Forum Onderwerp - camping palamos (Gesloten voor reacties)

nikki 04.11.2009 11:38
Heeft iemand informatie over deze camping en mogen honden
op het strand bij la fosca?
Is de camping ook leuk voor kinderen van 12 en 9 jaar?
Alvast bedankt

Geplaatst door: Bibi 06.11.2009 14:25
Wij zijn een paar keer op la fosca geweest maar geen honden gezien.
In Spanje mogen vaak geen honden op het strand.
Wat ik van de camping heb gehoord is dat de wat oudere kinderen er niet veel hebben. Maar dat heb ik gehoord. Van mensen die er een paar jaar zijn geweest en nu dit jaar daarvoor na een andere zijn gegaan.

dick 06.11.2009 15:40
Wij hebben veel in deze hoek gezeten en hebben ook op deze camping gestaan.

De camping is gesplitst in een voorste en achterste terrein, gesplitst door een drukke doorgaande weg. Overigens sta je aan de voorzijde zeldzaam mooi boven het water. Maar hier zijn zeker geen voorzieningen voor jeugd.
DE voorzieningen zijn allemaal op het achterste terrein maar weer niet voor oudere jeugd.

Honden zijn helemaal niet gebruikelijk in spanje en op het drukke strand van LaFosca heb ik weleens een klein hondje gezien. Maar verbaas je niet als buiten de reddingspost ook allerlei spanjaarden je aanmanen te vertrekken met je hond. Althans in het hoogseizoen.
Daarnaast zijn de temperaturen boven de 30graden in deze hoek, op strand nog hoger en is het helemaal niet fijn voor dieren in deze hitte.

Met kinderen van 12 tot 19 kan je hier prima kano varen, zeilen en snorkelen. Maar als je aan disco's denkt is hier eigenlijk niks.

mieke 06.11.2009 17:03
Honden zijn verboden op het strand in de baai van la Fosca.

wilmav 12.11.2009 11:07
Honden zijn inderdaad op La Fosca verboden.
Wel zie je veel honden op de camping; ze laten de honden meestal zwemmen bij het (piep)kleine strandje naast de pier van de jachthaven.
De oudere jeugd trekt veel met elkaar op en gezamelijk ondernemen ze dan dingen.
Uitgaan in Platja d'Aro; met zijn allen naar Waterworld, barbecueën, sporten, etc.
Ook de jongere jeugd zoekt elkaar altijd op; die gaan naar het zwembad, strand, internetcafé op de camping ed.

Toen wij er voor het eerst kwamen waren onze kids 9 en 11 jaar.
Ze willen nergens anders meer naartoe !