Forum Onderwerp - La Ballena Alegre of Las Dunas (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Krista 17.08.2009 13:24
Wij zijn alweer dik 2 weken terug van onze geweldige vakantie in Frankrijk. Nu willen wij volgend jaar een keer naar Spanje toe. Wij hebben al een beetje rondgekeken en we hebben 2 leuke campings gezien. Nu vragen we ons af wat meest geschikte en de leukste camping is?
Wij gaan met 3 kinderen van dan 15, 17 en 19 jaar oud.
Op welke camping is voor hen genoeg te doen?
En hoe zit het met de schaduw plaatsen? Wij gaan met eigen caravan en het lijkt mij eerlijk gezegt niets om pal in de zon te staan.
Dat de campings groot zijn maakt verder niets uit, maar kunnen onze kinderen zich goed vermaken en is het niet zo dat er heel veel mensen ieder jaar weer terug komen.
Welke camping kunnen wij het beste nemen voor onze 3 zonen, waar komen de meeste Nederlanders en waar kunnen zij zich het beste vermaken?!
Wij zitten dus te twijfelen tussen camping La Ballena Alegre of Las Dunas, alle 2 in het plaatsje Sant Pere Pescador.

mieke 17.08.2009 13:46
Als je voor de Nederlanders gaat maakt het niet uit. Beide staan vol met Nederlanders. Ook zijn ze beide heel erg geschikt voor tieners. Op la Ballena mag je zelf je plek uitzoeken. Op las Dunas weet ik het niet. (wij huren altijd). La Ballena heeft een eigen discotheek (de Moby Dick) en een pub. Deze zijn alleen toegankelijk voor campinggasten. Je moet je campingpasje laten zien. Op las Dunas staat de Fata. Deze is toegankelijk voor iedereen. Hij is niet van las Dunas zelf. Gasten van las Dunas krijgen wel korting op de entreeprijs. Aangezien de beide campings direct aan elkaar grenzen gaan de pubers van la Ballena ook wel naar de Fata toe. Ze kunnen heel veilig over de camping lopen en hoeven niet over de weg. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar la Ballena. Vindt ik net iets meer sfeer hebben en la Ballena heeft een apart zwembad waar alle pubers bij elkaar liggen het zgn. bommetjesbad. Daar kunnen ze ongestoord zwemmen en dollen met elkaar zonder dat ze er steeds uitgestuurd worden. Het zwembad van las Dunas is heel erg klein voor zo´n grote camping. Maar nogmaals dit is persoonlijk. Beide campings zijn gewoon top campings!

Geplaatst door: Karin 17.08.2009 15:26
Wij willen ook volgend jaar begin Juli voor het eerst naar Spanje.
Ook wij zoeken een mooie camping waar veel Nederlanders komen voor onze kinderen van 16 en 18 jaar oud?
Discotheek Fata hoe duur is die voor campinggasten van La Ballena en voor campinggasten van Las dunas is die discotheek gratis?
En de disco van La Ballena tot hoelang is die open? Onze kinderen houden namelijk van uitgaan, maar vaak zijn campingdisco's al vaak om 1 uur dicht? Ik weet wel dat discotheek Fata tot laat open is.

mieke 17.08.2009 19:15
Ik weet niet meer de exacte prijzen van de Fata. Alleen wel dat hij duur is. Volgens mij was het voor las Dunas gasten ook niet gratis maar kregen ze wel korting. De Moby Dick op la Ballena is tot 03.30 geopend. En als de jeugd dan nog niet klaar is om naar bed te gaan, gaan ze vaak ook nog even naar het strand met z´n allen. De bewaking is heel goed op la Ballena, streng maar rechtvaardig. Ze letten heel erg goed op dat terugkerende jongeren geen lawaai maken. Ik vond het een heel veilig gevoel daar. Na twee jaar in Frankrijk te zijn geweest, keren wij volgend jaar naar la Ballena terug. Dit jaar even 1 dagje geweest en allebei mijn kinderen smeekte ons of we volgend jaar weer gingen. Zelfs die van 18 (volgend jaar 19) zei: Als je naar la Ballena gaat ga ik toch nog een jaar mee. De ander is dan 15. Voor ons is het wel duidelijk geworden dat als je pubers 1x op la Ballena zijn geweest dat een andere camping er niet aan kan tippen. En wij, ach als we maar zon hebben, lekker strand, goede supermarkt, afhaalmaaltijden en een leuke sfeer,af en toe gezellige muziek op het terras dan zijn wij helemaal tevreden. En laat la Ballena dat toevallig nou allemaal hebben. Als jullie nog meer vragen hebben stel ze gerust.

