Forum Onderwerp - Beroving (Gesloten voor reacties)

jaapie7 02.08.2009 23:33
Mensen kijk uit als je in de beurt van de costas rijdt.
Afgelopen week hebben wij het aanden lijve ondervonden,
We werden nadat we hadden gepicknickt op een rustplaats
door iemand meegelokt achter onze auto/caravan
van er zit iets onder je caravan en twee seconden later
zijn je papieren, portemonee, auto/caravanpapieren weg.
Je wordt zo vaak gewaarschuwd en je denkt dit gebeurt mij
nooit, maar voor je weet ben je aan de beurt.
Wij hadden ook (te)veel van bovengenoemde spullen in een
tas(gelukkig niet alles).
En dan kom je er ook snel achter hoe het met de talenkennis
van de Spanjaarden is gesteld, zelfs op het politie bureau
was er niemand die fatsoenlijk engels sprak.
Al met al zijn we meer dan zes uur bezig geweest om hiervan
aangifte te doen op het politie bureau van Santa Coloma de Fahners.
Wat wij begrepen van de agent die uiteindelijk een proces verbaal
hiervan opmaakte, gebeurde het bijna dagelijks.
De beide heren die ons dit flikten reden in een zwarte/donkerblauwe
BMW 1 serie met spaanse nummerplaten

Geplaatst door: Manon 03.08.2009 10:00
Niet fijn om mee te maken, echt vervelend Jaap!
Overal waar je bent moet je opletten, ze weten wie de toeristen zijn en dus geld hebben!
Wij zijn net terug van een geweldige vakantie in Spanje, maar ook ons is bijna iets overkomen, alleen niet zo erg. Wij liepen op de boulevard met veel mensen en er was een oudere vrouw die gewoon in de zak van mijn zoon zat waar de portomonnee zat, mijn zoon had dat door en zij liep gewoon verder weer rustig weg. Gelukkig geen portomonnee gejat, maar toch het kan zo gebeurd zijn.
Dus goed onderweg opletten, maar ook tijdens je vakantie als je ergens heengaat, ze weten wel wie de toeristen zijn.

Geplaatst door: steven 06.08.2009 13:48
We zijn gisteren naar Girona geweest, stonden we daar in een winkel wot rond te neuzen,voelde ik plots iets aan mijn broek. IK keek opzij en naast me stond een jonge man met een krant in de hand die hij op zak hoogte hield, aan mijn briek te prutsen, gelukkig voelde ik het.
Ik keek hem aan en hij deed of er niks gebeurt was. We zijn daar direct vertrokken, en hebben veel geluk gehad. Oppassen in Spanje

Steven

MvO 20.08.2009 21:27
Waarom specifiek in Spanje oppassen? Zakkenrollers vind je overal, op Schiphol, in de Metro in Rome, op het vissersbastion in Boedapest of op de Praagse Burcht.
Ik ben van mening dat het nogal kortzichtig en laakbaar is om het te doen voorkomen alsof dit alleen in Spanje kan voorkomen.
Bovenstaand bericht is 2x gepost en bij de andere posting heb ik de vraag al gesteld waarom men de auto niet afsluit. Men mag toch verwachten dat men zelf ook de nodige voorzichtigheid betracht en geen gelegenheid geeft.

HdR 31.08.2009 19:47
MvO,

Ja, je hebt gelijk als je stelt dat zakkenrollers overal zijn. In Spanje zijn er echter wel wat dingen aan de hand; en dat hoeven niet speciaal Spanjaarden te zijn. In weinig landen vindt je het verschijnsel dat ze je (overdag)proberen op de Pista te laten stoppen door levensgevaarlijke stunts met de auto uit te halen. Met name Barcelona is hier berucht om. Politie heeft in Barcelona in 2008 veel gerichte acties uitgevoerd om dit terug te dringen. Als je naar een willekeurig Spaans huis kijkt, lijkt het wel een vesting; o.a. alle bereikbare ramen zijn van tralies voorzien. De parkeerplaatsen langs de Pista zijn allen voorzien van enorme borden die eigenlijk suggereren dat je beter door kan rijden naar de eerstvolgende parkeerplaats met benzine station. Als je Barcelona bezoekt heb je een enorme kans dat zakkenrollers het proberen; zelf meegemaakt op 1 dag zelfs tweemaal. Niettemin zijn we in 2008 3 maanden door Spanje getrokken en hebben ons uitstekend vermaakt; komt ook door de ontzettende vriendelijkheid en behulpzaamheid van de Spaanse bevolking.
Groet,
Hans

ivo 13.09.2009 20:30
Sorry, dat is niet alleen spaans, ons is dat gedonder op de peage in Frankrijk overkomen, altijd mobiel bij de hand, dus net gedaan of we belden. Gelukkig zijn we er goed vanaf gekomen. In ons geval betrof het 2 roemeense auto's

Jacky 14.09.2009 00:57
Inderdaad gebeurt dit te vaak hier ook in grote steden..
Ze rijden met een scooter achter de toeristen aan, en bij een stoplicht prikken ze 1 van de banden lek, een paar stoplichten later..
Jullie hebben een lekke band en net als je uitstat om te kijken hebben ze al uit je auto wat ze wilden..
Of ze trekken het achterportier open en roven wat ze kunnen.
Helaas zijn het niet de Spanjaarden zelf die dit doen, maar het zijn bendes uit bepaalde landen.
Dus opletten en ik denk overal in welk land dan ook!