Forum Onderwerp - Trip midden Spanje met o.a. Madrid (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Rianne 04.08.2009 11:55
Wie heeft er eens een rondreis gemaakt door het noorden/midden van Spanje gemaakt? Bijv. van rechts naar links (of andersom natuurlijk) door de Pyreneeën, of bestemming o.a. Madrid-Salamanca enz. Wij willen eens echt het binnenland induiken.

paul 08.08.2009 00:36
Wij zijn in 2008 richting Madrid gegaan langs San Sebastian . We hadden een camping op het oog in Lerate , net voorbij Pamplona maar i.v.m. slecht weer zijn we in Arande de Dueo terecht gekomen camping Costajan heel leuk .
Vandaar naar San Lorenzo de Escorial camping Escorial ,grote camping super met grote zwembaden .Niet ver naar Avila Moorse ommuurde stad .
Daar vandaan is het mogelijk om door te gaan naar Salamanca ,Enige jaren daarvoor geweest op camping Regio , vlakbij het centrum .
Op de terug een keer gestopt in Calatayud geen goede camping maar omgeving is mooi .
Half uur rijden naar Monasterio de Piedra (watervallen) of Daroca (allemaal torens rond de stad in de heuvels)een stuk of 100 .En Calatayud is sávons gezellig druk .
Via Belchite (ruine stadje ui de spaanse burger oorlog zie google earth ) naar Zaragoza ,heb zelf nog niet op de nieuwe camping gestaan maar hele mooie stad (grote kathedraal) .
De afstanden zijn flink en in het binnenland kan het zomers heet zijn .

Mvrg. Paul

Geplaatst door: Rianne 10.08.2009 16:19
Bedankt voor je reaktie!
Wij gaan altijd in voor- en najaar op vakantie, daarom willen we eens naar het midden. Ben tot in Valencia geweest, vind dat tot nu toe één van de mooiste steden: heeft werkelijk van alles, mooie binnenstad, ontieglijk veel kunst-mooie gebouwen-groen, soort van boulevard door het midden v.d. stad, strand en dan nog het nieuwste gedeelte: architectuur + aquaria. En dit alles te voet.

Houd me aanbevolen voor nog meer reakties!

MvO 17.08.2009 23:31
Om de paar jaar maken we een rondreis door Spanje. Wel doen we daarbij steeds andere steden aan. Nu zijn we net terug van een rit door de Extremadura en Andalusië. Via San Sebastiaan, Burgos en Valladolid naar Tordesillas. Daarna naar Casceres en van daaruit Merida bezocht. Dan naar Sevilla met een bezoek aan Ronda. Vervolgens naar Cordoba. Via de Sierra de Cuenca weer naar de Pyreneën met verblijf in Huesca. Via tunnel de Vielha terug naar Frankrijk.
In voorgaande jaren hebben we al heel wat steden bezocht, zoals Santiago de Compastella, Burgos, Valladolid, Salamanca, Simancas, Zamorra, Segovia, Avilla, Toledo en Granada. Er blijven nog genoeg steden over om nog te doen. De kust vermijd ik, het binnenland ligt vol met prachtige steden en de geschiedenis en kunst ligt er voor het oprapen. Het land is prima te bereizen met auto en caravan middels de goede infrastructuur. Bovendien zijn de mensen er vriendelijken hulpvaardig.
Kortom, zolang het nog kan zullen we er nog regelmatig teruggaan.

Geplaatst door: Rianne 30.08.2009 11:02
@MvO: kon niet eerder reageren omdat mijn computer kapot was. Zal de door jullie gemaakte route eens op de kaart bekijken, lijkt me iig erg leuk. Hebben jullie nog gebruik gemaakt van een bepaalde reeks/merk (reis)boeken?