag aan.
Je komt dan nog nog een beetje ontspannen aan. In 1 keer rijden lijkt mij teveel, omdat u ook met aanhanger rijdt.
Fijne reis.

Belgskes 22.06.2009 12:20
Wij rijden ook naar Sant Pere Pescadormet een vouwwagen.
De reis bedraagt voor ons 1250km en wij rijden deze afstand in 1 keer.
Wel vertrekken we net na de middag om dan in de ochtend aan te komen.
Dan hebben we een hele dag om rustig de vouwwagen op te stellen.
Met onze vouwwagen achter ons aan rijden we tussen de 90 en 120km/u en dan duurt deze tocht ongeveer 16 uur. (met om de 2u een stop voor een koffietje en uitgebreide stop 's avonds om te eten)

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2