Forum Onderwerp - informatie en tips Platje d'aro (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Ans 10.07.2009 18:06
Wij gaan dit jaar naar Platje d'aro.
Heeft iemand informatie over het plaatsje en de omgeving?
Van lekkere restaurantjes en waar liggen de winkeltje.
Grotere supermarkten of aldi/lidl.
Misschien een bakkertje waar ze spaanse dingen verkopen.
Het parkeren van de auto in het dorp.
Zijn er fietsen te huur?
Stranden in de omgeving om te snorkelen?

Alles is welkom.
Bedankt alvast,
Ans

Geplaatst door: Ans 16.07.2009 09:49
Helemaal niemand!!
Als ik zo hoor gaan er toch heel veel nederlanders en belgen ieder jaar hier heen. Ikhoop dat er nog iemand reageerd.

r 16.07.2009 13:39
Hallo Ans,
Ook wij gaan naar Platja en ik heb min of meer dezelfde vraag gesteld en helaas ook weinig reacties gehad.(Aldi of lidl schijnt er wel in de buurt te zijn) Ik ken wel een aantal mensen die daar in de buurt ook naar toe gaan (en niet voor de eerste keer). Neem aan dat het wel leuk is daar. het is maar net wat je wilt.
Groetjes en veel plezier.

Geplaatst door: Ans 16.07.2009 15:31
Hoi R,

Ja vreemd toch dat er niet op gereageerd word.
Misschien zitten al die mensen er nu :)
Ben al naar de bieb geweest heb daar even in de boeken lopen speuren.
Er zijn leuke dingen en nog dicht in de buurt ook.
Zoals Sant Feliu de Guixols. Schijnt een nog echt spaans dorpje te zijn met een echte spannse markt.Richting palamos heb je mooie baaien en ver gezichten vanaf uitlopers van de bergen die daar in zee eindigen.
Ik ga nog maar eens even naar het reisbureau
daar vragen of ze informatie hebben van het plaatsje zelf.
En hopen dat er hier nog wat komt.

Welke camping gaan jullie als ik vragen mag?

Belgskes 16.07.2009 16:00
Hallo,
wij gaan ook richting Spanje maar wij stoppen iets vroeger en slaan ons tentje (vouwwagen) op in Sant Pere Pescador dus met de info en ervaring die ik ondertussen al verzameld heb ga je niet echt veel kunnen doen vrees ik.
Ik zou anders met plezier deze inlichtingen doorspelen.

Meetsal vind je de kleine winkeltjes gewoon in de dorpscentra.
Wij trekken voor ons dagelijks brood meestal gewoon naar het centrum van Sant Pere Pescador en daar zijn er bakkers in overvloed die super lekker brood verkopen.
Voor een grote supermarkt vinden wij een Carrefour in Figueres maar dat zal in de buurt van Platje d'aro ook wel te vinden zijn.

En de stranden om te snorkelen daarvoor moeten wij toch wel enkele kilometers rijden tot we de zandstranden voorbij zijn (richting Roses of l'Escala in ons geval).
Daar zijn er heel veel kiezelstranden tussen de rotsen waar het wel eens de moeite loont om te snorkelen.

En dit is zowat algemene info die je ook wel kan toepassen op de streek rond Platje d'aro denk ik.

Voor meer specifieke inlichtingen kan ik jullie dus jammer genoeg niet helpen.

In alle geval een goeie reis gewenst

Ria 16.07.2009 22:55
In mijn herinnering Platja: Nette plaats met de wat luxere winkels in de hoofdstraat.Deze straat loopt paralelachter de boulevard en is pakweg 1.5 km lang in deze straat vind je ook ijszaken koffie bars en restaurants. Vergelijk het niet met Llorett of soortgelijke plaatsen. Rommelwinkels met goedkope troep vind je er niet veel.In dehoofdstraat zit ook de vvv die helpen je verder
Ook de boulevard is netjes met hier en daar terrasjes, strand is keurig met grof zand. Er is een Lidl en een Aldi de meest nette (ik weet even niet of het de A of de L is)zit in het centrum tegenover het plein van de wekelijkse markt. Hier hebben ze een ruime en betere sortering dan wat wij gewend zijn maar zeker niet duur.
Parkeren in het centrum is betaald maar evn daarbuiten niet meer.
Veel plezier

r 17.07.2009 15:37
Hai Ans ,
Wij gaan 25 juli naar cala gogo. en hebben er lekker veel zin in.

