Forum Onderwerp - zwarte gaatjes/luifeldoek (Gesloten voor reacties)

Eefje 29.11.2011 10:57
Hallo allemaal, ik lees hier op het forum over het zwarte gaatjesdoek dat gebruikt wordt als luifel cq zonnescherm.
Hoe zetten jullie dat vast ?? met extra stokken heb ik begrepen, maar gaan daar ook scheerlijnen aanvast en hoeveel extra stokken nemen jullie mee ?? Wat als het regent waait ect..
Graag wat ervaringen en meningen van gebruikers zodat ik weet hoeveel stokken er op het lijstje bij geschreven moeten worden.

Alvast bedankt voor de moeite,
groetjes Eefje

Geplaatst door: Bibi 30.11.2011 14:53
Wij nemen daar geen stokken voor mee.Wij binden dat met touw aan de bomen die er staan of aan het dak van de tent.

Met wind wappert het wel een beetje, maar de wind kan er zeg maar door heen. En regen valt er ook door heen.
Het is als een net geweven snap je dan wat ik bedoel?

Geplaatst door: Eefje 01.12.2011 07:11
Hallo Bibi bedankt voor je antwoord, het probleem is dat er op de camping weinig tot geen bomen staan. Dus zoek ik een andere oplossing. Maar op het Frankrijk forum heb ik al wat meer info gekregen.
Groetjes Eefje

Geplaatst door: Bibi 01.12.2011 12:55
O oke ja dat kan ook dat er geen bomen zijn.
Dan zijn stokken idd. makkelijk.
Het zelfde als een luifel vast zetten lijkt mij dan.

daphne 02.12.2011 14:27
Hoi Eefje,
ik heb ook een reaktie op het frankrijk-forum gegeven, maar nu ik zie dat je naar Las Dunas gaat, wil ik toch nog even reageren.

Wij hebben daar dit jaar ook gestaan. Het schaduwdoek hebben we daar op de camping gekocht. Verder kun je daar veel campingspullen kopen die je nodig hebt om een en ander te bevestigen. Als je richting camping L'Amfora rijdt, dan zie je langs de weg een campingshop waar ook heel veel te koop is, en als je bij de rotonde komt staat ook nog een campingshop aangegeven waar veel te koop is.

Verder zijn er op camping Las Dunas juist wel bomen op de plaats. Bijna iedere plaats heeft aan weerszijden een boom en de heggen zijn vrij hoog. Dus mogelijkheden genoeg om een schaduwdoek aan te hangen, en je kunt natuurlijk rekening houden met het plaatsen van je caravan, want dan kun je ook nog schaduw hebben van de heg.

Geplaatst door: Eefje 02.12.2011 17:14
@ Daphne
Heel erg bedankt voor de info, ik dacht op google earth geen bomen op de camping te zien, wel in vak K, maar op de site staat dat die gekapt worden. Fijn dat de heggen ook een beetje hoog zijn. Dat er campingspullen in de omgeving te koop zijn is ook wel handig, heb je verder nog tips wat betreft het rekening houden met het opzetten van een open voortent t.o.v. de wind?
Nogmaals bedankt voor de moeite,
Groetjes Eefje

Geplaatst door: Car2 03.12.2011 16:31
Eefje, als je aankomt, dan kun je altijd nog proberen een andere plaats te krijgen. Bijvoorbeeld zone H, iets meer bomen maar ook nog zon. Dichtbij zwemband, winkel en zee.
Maar deze plaatsen zijn meestal vanaf 21 juli allemaal al bezet.
De B zone is veel donkerder met grote bomen, dus echt weinig zon.
Hele mooie camping en als je met pubers gaat, dan hebben ze echt een topvakantie ;-)
Tip Tapaz restaurant: als je van de camping gaat, rechtsaf, deze weg ongeveer 4km volgen. Dan zie je aan de linkerkant in een veld een groot wijnvat staan. Daar tegenover is "Mas Guso", winkel met zeer goedkope wijn en drank. Aan de achterkant met een prachtige tuin is het Tapazrestaurant. Het is daar wel altijd heel druk, soms na zevenen staan ze in de rij te wachten voor een tafeltje. Vorig jaar hebben ze het een beetje uitgebreid, zodat je minder lang hoeft te wachten

Geplaatst door: Car2 04.12.2011 08:47
Met de rug naar het noorden, zee links, heb je het minst last van de (echte) harde wind.
Maar wij hadden toch meestal met gezicht naar zee, tentjes achter de caravan (ivm schaduw caravan). De caravan staat dan meer naar voren, maar de plaatsen zijn groot genoeg. Auto zoveel mogelijk aan de zijkant.

De echte harde wind kan soms 3 dagen aanhouden, maar je kunt ook een vakantie hebben dat deze wind er helemaal niet is.
Normale wind is er vaak 's middags, dat is een heerlijk briesje om het te kunnen uithouden ;-)

Geplaatst door: Eefje 04.12.2011 17:28
@ Car2, heel erg bedankt voor de info, we zijn met 2 families en idd ook met pubers. Ik heb wel contact gehad met mijnheer Henk geloof ik dat hij heet die op de reserverings afdeling zit, en die heeft geadviseerd regelmatig even contact te onderhouden, om eventueel een andere plek te krijgen. En wat betreft de fiets, die gaat ook mee hoor dus van alle gemakken voorzien.
Nogmaals bedankt en de groetjes van Eefje