Geplaatst door: Gerard 17.08.2009 19:29
Ook wij zijn opzoek naar een leuke camping voor onze pubers en voor onszelf natuurlijk ook.
Is er in de buurt ook nog iets te doen, gezellige plaatsjes etc?
En is de omgeving mooi?
Wij hebben nu namelijk 2 jaar op een camping in Vias plage gestaan. Dit is echt een geweldige camping, ook voor onze kinderen. Maar normaal gesproken gaan wij nooit naar dezelfde camping terug, dit jaar dus wel gedaan, maar om dan nog een keer te gaan vind ik zelf niet nodig. Wij willen ook wel weer eens een andere camping zien.
Maar aan de andere kant als het verschil niet groot is tussen het zuiden van Frankrijk en Spanje, waarom dan Spanje? Dus ik ben ook benieuwd hoe de omgeving is en of ze ook grote supermarkten in de buurt hebben?

mieke 17.08.2009 19:45
Dat is toevallig, wij hebben dit jaar ook in Vias plage gestaan. Er zijn genoeg leuke plaatsen in de buurt van Sant Pere Pescador, Rosas is erg leuk, Ampuriabrava is ook heel erg de moeite waard, Figueras(Dali museum), een klein stukje de bergen in (een prachtige rit) en je komt in het schilderachtige Cadaque, Girona en natuurlijk Barcelona. Die kun je zelfs met een bus vanaf de camping bezoeken. Voor beide campings geldt wel dat je een auto nodig hebt om bij een stadje te komen. Maar goed, Vias plage stelt ook niet veel voor dat heb je na 2x ook wel gezien. (tenminste dat vonden wij). In l´Escala (op 5 km afstand) heb je een Liddl, Intermarche en een Carrefour. Richting Ampuriabrava heb je er nog veel meer maar dat is iets verder rijden. Waar wij ernorm van baalde in Vias dat je eeuwig in de file stond waar je ook naar toe ging. Dat heb je daar niet. Soms in de spits is het richting Rosas wat drukker.

Geplaatst door: Gerard 17.08.2009 19:49
Vias plage stelde inderdaad niet heel veel voor, hebben wij ook maar paar keer overheen gelopen, maar was verder wel gezellig en kon je goed eten voor een redelijke prijs.
Wij hebben 2 jaar gestaan op Le Club Farret, ligt in Vias plage, en dit vonden wij een ideale camping en ook onze kinderen.
Nu toch iets anders, want na 2 jaar hebben wij de camping wel gezien, dus wie weet La Ballena of Las Dunas. Kijken nog even rond en anders mail ik u een keer als dat mag voor een aantal vragen?

mieke 17.08.2009 20:10
Dat is helemaal toevallig, ook wij stonden op le Farret. Vorig jaar waren we in St. Cyprien (Cala Gogo). Beide campings geschikt voor de pubers. Maar nogmaals aan la Ballena kunnen ze niet tippen vonden de kinderen en wij eigenlijk ook niet. Het is moeilijk uit te leggen, soms heb je een gevoel bij een camping die helemaal klopt of net niet. En bij la Ballena klopt het voor ons gewoon. Voor vragen stel ze gerust! Ook voor eventuele kampeerplekken, ik heb de plattegrond hier thuis.

Geplaatst door: Krista 17.08.2009 21:10
Ik ben al een stukje wijzer geworden over de campings, meer informatie over de campings is natuurlijk welkom.
Ook nog even een vraag, is de discotheek wel altijd druk? Niet dat je daar als enige staat. Mijn zoon van 19 wilt namelijk niet in een disco staan waar het maar half vol is.
En wat moet ik me voorstellen van een pub? Gewoon een bar waar je wat kunt drinken tot 12 uur of wordt hier ook elke avond wel muziek gespeeld en is het ook open tot 3 uur?
We willen dit graag weten, omdat wij dus waarschijnlijk naar La Ballena gaan.
Nu heb ik toevallig een collega gesproken die naar Las Dunas 2 jaar geleden is geweest en die vond dit ook een geweldige camping en daar is de discotheek (Fata) wel altijd goed gevuld!
Vandaar deze vragen, want ik wil niet mijn zonen elke avond bij de tent zien. Ha-ha.

