Forum Onderwerp - Al geboekt voor 2010? (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Lieke 01.09.2009 13:24
Hebben er al mensen/gezinnen geboekt voor een camping in 2010? En wanneer gaan jullie of zijn jullie van plan om te gaan?

Geplaatst door: Renske 01.09.2009 20:48
Wij hebben nog niet geboekt, maar willen wel eerder gaan dan vorig jaar. Wij waren van maandag 10 Augustus tot donderdag 27 Augustus op de camping. Toen wij aankwamen was het nog druk en was de hele camping nog vol, dus gewoon gezellig en ideaal voor de kinderen. Maar na een week werd het al een stukje rustiger. Veel vriendjes van de kinderen waren net weggegaan. De laatste week ( 22 Augustus tot 27 Augustus) was het er heel rustig, waren bijna geen Nederlanders meer, je kon laatste week echt merken dat seizoen een beetje aan het aflopen was. Verder wel een prima vakantie gehad hoor, maar dit jaar willen wij toch een weekje eerder gaan of zelfs 2 weken eerder. Wij willen dus zomer 2010 van maandag 2 augustus tot donderdag 19 Augustus of van maandag 26 Juli tot donderdag 12 Augustus. Waarschijnlijk gaan wij voor camping Tucan in Lloret de mar.

Geplaatst door: Marjon 01.09.2009 20:51
Hallo Renske, wij waren dit jaar van maandag 27 Juli tot donderdag 13 Augustus. Perfecte periode om te gaan, de campings staan lekker vol en het is volop hoogseizoen. Het kan me voorstellen dat het de laatste week bijna leeg/stuk rustiger was.
Volgend jaar gaan wij ook van maandag 26 Juli tot donderdag 12 Augustus, wij gaan alleen nu naar een camping in Zuid-Frankrijk, Le Club Farret in Vias plage.

monique 01.09.2009 21:51
hoe kunnen mensen nu al hun vakantie boeken voor 2010?
hebben jullie geen werkgever waar jeje vakantie moet aanvragen?

dick 01.09.2009 22:52
Heb je dan zowiezo nog een werkgever?

yvon 02.09.2009 17:00
Er zijn mensen die aan de bouwvakantie gebonden zijn of je bent werkzaam in het onderwijs, die mensen kunnen nu al boeken.

dick 02.09.2009 19:00
Wij vinden het veel leuker om nog een poosje te denken over waar we heen gaan. Op dit moment hebben we de variant Noord-Portugal/Porto of Italië/Rome en omgeving. In beide gevallen maken we er dan een 4 weekse reis van met onze 3 kids en vouwwagen. En het besluit valt met evenveel stemrecht voor iedereen ergens in mei 2010. Dat we dan misschien een iets mindere camping hebben vinden we niet erg, we gaan voor de streek, de bezienswaardigheden, musea etc. en de camping/ verblijf is eigenlijk bijzaak. Mits het maar hygienisch is.


wil 05.09.2009 00:11
Gaan in 2010 weer naar de camping in Blanes toe, en deze camping daar moet je al in november reserveren, en wanneer je dit niet doe, heb je al geen plaats meer.
En wat betreft mijn huidige werkgever, die sluit zijn zaak ieder jaar van 1 juni tot 1 september, en in die periode heb ik 3 maanden vrijaf, en toch 100% salaris doorbetaald krijgen.
( 3 maanden uitkering UWV en aangevuld door werkgever tot volle salaris )

Dus ik weet nu al welke periode ik ga, ik vertrek op 1 juli en blijt daar dan 3 weken.

prettige vakantie planningen allemaal.

monique 05.09.2009 21:36
nou wil zijn er nog vacatures bij jullie ? haha

Wil 06.09.2009 13:00
Monique,

Alles heeft zo zijn voor en nadeel, van 1 september tot 1 Juni is het voor mij ook ( bijna ) niet mogelijk om snipperdagen op te nemen, ja hooguit 3, en bij 24 dagen per jaar blijven er 21 over en die neem ik dus 's zomers op, één werkmaand is dus 21 dagen, en over de overige tijd krijg ik us WW van het UWV en vult mijn werkgever dit tot 100% aan, dus het is niet zo ideaal als je denk. Oké hoeft ook de bekende feestdagen en dergelijke niet te werken.
Maar oké we zijn nu met een totaal ander onderwerp bezig, en dit ging over boeken in 2010.
En daar werd gevraagd of het al mogelijk was voor sommige, nu daar reageerde ik op, en gaf geljk aan wat de reden is dat de mensen ( waaronder ik ) nu al weten wanneer we volgend jaar op vakantie gaan.

