Forum Onderwerp - Camping met vertier 's avonds (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Mary 02.11.2010 20:06
Wij hebben heel wat jaartjes al gekampeerd (kamperen sinds 2005 met caravan), altijd in Frankrijk, op rustige campings waar het 's avonds om 10 uur gewoon al erg stil is. Dit vonden wij erg fijn toen wij nog kleine kinderen hadden...we hebben voor deze reden ook niet gekozen voor een camping in Spanje, omdat wij altijd het idee hadden dat er daar wel vanalles zou georganiseerd worden. Nu de kinderen wat ouder zijn (12 en 14) willen wij wel graag een keer naar Spanje en zoeken dan een camping met wat vertier. Het is niet zo dat wij discotheken zoeken, maar gewoon een camping waar je 's avonds even naar een barretje kunt gaan om wat te drinken of dat er een show is of iets dergelijks. Overigens moet het geen nachtwerk worden, het zou fijn zijn als het rond 23.00/0.00uur toch rustig zou zijn.
Verder een niet al te grote camping (max. 500plaatsen) en een camping met redelijk veel Nederlanders.
Ik hoop dat jullie een geschikte camping weten.

Geplaatst door: bibi 03.11.2010 13:04
In Spanje begint het vertier later op de avond. Ze eten ook vrij laat. Daar in tegen is het ook meestal om 24.00uur afgelopen en heeft de camping strenge regels als je daarna nog luidruchtig bent.

Geplaatst door: Mary 04.11.2010 13:01
Hallo bibi,
Weet jij dan eventueel een mooie, geschikte camping?

Geplaatst door: bibi 04.11.2010 14:12
Wat zoek je buiten de camping om?
Strand- dorp de afstanden. Wil je echt zand strand een boulevard enz.
Hoever wil je Spanje in?

Geplaatst door: sandra 04.11.2010 18:48
hallo mari
kijk eens op www.playabrava.com

Jelzie 04.11.2010 21:31
Wij willen ook voor de 1e keer naar Spanje.
Twijfelen tussen playabrava of internationale de Calonge.
Campings zullen beide wel goed zijn, vind het alleen een hele onderneming voor de reis van 1440 km.
Hoe doen jullie dit, met 2 overnachtingen of 1 overnachtingen.
Wij hebben zelf het idee om de kilometers over 3 dagen te verdelen.

Christa 04.11.2010 21:35
kijk eens op : www.campingbellaterra.com

Is een camping waar geen discotheek op is, en regelmatig (meerdere keren in de week)wordt er shows gegeven en kan jer er wat drinken, overigens in de buurt ook zat te doen.
Komen er al jaren en 's avonds geen herrie op de camping.
Doordat de campings in Blanes niet in de buurt van de hotels en uitgaansgelegenheid is het hier betrekkelijk rustig.
Voor de kinderen van jullie leeftijd zijn er zat leeftijdsgenoten zat.

Geplaatst door: ® Wil 04.11.2010 23:01
Jelzie....

Het overgrote deel die de zelfde afstand rijden reizen in twee dagen dus één dag rijden, één overnachting en de volgende dag doorrijden naar de camping.
Ik denk dat zeker 80 tot 90% van de mensen met een caravan dit doe.
Er zijn altijd mensen die er 3 dagen of meer over doen maar dat zijn er maar heel weinig.
Natuurlijk krijg ik nu commentaar van mensen die schrijven er altijd 3 dagen of meer overdoen, maar ik ga al zolang naar Spanje spreek tich mensen en volgt deze site al jaren en dan blijkt dus één dag rijden dan overnachten en de volgende dag naar de camping het meeste voorkomt.
Er zijn natuurlijk ook mensen met hun caravan die in één stuk rijden zonder overnachting dat is ook best mogelijk als je dit kunt.
Rijd je zonder caravan/vouwwagen/aanhanger dan gaat juist het grotendeel in één stuk door naar spanje zonder overnachting.

frans 04.11.2010 23:46
Beste Wil,

Ook weer zo'n reactie van met aanhanger of zonder iets in 1 keer naar Spanje.
Ik kan al vele mensen die dat onderschatten vandaar dat er ten hoogte van Lyon zeer veel ongelukken gebeuren.
We vergeten dat er vele mensen zijn die amper 10.000 km per jaar rijden, en dan in eens 1400km????
Bezin eer ge begin maar denk na over je gezin.
Vele heb ik jankend zien staan.

