Forum Onderwerp - Gasfles (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Bibi 12.05.2012 20:05
Wij gebruikte tot nu toe altijd de blauwe campinggasfles in Spanje. Nu wilde wij graag weten of de groene gasflessen 5 kg ook omgerolen kunnen worden in Spanje?

willy 13.05.2012 10:50
Nee , gewoonweg nee
groetjes

Geplaatst door: jan 13.05.2012 18:15
wij gebruiken de groene, maar wanneer je geen kachel gebruikt verbruik je met koken nog geen kilo in de week.
Dus kun je makelijk 4wkn met de groene doen en dat scheelt een hoop gaskosten.

Geplaatst door: ® Wil 15.05.2012 16:05
Wij nemen ook de groene flessen mee, ik heb nu een volle staan in Spanje in de caravan, die gebruik ik dit jaar en in 2013, volgend jaar neem ik een volle mee en neem dan die ik dit en volgend jaar gebruik mee naar huis, en ik weet uit ervaring dat deze fles dan nog ongeveer half vol zit, en laad deze bij het gasvulstation weer bijvullen wanneer ik deze weer nodig heb, en dat zal wel weer in 2015 zijn. En wij koken, bakken braden skottelen 3 weken dagelijks en dan 2 seizoenen met een halve fles.

Ooit jaren geleden kwamen wij door een foute inschatting zonder gas te zitten.
Omruilen of vullen in Spanje niet mogelijk.
Ik had toen bijna een spaanse fles( rood/oranje) met bijbehorende regelaar gekocht ik zou toen maar een paar tientjes totaal kwijt geweest zijn, dus fles + gas + regelaar.
Dus gas is veel goedkoper in Spanje want dan had je zo'n grote fles van dacht ik 25 kg.
Maar gelukkig had een mede kampeerder nog een halve fles staan en mochten wij die voor de laatste dagen gebruiken.
Vanaf dat moment heb ik gezorgd voor 2 flessen.

Geplaatst door: Bibi 20.05.2012 15:47
Bedankt voor de antwoorden.
We gaan uittesten of we het er mee gaan redden.
Nemen voor de zekerheid een kleine blauwe mee.

Geplaatst door: donald 21.05.2012 20:17
Blauwe campinggaz flessen niet hier kopen (NL/B). Deze zijn in Spanje stukken goedkoper. Of je moet op Marktplaats e.d. kijken.

In Spanje betaal je 13 euro voor een ruil fles (907)

Je kunt natuurlijk ook je groene fles laten bijvullen.