Forum Onderwerp - Mooiste en slechtse camping. (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: ® wil 20.11.2009 11:35
Het lijk me leuk om een persoonlijke Top 2 van jou beste/mooiste camping van Spanje te vermelden,
en ook de 2 slechtste camping te vermelden, en daar een KLEINE toelichting op geven.

Mijn beste 2 campings zijn.
Op 1. Bella-Terra in Blanes, gezellige vooral schone en verzorgde camping.
op 2. Laguna in Castello D´empuries, ruime plaatsen, mooi (prive)strand.

Mijn 2 slechtse campings zijn.
Op 1. L´Amfora in St Perre-Pescador. Ongezellige camping, slecht onverzorgd sanitair, vuil (te)klein zwembad.
Op 2. Sabbanel in Blanes, onverzorgde bouwvallige camping waar delen zijn die waarschijnlijk al 10 jaar geen onderhoud hebben gehad en waar vaste caravanstaanplaatsen zijn die met groene aanslag gevulde afgedekt zijn tegen lekkages.

Wat is jou Top 2 van beste en slechtse camping !!

hans 20.11.2009 12:29
Bij mij staan ook op 1&2 dezelfde campings als bij Wil,

alleen net andersom Laguna wint het ivm het mooiere stand

Bij de slechtste camping staat ook L´amfore op 1, geen goede woorden voor
en 2 staat Rimbeau in Platja D´Aro erg gehorige rommelige camping met hoog IK gehalte.
Ikke Ikke en de rest kan stikken.

chantal 20.11.2009 13:05
Bij mij staat op dit moment met stip op nummer 1

L AMFORA --> prachtige camping, super schoon en mooi sanitair, mega vriendelijke en behulpzame mensen, mooi en schoon strand, goede winkel, prachtig zwembad (iets te klein in hoogseizoen),prachtige ruime plekken door heg gescheiden dit staat vermeld dus achteraf niet aangeven dat dit ongezellig is.... voor alle leeftijden TOP
(weet niet waar het onverzorgde sanitair vandaan komt, het is er super netjes, schoon etc... voor de liefhebbers heb ik wel foto's zodat iedereen dit kan zien.....)

Verder is Playa Montroig is prachtige camping (echt super) maar deze wordt ieder jaar veel duurder en dit gaat te ver qua prijs.

De allerslechte die ik tot nu toe gezien heb is SOLMAR in blanes, goor zwembad, belachelijke kleine plekjes, veel drank/drugs gebruikende jongeren, eten vies, personeel onvriendelijk (behalve bij het zwembad)

Las Dunas staat ook niet op mijn favorieten lijstje, grote kale vlaktes (nieuwe deel), mega groot en onpersoonlijk, eilandjes vorming


kojako 20.11.2009 13:27
heeft wil de de goede camping wel voor zich amfora in st pescador. heb nog nooit een mooiere en betere camping gezien. met het allerschoonste sanitair.

Geplaatst door: Petra 20.11.2009 18:45
Wij zijn 3 keer naar Spanje geweest. Op camping L'amfora in Sant Pere Pescador en camping Las Dunas in Sant Pere Pescador en op camping La Masia in Blanes.
Alle 3 prachtige campings en we zullen er zo weer heen gaan. Maar toch proberen een lijstje te maken.
1: Las Dunas in Sant Pere Pescador, super mooie en schone camping met een heel breed zandstrand en erg leuk voor de kinderen! De camping is gewoon helemaal top.
2: L'amfora in Sant Pere Pescador, ook een hele mooie camping. De camping heeft wat weg van Las Dunas. Alleen vonden wij denk ik net Las Dunas ietsjes leuker.
3: La Masia in Blanes. Ook een hele mooie camping en wat erg leuk was is dat je zo te voet naar het dorpje kan en over de boulevard kunt lopen. Er zijn overigens wel veel vaste spanjaarden die op deze camping staan, maar die staan apart van de mensen die hier niet vast staan. Dus daar merk je niet veel van! De zwembaden waren erg mooi, maar ook erg vol.

Geplaatst door: willem 20.11.2009 21:23
de mooiste en leukste camping is voor mij park playa barra.

slechte camping heb ik nog niet gehad wel minder leuke?

Takkie 11.03.2010 12:56
Slecht sanitair op L'Amfora?? Alle toiletgebouwen hebben een eigen schoonmaakster en ze dweilen zelfs de loooppaden!
Gezelligheid maak je zelf en met de zee op loopafstand hebben we geen groot zwembad nodig.
L'Amfora staat bij ons met stip op 1.

Is ook de enige camping waar we geweest zijn en gaan dit jaar weer.

Frans 11.03.2010 15:27
Voor ons zijn er 2 campings die er bovenuit steken en dat is;
1- camping Plya Brava, heerlijk zwembad, heerlijk om te vissen aan de rivier aan de camping, gewoon heerlijk om te komen
2 Torra del sol, heerlijke zwembaden en fijn om aldaar te zijn, het jjammerlijke is dat het een stuk verder is, maar in het voorseizoen stabieler weer.

Ik weet echter geen slechte camings in Spanje, we dat wij nooit op camping El Delvin Verde wil staan.
Wij zijn aldaar gaan kijken en het kwam over als een Fabriek, niks geen knussigheid, maar over smaken valt niet te twisten.

Een ieder een fijne vakantie gewenst in 2010

Frans

Geplaatst door: Marieke 11.03.2010 18:39
Nummer 1: El Delfin Verde
Nummer 2: International de Calonge

Verder hebben wij nog in Spanje op camping L'amfora, Tucan gestaan.
Deze 2 campings zijn erg mooi. Wij vonden op camping l'amfora dat er veel campinggasten terug komen. Natuurlijk is dit op elke camping wel zo, maar op deze camping vonden wij het erg opvallen. De kinderen kwamen daardoor moeilijker in contact dan andere campings.
Ondanks dat camping Tucan en camping l'amfora ook prachtige campings waren blijft voor ons op nummer 1 en 2 El Delfin verde en international de Calonge, echte top campings!

Jolanda ;-) 11.03.2010 19:22
Ik kan geen top 2 goed/slecht maken, simpelweg omdat ik slechts met 1 Spaanse camping ervaring heb.
L 'Amfora ............ slechts sanitair .......... onze ervaring is het tegendeel. Ongezellig ...... gezelligheid moet je volgens mij toch ook zelf maken.
Vuil en te klein zwembad ............ wellicht omdat we laat in het seizoen zaten, maar toen wij er waren waren ze schoon en veelal waren er maar enkele gezinnen. Zelfs middagen dat we een privébad hadden.

We gaan voor het eerst terug naar een zelfde camping, dat wil wat zeggen.

Maar gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde leuk, schoon, gezellig, ....., want anders zaten we allemaal op dezelfde camping ;-)