Frans

Geplaatst door: Manouk 04.11.2010 23:51
Wij zijn vorig jaar voor het eerst met caravan naar Spanje geweest en dit naar camping l'amfora in Sant Pere Pescador. Wij vonden het erg goed te doen met caravan. Wij zijn zondagmorgen ( 18 Juli) vertrokken en hebben in Macon overnacht. De volgende morgen zijn we verder gereden en zijn toen aangekomen op de camping. De reis in 1 keer is niet aan te raden, maar in 2 dagen met een overnachting prima te doen!! Wij waren de Ardeche gewend en daar ben je echt in 1.5 dag makkelijk, maar naar Spanje moet je 2 dagen rekenen. Zondag gereden van 05.00uur tot 17.30uur en maandag van 07.30uur en hadden 16.00uur onze caravan netjes neergezet en zaten we op ons plekje. Wij komen overigens uit het hoge noorden (Groningen).
Probeer alleen de zaterdag te mijden!! Kom je uit midden of zuiden van land kun je misschien de eerste dag wat verder komen en ben je de tweede dag nog eerder op plaats van bestemming (maar dat verschilt bij iedereen, de één wil iets later vertrekken en stopt dan iets later en de ander vertrekt vroeg in de morgen en stopt eerder). Het klopt dat de meeste de rit in 2 dagen doen (1 overnachting!)
Camping l'amfora is ook echt een aanrader, camping met 600plaatsen en bijna alleenmaar Nederlanders. Er is 's avonds altijd wel iets te beleven en na 11 uur is het stil op de camping.

Geplaatst door: Maud 05.11.2010 13:17
Ook wij zijn vorig jaar voor het eerst naar Spanje geweest (camping Cypsela), ook met de caravan. Wij komen uit de buurt van Haarlem en hebben de reis wel gedaan met 2 overnachtingen. Wij hebben dit gedaan, omdat we normaal niet verder gaan dan noord/midden Frankrijk. Achteraf waren die 2 overnachtingen niet nodig! We hadden gereserveerd op een dinsdag, zodat we zondagmorgen konden vertrekken. We zijn 06.00uur vertrokken en kwamen 18.00uur aan op onze overnachtingscamping (Pont de Vaux, 70km boven Lyon). De volgende dag zijn we 08.00uur vertrokken en kwamen rond 14.00uur op de overnachtingscamping in Narbonne. Dinsdag het laatste stukje gereden naar de camping, waren we zo. Het stuk Narbonne - camping was 2 uur (incl. 1 keer stoppen van 15/20min). We konden dus gemakkelijk doorrijden die maandag al naar de camping! We hadden nu het idee dat de reis juist erg lang deed. Terugweg wel in 2 dagen (1overnachting) gedaan en dit leek sneller te gaan.
Volgend jaar gaan we naar Zuid-Frankrijk, Argeles Sur Mer en dit ligt aan de Spaanse grens, maar we doen de reis nu met 1 overnachting. Overigens doen inderdaad dit de meeste mensen!
Als je 4 weken vakantie hebt, kun je het evt. doen zoals wij de heenweg deden, maar heb je maar max. 3 weken vakantie dan zou ik de reis niet zo snel doen met 2 overnachtingen, je bent dan wel erg veel kwijt aan de reis.
Camping Cysela is een grote, maar mooie camping!

Geplaatst door: Mary 05.11.2010 13:34
Bedankt voor de reactie's, meer is altijd welkom.
We hebben nu 2 campings op het oog, camping l'amfora en camping Playa brava. We kijken nog even wat de beste camping voor ons is.
Over de reis, wij willen de reis gewoon met 1 overnachting doen. Het is ietsjes verder rijden, maar volgens mij en ook zo te lezen wel goed te doen!
Verder ruimen wij de tent en pakken wij alvast de meeste dingen een dag voor vertrek in dus de terugweg misschien na het opruimen van de tent, het inpakken en na een lekker kopje koffie alvast een stukje rijden, bijvoorbeeld naar Narbonne (dan ben je toch al wat opweg). Maar dat zien we dan wel. Normaal gesproken doen we dat nooit, maar omdat je nu toch wat zuidelijker zit kun je het evt doen.

