Forum Onderwerp - camping lÁmfora (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: els 13.06.2011 19:49
Is iemand bekend met deze camping in juni/begin juli en hoe zijn de ervaringen. Lees dat er soms erg veel lawaai is maar misschien valt dat erg mee.
Reserveren of is er volop ruimte voor half juli?

Geplaatst door: ® Wil 13.06.2011 21:55
L"Amfora is een vrij bekende camping, alleen niet even positief.
Er zijn in het verleden al vaker discusies op het forum geweest over deze camping.
Voor de vaste gasten, en voor mensen die voor het eerst of één van de eerste keren naar Spanje gaat een fijne camping, maar zodra je meerdere campings bezocht heb dan is het zeker niet één van de betere campings.
Zoek binnen dit forum maar op Lamfora.
Wij zijn er een aantal jaren geleden ook eens wezen kijken omdat we veel over deze camping hoorde.
We hebben een bezoek gebracht en kwamen tot de conclusie dat dit echt geen camping was voor ons.
Caravans stonden plichtgetrouw allemaal achter meters hoge en volledig afgesloten heggen geplaatst ook naast je, geen direct contact met de buren ( en dat vinden we juist zo gezellig )het zwembad is echt heel klein, op een bepaald gedeelte vlak bij een wasgelegenheid niet al te ver van de ingang, hing een penetrante geur en was het zwart van de vliegen.
Toen we verder naar achter gingen kwamen we op een gedeelte terecht waar (bijna)geen schaduw te vinden was.
Ook bij de ingang van de camping was het een Chaos van jewelste.
Niet echt een camping waar wij heen zullen gaan.
Ook St Perre pascador het plaatsje waar de camping bij ligt is een dood stadje, je moet echt wil je iets zien en/of beleven naar EmpurioBrava, Rosas of Figuress toe.

Geplaatst door: ® Wil 13.06.2011 22:15

mieke 14.06.2011 20:15
Tja, we weten wel dat Wil alleen Bella Terra geweldig vindt en voor de rest alle campings in Spanje afkraakt. Maar ik vindt het vrij kortzichtig om zo'n mening te geven als je 1x even hebt gekeken. Els, trek je er niets van aan: het is een geweldige camping! Ik herken helemaal niets van wat Wil schrijft. Wij zijn een paar jaar terug 3 weken op deze camping geweest en hebben het heerlijk gehad. Prima zwembaden, gezellig terras, lekker breed strand en een hele grote supermarkt waar echt alles te koop is. Ik weet niet of je met kinderen gaat? Voor hun is het helemaal top! Ik zou alleen wel reserveren als ik jou was. En als je op een plek wilt zonder een hoge heg ga je toch op het veld staan waar geen heggen zijn. Kijk anders ook even op zoover.nl daar staan heel veel meningen over de camping.

Geplaatst door: ® Wil 14.06.2011 23:08
Waar slaat dat nou weer op dat ik alleen Bellterra geweldig vind, we hebben op meer campings gestaan, en er zijn er een aantal die ik ook goed vind, maar ik geef mijn persoonlijke mening, en dat mag toch ??
Maar als je het onderwerp leest vanuit de link, zal je ook moeten toegeven dat er wel vrdmd veel verschillende mensen zijn die niet even positief zijn over deze camping.
Ook bij de meningen kom deze camping er niet altijd even geweldig uit.

Geplaatst door: Marjon 30.06.2011 15:32
Hoi,

Wij hebben 20 jaar gekampeerd in Frankrijk en zijn vrijwel nooit teruggeaan naar dezelfde camping omdat het leuker is om steeds iets nieuws te zien. Maar sinds 2009 kamperen we op l' Amfora en gaan er nu voor het 3e jaar heen. Wij laten de caravan zelfs daar in de stalling achter. Het is niet een super grote camping, ligt direct aan het strand en de plekken zijn ruim. Wij kamperen met caravan, voortent en 2 bijzettenten en dan past de auto er ook nog bij. Je hebt keus uit schaduw- en schaduwvrije plekken. Onze 3 kinderen in de puberleeftijd gaan graag mee. Het enige nadeel is dat je geen pleknummer kunt reserveren, maar je kunt wel je voorkeur opgeven. Lawaai is aan de buitenkant van de camping, toen stonden we ook meer aan die kant, maar op het midden van camping hoor je het niet. Op de camping zelf is het om 24.00 uur stil. Volgens mij houdt de receptie altijd een paar plaatsen vrij, maar voor de zekerheid zou ik reserveren. Trouwens het verhaal over de ratten: ik heb ze nog nooit gezien, maar wel egeltjes!

kojako 30.06.2011 17:49
al vijf jaar kamperen we op l amfora en nergens hebben we een betere en schonere camping gezien .kamperen al 40 jaar dus ervaring met andere camping hebben we genoeg. l amfora is voor iedereen ideaal , zon zee strand en een heel mooi zwembad, supermarkt en een gezellig dorpje en ook kun je er goed fietsen . wat wil je nog meer. we hopen nog vele jaren daar te kamperen

Geplaatst door: els 18.07.2011 18:09
inmiddels deze camping bezocht eind juni. Was bijna vol maar het was erg rustig . Wij vonden de plaatsen mooi ruim, het zwembad prima. Voor ons is deze camping wel veel te groot en een beetje een soort campingfabriek. Alle plaatsen identiek achter elkaar in rijen van ongeveer 700 meter.Daar moet je van houden, wij zoeken wat meer sfeer. Het sanitair was erg schoon en keurig onderhouden. Medewerkers bij receptie heel vriendelijk, maar wel zeer beperkt in het geven van informatie.
In juli zijn we vertrokken, de camping werd anders, veel pubers en meer geluidsoverlast.Nauwelijks bewaking of controle.