Joke 24.07.2009 21:18
Hallo Ans,
Ik ben net terug van vakantie en las nu pas je vraag. Misschien ben je al weg, maar ik zal toch nog wat antwoorden geven:
Platja d'Aro is een moderne plaats, dus verwacht er geen authentiek oud centrum of zoiets. Er is een lange boulevard, en evenwijdig daaraan ligt de doorgaande weg vanuit Palamos door Platja naar Sant Feliu de Guixols.
Achter deze doorgaande weg ligt een uitgebreid voetgangersgebied met heel veel (mooie) winkels. In het hoogseizoen is het er superdruk, maar op de grote parkeerplaats (met parkeerkelder) is altijd wel een plaatsje te vinden. Tegenover deze parkeerplaats is een grote super, maar weet niet meer welke. Een eindje richting Sant Feliu is een Lidl of Aldi. Fietsen zijn te huur ergens aan begin van de doorgaande winkelstraat (komende vanaf Palamos). Om te snorkelen kan je het beste naar een baai bij Palamos of Sant Feliu gaan.

Geplaatst door: ans 27.07.2009 12:24
Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties.
Leuk als je zo al wat kan voorbereiden op daar.
Ben benieuwd of het ons gaat bevallen.

Geplaatst door: Ans 18.08.2009 22:16
Net terug en dit is nu mijn informatie over Platja d´aro en omgeving.
In hoogseizoen erg drukke winkelstraat die niet auot vrij is Iedere dag een file aan auto´s er door heen. Wij hadden fietsen gehuurd via de camping dus geen auto probleem.aanbod bestaad veel al uit dure winkels zoals chanel Dolce cabana enz. Ook zijn er soufenirs winkels. Op vrijdag is er een grote markt met veel bekende kramen tassen handdoeken kleding enz. Restaurantjes zijn er in de winkelstraat genoeg en ook in de zij straten van alle soorten genoeg. Door de week hebben ze wel een andere menukaart als in het weekend omdat er dan veel spanjaarden naar het stadje komen. De boulevard is lang en mooi betegeld met hier en daar een terras of restaurant, die zijn dan van de hotels die er staan. De hotels zijn hoog 19 verdiepingen hebben wij meerdere keren geteld.
Het hoofdstrand bestaat uit fijn grind wat snel diep afloopd niet geschikt voor kleinere kinderen. Douche aanwezig. Er is een kinder kermis aan begin-einde van de winkelstraat. Komend van feliux is er een aldi en lidl en grote sportzaak met tenten en fietsen enz. Voorbij de haven ligt een mooie baai waar je kan snorkelen en aan de baai ligt een lang wandelpad langs de kust naar s´agro heel mooi om dat te zien. Bij deze baai loopt het ook niet zo snel af.

Karin 24.08.2009 19:35
Wij zijn er 2x geweest en vinden het er ideaal. Heel centraal gelegen zodat je ook makkelijk eens een dagje naar Tossa kunt. Er is aan het begin ( richting San Feliu maar wel in Platja) een winkelcentrum met de Aldi en de Lidl tegenover elkaar.Een gewone luxe supermarkt,de Decathlon, een bouwmarkt een aantal restaurantjes,boetieks enz. Hier vlakbij is ook een kleine baai waar je heerlijk kunt snorkelen en dat kan ook op Cala Ruig,vlakbij camping Cala Cogo. Het grote strand is schoon en heerlijk breed zodat je niet hutje mutje zit als je niet perse langs de vloedlijn wilt zitten .In het ANWB extra boekje over de Costa Brava ,zit een gedetailleerde kaart waar de snorkelbaaitjes allemaal op staan , echt de moeite waard.
Wij vinden de winkels gezellig maar inderdaad luxe maar dat is best leuk om eens van dichtbij te zien. Overigens zit er ook genoeg leuks voor de kleine beurs hoor.
Fietsen zijn er volop te huur en de auto kun je prima kwijt als je bijvoorbeeld naar de markt of het centrum wilt. Je moet alleen wel bijtijds zijn en niet in het weekend met de auto het centrum inwillen. Er zijn meerdere grote gratis parkeertereinen.
Wij zaten op camping Riembau die een prima supermarkt heeft met een bakker met de lekkerste spaanse broodjes( mis ze nu al )