Forum Onderwerp - caravan huren (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: piet 29.11.2011 14:40
Afgelopen voorjaar stonden we op camping Playa Brava met de toercaravan.
Er zijn aldaar diverse stacaravans te huur van Albatross-reizen.
Wat je daar wel niet van mee maakt.
Diegene die het beheer ter plaatse doet, (een duits echtpaar de vrouw van russische afkomst) kunnen bij mensen die de schoonmaak bij oplevering zelf doen het bloed onder de nagels vandaan halen door elk onderdeel van de caravan te voorschijn halen en buiten in het zonlicht te controleren.
Zij is door dit onderzoek zeker een uur bezig met als gevolg voor deze mensen dat ze zeer laat vertrekken.
Het gevolg van het geheel is dat de volgende controles wederom later zijn en zij veel later vertrekken.
Dit vonden wij wel een belachelijke situatie vanwege dat de caravans schoon waren behoudens 1 waarvan een spiegel in de badkamer een klein vlekje op zat en daardoor de zaak escaleerde met allerlei dreigementen.
Wij hebben gekeken als het echtpaar zelf een caravan schoon maakte nou, nou dat was wel snel gebeurd.

Wij snappen best dat er controle moet zijn maar dit hebben wij nog nooit meegemaakt.
Wij hebben geen opmerkingen over deze camping want het is daar goed verblijven.

Volgend jaar maar weer met de toer.
Piet

Geplaatst door: Yvon 30.11.2011 09:38
haha ik kan er wel om lachen als ik het lees, maar het wel heel triest en zegt meer over het beheerders echtpaar als over de klant die zijn best doet om het goed achter te laten. Wij hebben het ook 1 keer meegemaakt in Frankrijk. We spreken om 8.00 uur voor de controle, we staan daarna gewoon een kwartier te wachten, dit terwijl we de eerste waren. Is op zich al irritant als je bepakt bent en zsm weg wilt. Daarna werd inderdaad alles gecheckt, het bestek werd nageteld, de pannen werden 1 voor 1 uit de kastjes gehaald en erin gekeken. De bedden waren voorzien van een vaste hoes. Deze ging ze er maar gelijk vanaf halen. Wacht dan daarmee tot wij weg zijn denk ik dan. Gelukkig was verder alles goed, maar we hebben ons dood staan ergeren, vooral omdat ik erg netjes ben en de caravan altijd helemaal sta uit te poetsen. Volgens mij ben ik nog preciezer als dat de organisaties het doen denk ik wel eens. Want het komt regelmatig voor dat ik de caravan bij binnenkomst niet echt schoon vind en hem zelf nog ga poetsen. Wat dat betreft is met je eigen toercaravan wel een voordeel.