Forum Onderwerp - Juni of September (Gesloten voor reacties)

Hanna 05.10.2009 10:21
Hallo
wat is de mooiste tijd om naar Spanje te gaan Juni of September
ik las dat veel campings half sep al dichtgaan dat kan ik me bijna niet voorstellen
omdat je toch dan nog met campingcheques of ACSI kaart kan camperen
is er dan niet veel meer te beleven?
en in Juni ook niet?
wat zijn de voor en tegens van Juni of Sep
we zijn er nog nooit geweest
gr Hanna

Geplaatst door: Joke 05.10.2009 11:48
Wij zitten nu ook niet meer vast aan het hoogseizoen.
Wij kiezen liever voor Juni dan voor September. In September is alles al zo uitgeleefd, de plaatsen zijn vaak niet meer mooi en de mensen hebben het een beetje gehad. Alles zijn ze alweer aan het afbouwen.
In Juni is juist andersom alles begint weer en alles wordt weer opgebouwd.
Wij kiezen daarom liever voor Juni. Het weer is dan ook altijd prima, lekker rond de 25 graden en volle zon.
Meestal kiezen wij voor de laatste 2 weken van Juni en de eerste week van Juli. Dan heb je ook nog een beetje de drukte van het hoogseizoen de eerste week van Juli.
Dit jaar gaan wij zelfs helemaal weer midden in het hoogseizoen. In het hoogseizoen is de sfeer gewoon het gezelligst. Het is dan wel een stukje drukker, maar niet storend.
Maar de keuze tussen Juni of September is voor ons makkelijk, wij kiezen dan voor Juni.

Frans.M 05.10.2009 15:02
Het bericht van joke is voor ons ook het geval met als aanvulling dat de avonden lekker lang zijn omdat deze periode de zon langer schijnt.

Gr. Frans

Geplaatst door: yvon 06.10.2009 21:09
Juni is prettiger, het is langer licht s'avonds, vaak wat warmer en inderdaad is het de aanvang naar het hoogseizoen waardoor juist alles is opgebouwd.

Geplaatst door: ® mariekeafrance 14.10.2009 15:55
Juni is heel fijn om aan de kust in Spanje te zijn. Een nadeel is dat sommige campings in voor en naseizoen nog niet alle faciliteiten laten gebruiken zoals bijvb. het zwembad.

Geplaatst door: Rianne 02.11.2009 14:56
Wij gaan vaak in juni èn september. In september vind ik het voordeel weer dat de zee warmer is en het weer toch vaak warmer dan in het voorjaar.
Wat betr. het leeglopen van de campings: ach als wij op de terugweg nog een 3tal dagen op een franse camping verblijven, staan we ook vaak met nog maar 1 of 2 echtparen. Het ligt toch vaak ook aan de campings. Die waar je de ACSI kaart kunt gebruiken, zijn echt veel drukker (hierdoor).

wil 07.11.2009 19:54
Ik kan niet meepraten over juni en september, maar als zou moeten kiezen dan zal ik kiezen voor Juni namelijk wij zijn in de maanden Juli en Augustus zoals de meeste op vakantie geweest (en gaan) maar Juli geeft ons veel meer voldoening dan Augustus, hoe later in Augustus hoe ongezelliger wij het vonden camping liepen al leeg, en de avonden kouwer en killer.
terwijl in Juli de avonden juist heerlijk waren, en begin Juli het nog aangenamer was dan later in die 2 maanden.
In 2010 zijn wij als goed is op 1 juli in Spanje (regio midden) op de camping voor 3 weken en dan zitten we toch echt dicht bij Juni, en zo vroeg in het seizoen is voor ons ideaal.
Rond deze periode is eigenlijk ook het weer stabieler, alhoewel we in 2009 en 2008 kwa weer niets te klagen hadden, terwijl in 2007 we hadden iets later vakantie laatste week Juli eerste twee weken Augustus was het weer best zo nu en dan NAT.

Geplaatst door: Joop 07.11.2009 20:25
Als wij mochten kiezen tussen Juni of September zouden wij ook zeker kiezen voor Juni!
Wij gaan nu nog altijd in het hoogseizoen en wij gaan altijd de laatste week van Juli en de eerste 2 weken van Augustus. Dit bevalt ons altijd heel erg goed. Heel goed weer, campings die gewoon vol staan, veel Nederlanders (wat voor onze kinderen fijn is).