Forum Onderwerp - Tolvrij naar spanje (Gesloten voor reacties)

FAm Heijman 01.05.2010 15:55
Beste,

Wie heeft er ervaring om zo goedkoop mogelijk (blijven hollanders)naar
spanje te gaan met auto en caravan.
En dat natuurlijk welke route.

Fam Heijman

Fendtje 01.05.2010 16:15
Zo goedkoop mogelijk betekent via de autoroute.
Alle besparingen op de tolgelden raak je zonder meer kwijt aan meerverbruik van brandstof door het vele afremmen en optrekken. Het aantal rotondes wat je tegenkomt in Frankrijk is niet normaal meer.
En wat te denken aan de risico's van verkeerd rijden, aanrijding en snelheidscontroles.

Als je echt wil bezuinigen ga dan naar de Costa Gardena :-)

Geplaatst door: ® wil 01.05.2010 20:26
Je bent inderdaad veel meer kwijt aan brandstof, vorig jaar op terugweg gaf verkeersinformatie aan op het navigatie systeem dat er op een gegeven moment 28 km file zou staan, en gaf deze een alternatieve route aan of ik daar gebruik van wilde maken ?
Ik gaf deze optie een akkoord, nou ik heb het geweten, uiteindelijk 3 uur gedaan over het zelfde stuk waar ik normaal 45 minuten over zou doen, rotonde na rotonde, stoplicht na stoplicht, en met caravan erachter ging de brandstof meter bijna nog harder dan de auto zelf ( bijwijze van spreken ), en het kost natuurlijk veel meer tijd dan over de tolwegen, waardoor je veeeeeeel langer onderweg ben en als je al geen snelle/vlotte rijder ben moet je waarschijnlijk nog een dag extra overnachten dus wat bespaar je uiteindelijk? niets, kost het zelfde of waarschijnlijk nog meer.
Rijden zelf in anderhalve dag naar Spanje toe, maar ik moet er niet aan denken om nog langer onderweg te zijn, geef mij maar heerlijk de snelweg, het liefste in één stuk , maar overnachten 's avonds even om een paar uurtjes rust te hebben.

Dick 02.05.2010 08:01
Als je dat wilt moet je een doorgaande route nemen die ver van de snelweg ligt. Bij Mons de grens over Frankrijk in, snelweg mijdend richting Troyes, daarna Nevers, d2009, d210 en vervolgens Clermont Ferrand (gratis deel A75) en daarna de Bison Futee langs de A9. Weer gratis de pyreneen over A9-Ap7 en in Spanje direct naar de c31 kustweg.
De hele route heeft hier al een keer gestaan. Kennissen van ons rijden dat in 20 uur-naar Blanes (zeggen ze).

piet.NL 30.12.2010 22:20
Ik ga al jaren binnendoor omdat ik het leuk vind en tijd heb.Over het gebruik kan ik kort zijn binnendoor rij ik 1:9
over de 1:8

piet.NL 30.12.2010 22:20
Ik ga al jaren binnendoor omdat ik het leuk vind en tijd heb.Over het gebruik kan ik kort zijn binnendoor rij ik 1:9
over de tol 1:8

H.d.V. 31.12.2010 18:22
Piet NL.

Dan ben jij wel de enigste die binnen door minder verbruik.
Iedereen verbruik logisch meer, optrekken, remmen, rotonde's.

Dus waar jij het vandaal haalt om zuiniger te rijden, knap hoor....................

donald 31.12.2010 19:09
Waarom zou dat niet kunnen? Zuiniger binnen door rijden?
Ik zelf neem de tol en ik rij 1 op 5 met de sleurhut erachter.
Als ik binnendoor zou rijden zal ik denk ik nooit de 115km per uur halen en lekker achter een vrachtwagen sukkelen met een zuiniger verbruik.

Het is trouwens ENIGE en niet enigste!

frans 31.12.2010 20:59
Beste dick,

Knappe mensen die kennissen van u die in 20 uur met de auto en de caravan er achter deze route rijden.
Ik ken deze route ook maar 20 uur?????
Ik rijd met een enkele auto over de autobaan met normale rusttijden en niet harder dan 130 km hard van de costa brava naar regio rotterdam in 15 uur.
Dus is het van deze mensen een fabel verhaal.
Gr. frans

Geplaatst door: ® Wil 06.01.2011 19:58
In 20 uur vanaf Blanes met caravan moet haalbaar zijn, wij hebben twee keer vanaf blanes met caravan gereden in minder dan 20 uur, één keer om 7.30 uur vertrokken en om half 3 's nachts thuis ( regio Utrecht)een keer om 7.30 uur vertrokken en om 24.00 uur bioj de grens in Luxemburg overnacht dit terwijl we stakende boeren op de snelweg troffen dit was in 2009 waardoor we bijna 2 uur vertraging hadden.
In 2010 voor het eerst de caravan achter gelaten in Spanje, om ongeveer 10.00 Blanes verlaten en om 1.00 uur 's nachts thuis. met normale rust pauze's en eten onderweg en niet harder dan 130 km/h.

Ook vanaf noordelijke gedeelte spanje vanaf de camping met caravan in 19 uur weer thuis.

Dus is het mogelijk maar dan niet van de snelweg af gaan ja hooguit om ergens te gaan eten.

Geplaatst door: Karel 07.01.2011 18:50
Niets is fijner rijden dan via Luxemburg- Dijon- Lyon- Orange.
Dit blijft gewoon de fijnste en snelste route naar Spanje, we rijden met caravan en komen uit de buurt van Alkmaar.
We hebben een Hyundai tucson 2.0 2wd en een caravan erachter van 1200kg en rijden 1 op 7.
We doen 20/ max. 21 uur over de reis naar noord- Spanje vanuit Alkmaar inclusief stops en benzine tanken.
Heen rijden wij sowieso op zondag en maandag en terug proberen we dat ook, maar rijden ook soms terug op donderdag en vrijdag.

Geplaatst door: Karel 07.01.2011 18:54
Je kunt dus niet 20 uur erover doen als je tolvrij gaat rijden, never nooit!
Wij hebben via Luxemburg- Dijon- Lyon- Orange- etc weinig tot geen files gehad en kunnen flink doorrijden, maar zijn toch wel 20 uur onderweg vanuit Alkmaar naar Platja d'aro. We stoppen wel genoeg onderweg,om de 2 uur 20 minuten en naast deze stops dan nog het benzine tanken erbij.

frans 08.01.2011 14:39
Dat bedoel ik Karel
Gr. frans