Geplaatst door: mieke 17.08.2009 22:30
In de Moby Dick staat je zoon zeker niet alleen hoor! (Anders gaat hij toch leuk met mijn zoon dansen ha ha). Het is er altijd gezellig druk. Er worden ook wel eens schuimparty's gehouden. Groot succes! De pub is een bar die bij de discotheek zit. Deze is ook altijd goed gevuld en ook open tot 03.30. Vaak pendelen ze een beetje heen en weer tussen die twee. De pub heeft ook een binnentuin dus als het erg warm is koelen ze daar een beetje af. Verder zijn er ook nog 2 strandbarren. Wij, de oudjes, vinden het daar heerlijk om even een drankje te doen. De muziek is daar wat rustiger en deze sluiten wel om 12 uur. Maar ook daar komen de jongelui wel eens. Het voordeel van la Ballena is dat ze ook naar de Fata toe kunnen maar als gast van las Dunas kun je niet naar de Moby Dick of de pub.

Geplaatst door: mieke 17.08.2009 22:38
Oh ja Krista, wees maar niet bang dat je je zonen elke avond bij de tent hebt. Sterker nog ,je bent gewoon blij als je ze een keer ziet. Weet je zo genoeg of heb je nog meer vragen? Stel ze rustig zou ik zeggen.

Geplaatst door: Krista 17.08.2009 23:19
Klinkt allemaal heel erg gezellig en leuk.
We zullen nog even rondkijken en als ik toevallig nog vragen heb zal ik ze stellen.
Ik denk dat je vanaf November zoiets kunt boeken?
Wij hebben wel een aardig grote caravan, dus hoop dat ze wel een mooi plekje voor ons hebben.

Geplaatst door: Monique 27.08.2009 16:06
Vraagje.
Wij willen ook volgend jaar kiezen voor 1 van deze 2 campings. Wij zijn nog nooit in Spanje geweest. Eigenlijk altijd Frankrijk en 1 keer Italie.
Nu houden mijn kinderen van 15 en 18 jaar oud wel van uitgaan etc. Maar wordt er op 1 van deze campings ook wel eens nederlandstalige muziek gedraaid (natuurlijk niet alleenmaar!) in de discotheek of ergens in een pub/bar van de camping(s)? Zelf houd ik daar niet echt van, maar mijn kinderen vinden dat wel gezellig.
We vinden het overigens moeilijk kiezen tussen die 2 campings. Ze lijken ons alle 2 prachtig.

mieke 27.08.2009 16:46
Jazeker, in de Moby Dick op la ballena wordt regelmatig Nederlandse muziek gedraaid. Niet de hele avond achter elkaar maar welaf en toe. Verder treed Ronnie Ronaldo (wereld beroemd op la Ballena) elk jaar op. Of in de Moby of bij de strandbar. Wij zijn ook een keer geweest, en ik kan niet anders zeggen: wat een bloedgezellige avond hebben wij gehad! Die avond is ook echt voor jong en oud. In de Fata op las Dunas weet ik niet of ze wel eens Nederlandse muziek draaien.

Geplaatst door: Car2 30.08.2009 09:16
Onze voorkeur gaat uit naar Las Dunas, zodat onze jeugd gratis toegang heeft tot de disco Fata.
Entree is ongeveer 15,- euro.
Alleen thema-avonden (volgens mij is dit 1x per week) moeten ze wel entree betalen.
Maar ze gaan niet altijd naar Fata; het strand, pub, strandbar zijn ook favoriete "uitgaansplekken".
Volgens mij maakt het verder niet zoveel uit of je op La Ballena of Las Dunas bent.

Hans 02.09.2009 13:04
Dit jaar voor het eerst op Las Dunas geweest.
Toen ik langs Ballena reed schrok ik me rot. Alles staat daar hutj-mutje door elkaar. Ziet er niet uit.
Op Las Dunas erg mooie afgebakende plaatsen. Voor alle kinderen genoeg te doen !!