Forum Onderwerp - rustige strandcamping costa brava-bestaat dat? (Gesloten voor reacties)

Judith 20.05.2012 15:47
beste lezer,
Na frankrijk en Italie nu ook maar eens naar Spanje. Geen idee of het volgende te vinden is:
hoewel we geen fanatieke zonnebaders zijn willen we toch eens een camping aan het strand proberen en hiervandaan 1 of 2 dagtripjes naar Barcelona maken.
wij zoeken een camping aan de costa brava
aan het strand, wel zwembad(je) aanwezig (eenvoudig of luxe maakt niet uit)
mooi uitzicht zou fijn zijn
op loopafstand van een dorpje of plaatsje is ook mooi
wel of geen animatie maakt niet uit, zolang ie maar niet al te hoorbaar is of lang door gaat (heb in tjechie wel eens op een rustige camping maar met snoeiharde herrie tot 0200 s nachts van buurcamping gestaan, dat zoeken we nu net niet)
ook geen (duidelijke hoorbare) spoorlijn of hoorbare snelweg
of luide buren (ik stoor me uiteraard niet aan spelende kinderen of zo maar kies graag zelf mijn muziek uit, waarvan ik ook zorg dat mijn buren die niet horen.
Wie heeft een goede tip voor ons?

Geplaatst door: Bibi 20.05.2012 23:11
Misschien handig om te weten hoever je van Barcelona af wil zitten? km of reis tijd?

Geplaatst door: ® Wil 21.05.2012 09:55
In tegenstelling van wat een aantal mensen verwachten, staan wij al jaren in Blanes .
Wij staan hier op camping Bella-Terra, en werkelijk hoe later op de avond hoe rustiger het word.
Vanaf ongeveer 22.00/22.30 uur hoor je vrijwel niets meer in de omgeving.
Wij twijfelde jaren geleden ook om in Blanes te gaan kamperen omdat Blanes bekend staat om zijn jongeren vakantie's maar de campings en dat zijn er toch wel aardig wat in Blanes liggen niet bij het gedeelte waar de jongeren en discotheken bevinden.

Maar juist door de rust zijn we hier blijven terug komen.
Deze camping heeft een leuk vrij eenvoudig zwembad, maar dat is in Spanje vrijwel overal zo dat er eenvoudige zelfs soms helemaal geen zwembaden zijn op de camping omdat men zich meer richt op de zee.
De camping ligt dus eigenlijk buiten het centrum maar wel op loop afstand. Geen enkele snelweg of zoals wij het hier in nederland zouden noemen provinciale wegen in de buurt.
Spoorlijn met station is wel in Blanes maar ligt met een schatting zo'n 5/6 km van de campings vandaan.

Hier kan je op de trein stappen naar Barcelona voor ongeveer € 10,- pp.
Blanes zelf ligt ongeveer 50 km van Barcelona.
's avonds is het altijd gemoedelijk en rustig daar op de camping natuurlijk inderdaad wel eens spelende kinderen die je hoort maar daar ontkom je niet op , op geen enkele camping.

Wil je echt een camping met echt na 22.00 uur stilte, dan moet je naar camping Laguna gaan, in Castello D 'Empuries.
Wij hebben hier ook verschillende jaren gestaan, en daar komt de bewaking vanaf 22.00 uur over de camping lopen, en wanneer je iets te luid praat, of wanneer men ook maar iets te vrolijk lach of iets dergelijks komen ze je gelijk manen tot rust.
Dit was jaren geleden al zo toen wij hier stonden, en van gasten die wij kennen en welke nog steeds hier staan hoorde wij dat dit nog steeds zo is, en soms nog wel eens erger.
Maar dan heb je ook 's avonds een bijna muisstille camping.

Geplaatst door: jan 21.05.2012 10:04
Camping Salata in Roses is mischien wel wat.
Nadeel dat deze camping wel ver van Barcalona af ligt.
Anders camping Bona vista Kim in calella deze ligt dichter bij Barcalona.
Zelf zijn we een aantal keren op El far (achterkant van bona vista kim)geweest maar dat dat is iets te jeugdig gezien jullie wensen.

Geplaatst door: Brenda 07.06.2012 09:43
In Pineda zit een niet al te grote rustige camping.

El Camell, ben er zelf een aantal jaar grweest en ga nu na 2x Blanes weer terug!