Forum Onderwerp - Camping Internacional Amberes (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Mariet 06.11.2009 16:06
Wij willen volgend jaar op vakantie met eigen caravan naar camping Internacional Amberes. Door de vele positieve reactie's hebben we besloten om naar deze camping te gaan.
Wie weet wanneer je kunt reserveren op deze camping?
En wij gaan met 2 kinderen van 15 en 18 jaar oud. Nu las ik dat je goed kon uitgaan in Empuria Brava en dat dit een heel gezellig plaatsje is op 15 minuten loopafstand. Alleen ik vraag mij af, kan mijn zoon van 15 jaar oud (September 2010 wordt hij 16 jaar oud) ook daar uit? Hij zal zich wel goed kunnen vermaken op de camping, maar misschien wilt hij een keer mee en dan wil ik gewoon weten of mensen er ervaringen mee hebben?
Andere tips over de camping zijn ook welkom.

wil 06.11.2009 21:08
Mariet...

Wij hebben 4 jaar achter elkaar op camping Laguna in Castello D`empuries deze camping ligt op enkele honderden meters van Empuria Brava.
Onze zoon destijds dat onze zoon meeging hij was toen 19 jaar ging regelmatig naar Empuria toe, alleen onder de 18 jaar kom je werkelijk bij geen enkele uitgaans gelegenheid binnen volgens hem.

Een cafe op de boulevard laat soms wel jongeren vanaf 16 jaar binnen, maar dan spreek je eigenlijk over een kroeg met daar een achtergrond muziekje, echt niets voor jongeren.

Er zijn zat uitgaans gelegenheden maar onder de 18 jaar kom je er niet binnen.
Het verzamelen van jeugd bij de kebab-zaak dat komt daar wel voor daar zie je dan ook veel met een cola-tje in de hand luchthockey spelen. Maar de praktijk zou het moeten uit wijzen wat en/of hij et in Empurio leuk zal vinden.

Geplaatst door: Veronique 07.11.2009 16:42
Wij waren afgelopen zomer op deze camping met 2 kinderen van 16 en 18 jaar oud. Ze hebben zich beide super goed vermaakt. De oudste ging vaak naar het plaatsje Empuria Brava. De jongste ging ook weleens uit in Empuria Brava en kon daar ook goed uit, ook al was hij pas 16 jaar oud. Ook op de camping hebben ze zich beide goed vermaakt.
De camping is ook prachtig. Wij waren van 3 Augustus tot 20 Augustus. Er waren toen veel Nederlanders op de camping wat voor onze 2 kinderen ideaal was. De laatste week werd het al wel iets rustiger, maar verder nog genoeg Nederlanders op de camping!
Wij gaan zelf volgend jaar weer naar deze camping, wij gaan van 26 Juli tot 12 Augustus.

lisette 14.12.2009 08:11
Wij gaan dit jaar voor de 2e keer naar Amberes.Mijn schoonouders gaan al 20 jaar, dus zij zijn redelijk bekend.Wij gaan van 3 of 10 juli en dan een ruime 3 weken.

Veel jongeren gingen met een busreisje uit,dan heb je de reis en een paar discotheken in een ander plaatsje incl een drankje dacht ik.

Ook die van 16 gingen mee toen, gewoon ff vragen aan de VELE NL jongeren die er rond lopen,vrienden heb je snel genoeg :)

Wij zijn ook pas 30 tegen die tijd maar zijn alleen even de cocktailbar in geweest....

Geplaatst door: thea 14.12.2009 10:25
ik heb even een vraagje ik kijk al tijdje na deze camping, maar staat er niet heel veel wind in deze streek en hebben ze een beetje winkels in het plaatsje zelf,
zijn de plekken groot genoeg om een caravan van iets meer dan 5 meter en een bijzettent neer te zetten

lisette 14.12.2009 14:07
Het plaatsje zelf is klein maar ruim voldoende winkels,hele leuke ook en er is markt(enorm),maar je bent zo in roses en figueres

Ja als je pech hebt(en die hadden wij)dan komt er een speciale(ben de naam even kwijt)windvlaag,en ja dan ben je gezandstraald:)

Wij hadden op onze plek,de grootste van 120 m2 was dat,een caravan incl voortent een partytent en een tunneltent van 5 meter plus 2 auto's en ruimte over.....

we hebben ook een 2 dagen op een 70 m2 plek gestaan maar daar kon de 2e auto niet op en dat was wel krap.

Het is er wel erg gezellig,veel NL,goeie winkel op de camping,bijna elke avond optredens.Goed sanitair.

Klein zwembad,maar wel dichtbij strand....Het eten op de camping is ook goed.De hamburger Amberes is erg lekker en na 1 zit je vol :).


mieke 14.12.2009 19:36
De wind heb overal aan de baai van Rosas. Maar wij vinden het alleen maar heerlijk dat de wind in de middag komt opzetten en s'avonds weer gaat liggen. En ja als je pech hebt waait hij een paar dagen hard achter elkaar en dan is het niet zp prettig op het strand. De temperatuur is overigens gewoon goed. Wij gaan dan gewoon naar het zwembad. Ik zou me er zeker niet door tegen laten houden. Het is een heerlijke omgeving en veel leuke plaatsjes in de omgeving. Empuriabrava is heel gezellig met veel winkeltjes. Rosas is ook leuk met veel winkeltjes.

nikki 27.12.2009 22:16
Mogen op deze camping ook honden op het strand komen.

Karien de Meij 29.12.2009 11:40
Heeft iemand op deze camping een stacaravan of bungalow gehuurd?


lisette 29.12.2009 20:54
voor zover ik weet mogen honden niet op de stranden komen (verbodsborden)maar er zijn ook genoeg mensen die dat wel doen en er geen last mee krijgen

wij hebben met mensen gepraat die een stacaravan gehuurd hadden.zij waren wel tevreden.