Forum Onderwerp - Playa Brava (Gesloten voor reacties)

John 30.08.2012 16:00
Dit jaar voor het eerst vakantie gevierd op Playa Brava in Playa de Pals. Is ons super bevallen, in alle opzichten.
Mijn vraag is dan ook redelijk simpel (hoop ik). Wie weet een soortgelijke camping in het noordelijke deel van Spanje (boven Barcelona). Dan doel min of meer op het aantal plaatsen, sfeer op de camping, tarief, omgeving en in een soort van bos.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

John 06.09.2012 12:38
Helemaal niemand???

Geplaatst door: Anne 06.09.2012 20:00
Ik ken Playa brava niet, wel een aantal campings boven Barcelona . misschien kun je íets duidelijker zijn over de sfeer en het aantal plaatsen de je zoekt. nu kunnen alleen de mensen die Playa Brava bezocht hebben je een advies geven.

Geplaatst door: jan 07.09.2012 14:05
idd. een beetje meer info over de camping, en wat jij zo bijzonder aan deze camping vind is wel zo handig.

Geplaatst door: EvD 10.09.2012 11:12
Dag John,

Wij zijn dit jaar ook op Playa Brava geweest, prima camping inderdaad. Wij hebben al veel campings aan de Costa Brava geweest, maar er zijn er weinig te vergelijken met Playa Brava, vooral qua grootte. Hij zit een beetje in het midden. Vele zijn stukken groter, anderen weer stukken kleiner. Wat je zou kunnen vergelijken qua grootte, sfeer en tarief is camping Laguna in Empuriabrava. Maar daar is geen bos. Er is minder schaduw, zeker richting strand, maar het grootste gedeelte van Laguna kun je mbt de schaduw vergelijken met gedeelte B op Playa Brava, maar dan niet die aan het strand, maar bij de toiletgebouwen (straatje Daro etc). Aardig wat bomen, maar niet zoveel als op gedeelte A. Laguna is verder aardig gelijk aan Playa Brava vwb grootte van het zwembad, aan t strand en de entertainment. Sukses!

Geplaatst door: EvD 10.09.2012 11:13
aanvulling:
Voordeel van Laguna is dat je naar een dorpje kunt lopen en ook in de buurt van Rosas zit als je wat meer winkeltjes en restaurantjes wilt.

Geplaatst door: jan 11.09.2012 09:50
Misschien dat Illa mateua wat vergelijkbaars is alleen dat ligt in L'escala en dat is ook redelijk in de buurt van Rosas.

Geplaatst door: bas 14.09.2012 18:49
Ik zou ook zeggen illa mateua; zijn op beide campings geweest, illa mateua heeft meer mijn voorkeur!

John 24.09.2012 10:56
Dank voor jullie reacties.

Geplaatst door: Lia 24.09.2012 15:00
Camping Internacional Amberes (Rubina Resort heet het nu). Wij zijn hier afgelopen zomer geweest, uitstekende en gezellige camping.