monique 06.09.2009 19:17
wil bedankt voor de uitleg ;)

Geplaatst door: ® Wil 21.03.2010 14:03
Nog steeds hoor ik van mensen in de directe omgeving dat zij nog niet geboekt hebben omdat hun werkgever nog niets vast heeft staan voor de zomerperiode of dat er nog steeds niets vastgelegd kan worden ivm de bezetting binnen het bedrijf. Er zijn mensen die hun verlof in December hebben aangegeven en er nu nog geen antwoord op hebben gekregen.
Als voormaliger werkgever moest ook ik me aan regels houden die in de wet geregeld zijn, niet iedereen is op de hoogte van deze wetgeving, en werkgevers houden vaak hun mond hierover.

Het volgende artikel is in wet geregeld, dus mocht je al ruim geleden je vakantie hebben aangevraagd en je werkgever heb er nog niet op gereageerd is dit misschien interessant voor je.

=========================================================================================================
Artikel 15
1. De werkgever is verplicht om de werknemer ieder jaar in de gelegenheid te stellen om vakantie op te nemen waarop de werknemer op grond van lid 2 van dit artikel recht heeft. De werkgever stelt de tijdstippen van aanvang en einde van de vakantie vast overeenkomstig de wensen van de werknemer, tenzij gewichtige redenen zich daartegen verzetten. Indien de werkgever niet binnen 2 weken nadat de werknemer zijn wensen schriftelijk heeft kenbaar gemaakt, schriftelijk aan de werknemer gewichtige redenen heeft aangevoerd, is de vakantie vastgesteld overeenkomstig de wensen van de werknemer. Voor de werkgever is het echter ongeacht het bovenstaande toegestaan nadere regelen te stellen voor het opnemen van de vakantie; met name kunnen hierbij regelen worden gesteld ter voorkoming van het bijeentellen van vakantiedagen, verkregen in opeenvolgende vakantiejaren, alsmede ten aanzien van het doen samenvallen van de aaneengesloten vakantie met eventueel verplichte sluitingsperioden. Indien geen vakantiejaar door de werkgever is vastgesteld loopt het vakantiejaar van 1 juli t/m 30 juni
===========================================================================================================

Dick 21.03.2010 23:14
Tja Wil, als ik werkgever in de bouw zou zijn en ik moest ook 20 tot 30 % van m'n personeel ontslaan en ik weet ook nog niet wie, dan geeft een dergelijk aanvraag brief misschien wel een mooie aanleiding.
Ook gister weer in de krant gelezen dat de autoreis boekingen vergeleken met vorig jaar (was al slecht) fors achter blijven.
En uit eigen ervaring (recreatiebedrijfje langs nederlandse kust)kan ik je zeggen dat boekingen uit Duitsland zeer fors achter blijven.

sandra 05.04.2010 19:03
jaaaaaaaa wij gaan van 5 aug tot 26 aug naar camping playa brava in pals(platja de pals)aan de kust nu al zin in.

Sofieke 05.05.2010 20:43
Hoi,

Als je onder een CAO valt kunt je daar de nodige informatie uithalen. Kijk anders op de website van het FNV voor jouw rechten en de plichten van je werkgever.

Wij gaan over 7 weken.
Ik boek nooit. Ik reis altijd bonnefooi, dat deed ik vroeger met de kinderen ook.
We gaan nu via Frankrijk naar Spaans Baskenland, het franse Baskenland is tegenwoordig veel drukker dan ca 10 jaar terug, en veel van de authentieke sfeer is opgegeven, alles om de toerist naar de zin te maken. ZONDE!
Wij zoeken nu naar mooie plekjes aan de andere kant van de Pyreneen, dus al iemand campings kan aanbevelen, graag reacties... groetjes.......