Forum Onderwerp - Welke camping zou ons aanspreken. (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Marcel 23.02.2012 19:29
Wat vinden jullie van Camping El delfin verde of l'amfora of inter pals of les dunas. Wij zijn een gezin met twee tieners, houden van gezelligheid, terasje, dorpjes, avond vermaak op camping bij caravan of op het terras, gaan met eigen caravan. Alvast bedankt gr Marcel

Geplaatst door: Bibi 23.02.2012 20:25
Als het geen probleem vind dat je voor de dorpjes met de auto moet gaan dan zijn die campings wel oke voor jullie denk.
Wil je het op loop afstand doen dan kan ik je Castell Montgri aanbevelen.

sandra 23.02.2012 23:23
kijk eens op www.playabrava.com veel tieners en wij vinden het een super camping. succes camping ligt in pals

Geplaatst door: Marcel 24.02.2012 15:45
Sandra. Ik denk dat play bara net iets te ver rijden is. Wij wonen in limburg, en dan moeten wij ± 1500km rijden. Ik zit zelf te denken aan ± 1300km. Ik zelf heb geen hekel aan het rijden, maar toch. Wij hebben geen te luxe auto waar wij het mee moeten doen, zou ik een andere auto hebben dan maak het mij dit wel handiger om te doen. Waar komen jullie van, en hoe lang rijden jullie er op en hoeveel dagen. Gr Marcel

Geplaatst door: Yvon 24.02.2012 21:02
Marcel, ze bedoelt Playa Brava in Pals en niet Playa Bara wat helemaal onder Barcelona ligt. Je haalt er 2 door elkaar.

Geplaatst door: caravaner 24.02.2012 21:21
El delfin verde, l"amfora en las dunas liggen aan zee wat met tieners wel prettig is, als zij bv naar het zwembad willen en jullie naar het strand dan kan ieder zijn eigen gang gaan,(gewoon hier een goede afspraak over maken) Playa Brava ligt ook aan het strand en geschikt voor tieners. Interpals ligt verder van het strand. Voor alle campings moet je er met de auto op uit om een stadje o.i.d.te bezoeken

Geplaatst door: Marcel 24.02.2012 22:57
Sorrie klopt, heb even niet op gelet.

Geplaatst door: Johan 25.02.2012 17:48
Delphin Verde is één van de grootste camping van de costabrava.

Las Dunas ken ik je weinig over zeggen, alleen van horen het schijnt een behoorlijke goede camping te zijn.

L'Amfora wat moet ik daarover zeggen, de vaste gasten die er al jaren komen vinden het niet leuk dat het één grote balle camping is, en word ook alleen maar door de vaste gasten bestreden, maar als je bij zoeken de camping naam intoetst zal je zien dat deze camping alles behalve positief word gewaardeerd. Muv de vaste gasten.
Ze liggen bij St Perre pescador en dat is een klein dorpje met weinig tot geen activiteiten winkels etc ( op de bekende toeristen winkeltjes na die je overal vind).
Hiervoor moet je naar Empuriobrava, Figures, Rosas.

Ik zelf zou ongeveer 40-50 km verder zakken en dan voor stabieler weer kiezen en die vreselijke wind uit de weg gaan.

Eefje 26.02.2012 10:03
Hallo,
Wij twee gezinnen uit zuid holland gaan dit jaar ook voor het eesrt naar spanje en met onze 3 tieners is de keuze gevallen op las dunas. Dit vanwege alle positieve verhalen over het schone sanitair, en ach dat het en stukje lopen is naar de winkel nemen wij op de koop toe. Afgelopen jaar aan de cote d'azur gezeten en qua afstand scheelt het voor ons ongeveer 100 km. Wij rijden in twee dagen en dat is heel goed te doen
succes met je keuze.

Geplaatst door: Marcel 26.02.2012 16:53
Deze campings heb ik in gedachten. Camping El Delfín Verde, Camping Interpals, Camping L’Àmfora, Camping Las Dunas, Camping Park Playa Bara, camping Castell Montgri. Camping Park Playa Bara vind ik zelf wel erg ver liggen. Maar andere optie's zijn ook welkom. Gr

Geplaatst door: Anita 26.02.2012 21:55
Castell Montgri is heel erg leuk voor tieners. Je ziet ze de hele vakantie niet weer. En l'Estartit is lopends goed te doen. Leuke terassjes, goed eten etc. En wat betreft de harde wind; wij zijn diverse keren op Cyspela geweest en vorig jaar op Castell Montgri. Ik vind al het gedoe om de harde wind een beetje overdreven. Of wij hebben het tot nu toe altijd erg getroffen. Veel succes met het zoeken naar een leuke camping.

