Forum Onderwerp - strand (Gesloten voor reacties)

JPeijnenburg 13.06.2011 15:09
Wij gaan al jaren naar camping bellaterra in blanes ,maar het strand bij de camping word steeds kleiner.
Weet iemand of het dit jaar 2011 nog kleiner is geworden wij zouden dat graag weten.

met vriendelijke groet JPeijnenburg

Geplaatst door: ® Wil 13.06.2011 19:31
Wij gaan ook al jaren naar de zelfde camping.

En hebben dus ook meegemaakt van een mega groot/breed strand tot bijna niets.

Nu heb ik begrepen dat ze begin van dit jaar al het e.e.a. aan het strand hebben gedaan.

Volgens sommige (net)te vroeg, omdat de voorjaars regen/wind naar alle waarschijnlijkheid schade zal brengen.

Meer dan deze info weet ik ook niet, terwijl ik in principe ieder jaar wel het e.e.a. probeer te volgen, alleen weet ik nu nog niets.

Maar we vertrekken over ongeveer 6 weken, en voor die tijd zal ik zeker nog het e.e.a. te weten te komen.

Geplaatst door: Karin 16.07.2011 22:46
Wij zijn net terug van onze eerste en gelijk laatste keer Blanes. Hoe het strand was weten we natuurlijk niet maar het strand aan de boulevard is heel erg smal en hutje mutje. Wij gingen naar Platja Nord, richting Malgrat, ik denk hooguit 5 minuutjes met de auto. Gratis parkeren en een prima, breed en heel erg schoon strand.
Blanes zelf vonden we vreselijk ongezellig,smerig,vervallen,en oud . En dan bedoel ik het gedeelte van Blanes waar de campings zitten en niet het centrum. Een enorme teleurstelling

Geplaatst door: ® Wil 20.07.2011 12:36
Zitten nu in Blanes op BellaTerra en inderdaad is het strand erg smal minder dan de afgelopen jaren.

Bij de receptie hoorde wij dat de hotels en camping eigenaren nu nu eindelijk na jaren gezamelijk een plan de campagne hebben ondertekend met de gemeente.

Er worden zo'n 500 meter de zee in golfbrekers geplaatst waardoor het strand niet meer kan wegspoelen.

Dit is hard nodig ook, want de echte strandliefhebber komt(steeds meer)te kort in Blanes.

Gelukkig kom ik persoonlijk niet voor het strand,maar voor de camping, de omgeving en de gezellige sfeer op de camping.

En natuurlijk heb ieder zo zijn/haar mening over de stad zelf, maar over vuil en smerigheid daar zie ik niets van en hoor ik ook niemand over, de gemeente werkers zijn de gehele dag bezig met schoonhouden en opruimen, zelfs iedere dag word het strand schoongemaakt en ontdaan van stenen die uit de zee komen aangespoeld.
Natuurlijk kan er best nog wel het e.e.a. verbeterd worden, maar in de afgelopen jaren is er veel prioriteit gegeven aan oud blanes, en het gedeelte tussen oud blanes en de camping gedeelte's. en ook het gedeelte bij de campings is inmiddels onder de aandacht en zien we restaurants geopend in gebouwen die al jaren leegstonden.
Dus het ga steeds verder en verder.
In de jaren 80-90 was Blanes het bruisende hart van de zuiderlijke costa-brava, maar Lorret wat 5 km verderop ligt heeft Blanes ingehaald, en dan is het ook voor de regio en ondernemers interessanter om hierheen te gaan.
Op zicht logisch maar door de de ontwikkelingen van de afgelopen jaren en de plannen die er nu liggen en ook inmiddels van start gegaan zal binnen enkele jaren het bruisende blanes weer op de kaart staan.

En nee het is geen promotie voor Blanes, nee ik heb gewoon puur interesse getoond en met de eigenaar van de camping ruim twee uur aan de bar gezeten en zo een heleboel gehoord en te weten gekomen.

Ik vertelde hem dat ik dit soort verhalen vaker gehoord heb, hij vertelde dat dat inderdaad er veel verteld/gezegd is de afgelopen jaren en dat nu plan de campagne door alle ondernemers na jaren en jaren ondertekend is.

Geplaatst door: Karin 20.07.2011 14:41
Over de schoonheid van het strand kan ik niet oordelen want daar ben ik niet geweest maar de stad zelf was smerig. Wij stonden op camping La Masia en hebben ons puur laten overhalen vanwege de camping cheques . Bij ons op de camping stonden diverse mensen , zelfs al 12 jaar, en die waren echt geschrokken van de staat van Blanes. Dicht getimmerde panden, kapot getrapte rolluiken, heel veel grafiti. 2 gezinnen hebben zelfs hun seizoenplaats na jaren opgezegd . Dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar was wel teleurgesteld . En het Platja Nord was meer dan prima

Geplaatst door: Jan 21.07.2011 02:42
Voor het strand moet je absoluut niet naar Blanes gaan. Het strand is daar weggeslagen omdat men een aantal jaren geleden heel veel zand nodig had voor de Olympische Speleni Barcelona. Er is toen zoveel zand voor de kust weggezogen waardoor er nu met een storm steeds meer strand wegspoelt.
Blanes is behalve de boulevard toch wel verpaupert. Je kunt wel zien dat de financiële crisis in Spanje keihard heeft toegeslagen.

Geplaatst door: Chantal 22.07.2011 17:15
Wij komen ook al jaren in Blanes, en zien ook veel veranderingen.
Niet alleen negatief, nee bepaalde delen zijn al een stuk beter dan andere jaren, maar de commerciele uitbaters van de panden vragen ongelooflijke hoge prijzen voor de winkelruimtes en de lege horeca.
Was Blanes vroeger een van de badplaatsen die echt in de top stonden, zijn ze nu zeker gezakt.
Maar de eigenaren van de panden blijven schrikbare prijzen vragen.
Wij zijn nu in Blanes op de camping en hebben net met de nederlandse eigenaar gesproken van een bekende snackbar hier, en die vertelde dat een naast gelegen restaurant wat al 2 jaar leegstaat een huurprijs van 2 ton moet kosten per jaar.
Dit is niet op te brengen.
Maar hij vertelde dat er toch minder leegstaat dan voorgaande jaren.
Verder word er gesproken over LaMasia, Jah wat moet ik hiervan zeggen. Het is de grootste camping van Blanes ( nog wel) maar is zeker een van de minste campings hier, deze staat niet echt bepaald bekend om zijn schoonheid, en het gemiddelde publiek hier is van het mindere niveau, ze geven niet voor niets kortingsbonnen uit, vorig jaar (2010) een aantal keer negatief op TV geweest waaronder SBS6 red mijn vakantie, ja deze camping is niet echt een toppertje.

Wij komen al 12 jaar in Blanes, moet zeggen eerst was het echt vervallen de stad, een jaar of 6 geleden was het echt super schoon/mooi en opgeruimd.
alle winkelpanden en restaurants waren volledig bezet, en toen kwam er een tijd waarin alles kon qua financien , beleggers kochten en kochten maar, en daar zie je nu als toerist het resultaat van.
Jammer, jammer en nogeens jammer.

Maar ook hij (eigenaar snackbar Annie) heeft meegetekend met het plan vertelde hij om binnen enkele jaren Blanes weer als vanouds te maken, inclusief het strand.

Hierboven heb ik al het e.e.a. over gelezen dus we zien het wel.