Geplaatst door: Paulien 05.11.2010 13:54
Hallo Mary en ook anderen,
Reis is in 2 dagen prima te doen. Wij rijden met (grote) caravan en komen uit Woerden (buurt van Utrecht). De eerste dag gewoon 's morgens vroeg vertrekken (05.00/06.00uur).
Wat Mary zegt, het eerste stuk evt. al iets rijden op de terugweg hebben wij ook gedaan. Dit ging best goed, we hebben toen overnacht in Nimes. Je bent dan al iets opweg, je kunt namelijk ook vaak niet zo vroeg vertrekken van de camping. Nadeel is wel, je bent eigenlijk die dag ervoor ook al iets aan het opruimen, omdat je toch weet dat je de volgende dag een klein stukje wilt rijden. Wat wij nu doen, wij zien het op de dag zelf. We ruimen 's morgens alles op en kijken dan of we dan een stukje willen rijden. 1 keer pas gedaan dus, verder nog nooit. Vinden het toch fijner om 's morgens gewoon van de camping te rijden en ergens overnachten en dan de volgende dag weer thuis.

Geplaatst door: bibi 05.11.2010 19:52
Wij rijden zolo en wij rijden avond en nacht. Wij rijden vaker de nachten.
We stoppen wel heel veel. En met de ochtend altijd bij zonsopgang. Het is idd als je het niet gewend ben verstandiger om het in 2x te doen.
Ook voor het eerst zou ik het niet doen.
Ieder hier zijn mening over maar aan jullie de beslissing.
Ik kanje als tip nog geven camping el delfin verde, gelijk aan strand.
Ik heb nog niet gehoord wat je zoekt buiten de camping om.
Wij gaan voor de 3de keer naar Castell-Montgri is ook een leuke camping voor die leeftijd alleen wel wat groter al merk je daar weinig van.

XXX 05.11.2010 22:53
volgende zomer met de auto (solo) naar Spanje, 1550km. Wel met overnachting, dus 2 dagen

Jelzie 06.11.2010 10:06
12 uur in de auto achter elkaar en de volgende dag nog een hele dag?
Ik denk dat ik dat echt niet trek.
2 jaar terug van de Dordogne teruggekomen, in een dga gereden, zo`n 1050 km, ik vond het verschrikkelijk, heb 3 dagen last gehad van alle spieren die ik heb volgens mij, van zolang in dezelfd ehouding te zitten.
Mij lijkt het relax om na een 600 km, de auto op een overnachtingscampin g te zetten, beetje relaxen ergens lekker eten en de volgende dag weer en dan de 3e dag pas op plaats van bestemming.
Mijn man wil het ook met 1 overnachting doen.
We hebben nog niks geboekt en zijn nog aan het twijfelen wat we ermee gaan doen.

Geplaatst door: Mary 06.11.2010 17:33
Hallo bibi,
Buiten de camping hoeft niets op loopafstand te zijn, mag uiteraard wel, maar hoeft niet.
We willen wel wat van de omgeving zien, maar dat zal wel goed komen.
We zoeken een camping (niet een camping met 1000plekken) waar het één en ander georganiseerd wordt voor onze kinderen en er 's avonds iets te beleven is, zoals een barretje of een show...We zoeken geen disco camping, waar het 's nachts dus nog door gaat.
We hebben namelijk altijd op rustige campings gestaan, dus we zoeken nu niet echt te drukte op, maar gewoon wat vertier.

Geplaatst door: XXX 07.11.2010 12:01
@Jelzie
Wij reden ook met de caravan in 2 dagen naar Spanje. Laatste jaren wisselt mijn man het stuur met mij. We hebben inmiddels 18-plus jeugd mee.
Maar ik weet niet wat de leeftijd van je kinderen is.
Ik kan mij voorstellen als er 3 op de achterbank zitten, dan moet je als moeder nog wel eens achterbank-conflicten oplossen, uhh dat is ook vermoeidend, dan heb je het wel gehad na 600km.

Overweeg eens de optie om zelf ook een stuk te rijden. De tijd achter het stuur vliegt sneller voorbij, dan ernaast zitten, althans dat is mijn ervaring. Och die caravan sukkelt wel mee.
"Moeder zijn" is veel moeilijker , dan met de caravan rijden ;-)
Overweeg de 1e dag ongeveer max 800km, dan de volgende nog 640km

Geplaatst door: Bibi 07.11.2010 13:14
Zelf geen ervaring mee maar vanhoren zeggen leuke campings.
Camping La Siesta
Camping Eurocamping

m.marten 11.11.2010 14:14
camping inter-amberes in empuria,brava is ook een leuke camping er is s`avonds wel vertier en na 12 uur s`nachts is het lekker rustig ,mooie camping met mooi nieuw zwembad

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2