Geplaatst door: Marcel 27.02.2012 13:42
L'Amfora is bij ons nu afgevallen. Ik vind de hagen van twee meter hoog mij geen camping gevoel geven. Ik kampeer al meer als 40 jaar, daarom heb ik de gevoelens nog van vroeger. Gr Marcel

Geplaatst door: Marcel 27.02.2012 14:08
Wij zij in het verleden naar de Adesche geweest. Wij reden dan ± 4:30u aan en stopte ± 14:30 op een camping in Macon. De volgende dag reden wij om ± 9:00u weer aan, en kwamen om ± 13:30u aan ± 1050km. Mijn vraag is nu, als wij iets eerder aanrijden ± 3:00u, en daarna iets langer door rijden ± 16:00u. Waar kunnen wij dan het beste een camping pakken, hebben jullie ideeén hier over. Ik denk dat wij dan achter lyon zitten. Van ons uit naar macon is ± 750 km. Maar wij willen er ook rekening meehouden dat wij vakantie hebben, en deze start als ik thuis de deur dicht maak. Mvg Marcel

Geplaatst door: Bibi 27.02.2012 18:40
Ik weet niet in welke periode je naar 1 van de campings wil, maar zou eerst maar eens gaan kijken of er nog wel wat vrij is.
En wat dan over blijf daar dan de keuze uit te maken.
Want je kan nu wel op een camping af gaan maar als die bij voorhand al vol zit ja dan hoef je daar al niet meer over te denken.

Over het rijden/stoppen. Rijd je solo?
En rijd je alleen of wissel je af?
Ik denk dat je het wel tot na lyon kan halen.
Met de tijden die je denk.

Geplaatst door: Bibi 27.02.2012 18:43
Sorry je rijd met caravan lees ik nu.
Maar dat moet goed te doen zijn hoor.
Het is ongeveer 800 km Lyon.

Geplaatst door: Marcel 27.02.2012 22:23
Bibi. Ik heb al gekeken naar evt vrij plaatsen. Er zijn er nog die plaats hebben. interpals vrij. las dunas vrij. el Delfin verda vrij. castell montgri beperkt vrij. mvg Marcel

Geplaatst door: Marcel 27.02.2012 23:05
Bibi. ik rij alleen. mijn echtgenoten kan evt bij nooit ook rijden. Maar ze heeft het nog nooit gedaan, en wil het ook eigenlijk niet, maar als het moet oké. Ik zelf heb er geen problemen mee om lang te rijden. Vanaf de ardesche rij ik rechtstreeks naar huis. vertrek 8:30u thuis komst ± 23:00u, 1050km Gr Marcel

Geplaatst door: Bert 28.02.2012 00:17
Ik zou persoonlijk niet eerder vertrekken, je bent dan enorm moe en dan kun je het niet lang volhouden. Ik zou gewoon dezelfde tijd vertrekken als altijd en dan een uurtje/anderhalf uurtje langer doorrijden, je bent dan 100km verder. Als je de volgende dag dan ook nog een half uurtje eerder vertrekt kom je optijd aan op de camping. Wij vertrekken zelf vanuit omgeving Utrecht rond 06.00uur en zijn om 17.00/17.30uur in Macon. De volgende dag zorgen we dat we 8 uur weg zijn en zijn wij 16.00uur in Spanje op de camping op onze plaats met de pootjes uitgedraaid(afgelopen jaar op camping Neus, mooie camping). We hadden overigens nauwelijks file gehad, alleen even wachten bij de peage (maar niet erg druk!). We rijden op zondag + maandag, ideaal rijden. Terug hebben wij op een donderdag gereden, eerst wilden wij in 1 keer terug, maar dat is niet te doen vanuit Spanje met caravan.

Geplaatst door: Marcel 28.02.2012 10:45
Hallo. Kunnen jullie mij vertellen welke plaatsen fijn, dan wel goed zijn b.v F-G-H-I-K-L-M-N. H licht groen lijkt mij wel iets, of K groen. Kunnen jullie mij helpen met een keuze.

daphne 28.02.2012 15:11
Van welke camping?

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2